Kaderimin Iyikisi

315 11 7
                                    

Seçim iradedir,seçilen ise kaderdir.
Karderini kendin kendin seçiyorsun aslında;

Insanoğlu birdir önünde ise iki yol vardır. Seçim onda,güç onda.

Fakat gel gör ki,insanoğlu en çokta kadere yani kendi seçtiği kaderine isyan eder...

Bizler birer seçim sonucu dünyaya geldik. Her varlığın bir seçimi yani kendi kaderini belirlediği bir zaman vardır. O zamanı hatırlamayız fakat biz O anı yaşamışızdır. Bizi var eden yaratıcı yarattığı bütün varlıkları bir araya getirdi ve Onlara şu soruyu sordu;

"Olmak istediğinden memnun musun?"

Cevabın ne oldu merak ediyor musun? O geç aynanın karşısına olduğun o kişiye bak. Çünkü bizlerin O an verdiği cevap aynen şuydu;

"Memnunuz."

Şuan pişman mısın olduğun kişiden? Cinsiyetinden,ten renginden,saçından burnundan? Bu soruya 'evet' demek büyük cesarettir. Hayır demek ise dürüstlüktür.

Olduğun kişiden memnun musun?

Ve yaratıcı bir soru daha sordu;

"İnsan olmak istiyor musun?"

Hâlâ aynanın karşısında mısın? Evet mi, O zaman cevabını artık biliyorsundur.

Bizler kendi kaderimizi kendimiz belirledik. Buna inanmayan çok var çünkü kendi kendini bu hale getirmiş olacağını düşünemiyor. Ama gerçek bu, bizler bize sunulanları kendimiz seçtik ve onları kaderimiz yaptık.

Kaderinide o yüzden bir tek sen değiştire bilirsin,inanç buna dua der,bilim buna çaba der.

Zaten çabalamakta olmak istediğin şeye fiilen yaptığın bir dua değil midir?

...

Sekiz yıl önce

"Ömer ve Yusuf,yeni görev için hazır mısınız?" Albayın sorusu ile ikili aynı anda hazırola geçti.

"Emredin komutanım." Bir askerin en büyük görevi komutanın emrine uymaktı. Bunu çok iyi bilen ikili yeni görevin ne olduğunu çokta merak etmiyorlardı. Beş yıldır öyle kılıklara girip çıktılar ki 'en fazla ne olabilir' cümlesiyle girmişlerdi komutanın odasına.

"Siz ikiniz,çocukluğunuz aynı mahallede geçti değil mi?" Dedi komutan. Ikili başlarını salladılar.

"Doğrudur komutanım."

"Özlediniz mi mahallenizi?" Kritik bir soruydu...

"Özlenen orada ki insanlardır komutanım." Dedi Yusuf.

"Sevdiğin mi var?" Dedi komutan alaylı bir sesle.

"Hayır komutanım." Dedi Yusuf.

"Güzel. Ya senin Ömer?"

"Yok komutanım." Dedi Ömer.

"Göreviniz kolay olur o halde." Komutan ayağa kalktı ve ikilinin karşısın da durdu;

"Orhan Çelik sizin mahallede görüntülendi dün. Alakasını anlamak için Onu gözledik görünen O ki mahalledede ki masum insanları pis işlerine alet ediyor. Içlerinden biride Süleyman Taşkın. Araştırmalarımız sonucu Orhan Çelik denen adamın inşaat şirketinde çalışanlardan biri. Konu Orhan Çelik fakat Ona ulaşmak için Süleyman Taşkını kullanacağız. Hangi kılıkla gireceksiniz O Mahalleye bilmiyorum,orası sizde. Fakat daha fazla pis işlere bulaşmadan O masum insanlar gidin halledin şu işi."

Ömer ve Yusuf emri aldıkları gibi bütün araştırmaları yapıp İzmire doğru yola koyulmuşlardı.

Görevden atılan iki asker...

"Şimdi ne olacak komutanım?" Dedi Yusuf.

"Bu kadar basit bir olaya bizi sivil olarak göndermeye ne gerek vardı? Iki tane askeri gözlemeye bırakırdık,suç üstü yakalayıp hapse atardık işte,fakat işin içinde başka bir iş varmış gibi. Bunu da görevde anlarız artık." Dedi Ömer içindeki düşünceleri dışarı aktararak.

Saatler sonra araba mahallenin ortasın da durmuştu,yeni bir kılık için düşünen ikili mahallenin bakışı altında nereye gideceklerini şaşırmışlardı. Yusuf Ömer den izin alıp yolu mezarlık olurken Ömer evine yol almıştı.

Kapıyı açan küçük kız çocuğu abisini gördüğü an çığlık atarak kucağına atlamıştı. Sesleri duyan Şeyma okuduğu Kuranı kapatıp hızla odasından çıktı. Gördüğü kişiyle şaşkınlık yaşayan Şeyma oğluna sıkıca sarılmıştı.

Yeni bir hayat,yeni bir görev...Hayır yep yeni seçilmiş bir kader..

...

Öncelikle MERHABA!!! Biraz heyecan biraz da korku var içimde. Ilk kurgum değil ama resmi olarak yayınlamak istediğim ilk kurgumla sizleri selamlıyorum.

Eksiklerim var,yazım yanlışlarım var, konu da belki akışlık olmaya bilir ama bu konu da yardımınızla başarırız gibime geliyor????

İlk 15 bölümü yazdım sizlere 13 bölümü düzenleyip yayınlayacağım. Ondan sonrası ise hafta da bir bölüm olacak. Eğer yetişirse hafta da iki bölüm de gelir.

Şimdilik bu kadar diğer bölümlerde görüşmek üzere..

🌚🪐

Kaderimin IyikisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin