كانت قمر تشعر بالرعب علي فقدان ابن اخيها فهو مايجعلها متشبثه بالحياه ظلت تبحث عنه بجنون حتي هلك قلبها وجنت تماما ..
رن تليفونها ففتحته مسرعه تفاجات بجبل يكلمها فصرخت بحرقه .....الحجني يا جبل باسم مش موجود في المدرسه انا واجفهوجدام المدره هموت الواد باينه اتخطف جلبي بينخلع ..جبل تعالي محتجالك والنبي ماتهملني هموت والله .همس بحنان ....محتجالي يا جلبي محتاجه لجبل حبيبك .
صرخت ..تعالي مامتحملاش هتجن عالواد .
قال دجيجه هكون عندك ....مر الوقت وذهب اليها اندفعت اليه برعب ...كانت تبكي احتضنها اهدي يا جلبي.
قالت ..الواد الواد هموت .
ابتسم .،اطمني انا هجبهولك ارتاحي جبل علاقاته كتير .
مسكت يده ايوه صوح كت بشوف ضباط وكبارات كلمهم ايوه انت تعرف ناس واصله .
ابتسم ..ايه ببلاش اكده .
قطبت جبينها ...ايه بتجول ايه ..لتنفعل ..هتجل ادبك هسخمط عيشتك دا وجته .
ضحك ..مافيش فايده دماغك ماليانه واغش ..لاه اني رايد حبيبي بالحلال هتبقي ليا هجبلك باسم لحدك دا مدير الامن ذات نفسه هياجي الفرح .
دفعته ..انت بتجول ايه انت اتخبلت خلاص مافيش في دماغك الا الحزن ده هاتلي الواد انت تعرف تجيبه .
نزل امام وجهها ..تتجوزيني الاول ..نظرت اليه بقهر ..ابتسم وهز كتفه وشد وشاحها وذهب الي منتصف الطريق وربط عيونه فصرخت .،بتعمل ايه يا مخبول انت .
قال ..تتجوزيني اجبلك الواد .،مش هتجوزيني اموت ويروح الواد .
صرخت بحرقه فالعربات تمر من جواره ..انت واحد مخبول هتفرج علينا الخلج .
قال ..خلاص ..يااا عااالم جولولها عايز اتجوزها يا عالم ..
صرخت عندما وجدت عربه كبيره ...جبل هتموت هتموت منك لله ابعد ..
صرخ ..جولي اه جولي اه ...
صرخت ..خلاص يا زفت هتجوزك ...
شال الوشاح ووقف امام العربه سعيدا ...سمعتو يا خلج جالت ايه جالت هتتجوزني ...يا عم الحج جالت هتتجوزني ..يا مدام جالت هتتجوزني ...جمري يا عالم هتتجوزني .اتجه اليها واخذها بعيدا والناس تضحك علي ذلك العاشق المجنون ...هتتجوزيني يا جلبي ..ماتجيبي بوسه بقه جدام الخلج .
دفعته ..انت واحد مخبول روحي هتطلع وانت بتتمسخر اوعي اوعي اني لو طولت رجابتك هموتك تاني ودفعته وهو يضحك وهيا تشتمه ...وذهبت الي بيتها ..مر الوقت ..وهيا علي نار الواد فين جبل هيجيبه ايوه مش هيسيبني ..
دمعت عيونها ..اتصلت به مره اخري ..جبل لجيت الواد .
همس ..وحشتيني .
صرخت ...انت انخبلت خالص بجولك لجيت الواد الواد يا جبل دا اللي عايشه عشانه جلبي محصور .
قال بهدوء .....اهدي يا جلبي الواد كويس مافيش فيه حاجهبهتت هيا ورجف قلبها .....ايه كويس انت عرفت ازاي لجيته صوح لجيت الواد دورت عليه ربنا يخليك فينه .
قال ... ..باسم معايا يا جمر لو عايزاه تعالي خديه .
صرخت ..ماتجيبه مش لجيته ماتجيبه .
ضحك ..لاه هو مش لجيته هو معايا من الاول يا جلبي .تعالي لو عايزاه .
صرخت ..ايه بتجول ايه ...معاك بيعمل ايه انت مجنون وازاي تاخده من غير ماتجولي وما جولتليش ليه ... انت بتعمل اكده ليه انت مش طبيعي .
أنت تقرأ
أ أستحق هذا العذاب
Romanceلقاء بعد سنوات الغياب عشق في الصغر تحول الي غل و انتقام في الكبر .. ولكن هل تستحق منه ها الانتقام وكل ذلك العذاب ..سنري