#أأستحق_هذا_العذاب
#حكايات_mevo
البارت السابع...اقتربت قمر من جبل لتجده محني راسه رفع عيونه الدامعه اندفعت اليه وهتفت .....ايه فيه ايه ....نظر اليها دامعا مسكت وجهه..... ايه يا جلبي فيه ايه .
تنهد وهتف .....اجول ايه ،،لله الامر من قبل ومن بعد.
قالت ......امك بخير .
قال بحزن.....،،ايوه الحمد لله .
قالت بلهفه ....،طب ايه متحصرنيش .
قال بقهر ... ..التجاره اللي كت بتاجر بيها اتحرجت في المحل اللي كت مشارك فيه وراح عليا كل حاجه .
هوي قلبها رعبا ....وظلت مشلوله ...خفق قلبها وهتفت .،ايه التجاره كلها كلها ماعتش حاجه واصل.
قال .،لاه ماعتش ماعارفش ليه اكده لله الامر .
ظلت ساهمه تفكر .،طب وبعدين يا جبل هعمل ايه انت خابر ابوي ماهيسكتش واني.صفحه حكايات ميفو .
اندفع ومسك يدها ......،هعافر تاني والله امي عندها دهبات هاخدهم وهعمل بيهم تاني وماهسكت وهنحت في الصخر عشان اجبلك اللي تريديه بس اجفي جاري جمر اني عاشجك اموت لو سيبتيني .
تنهدت ،،،اسيب ايه بس اني ماجدرش اسيبك بتجول ايه انت .
ابتسم بحنان .....،،صوح والنبي ماهتسيبنيش وانت بيجيلك عرسان ياما اني خابر .
تنهدت فهيا اصبحت في ضغط رهيب ......،هتفت واني هستني يا جبل انت ماجدرش ابعد عنك دجيجه اني اموت فيها ..قبل يدها واني عهد عليا لاكون ليكي كيف ماتحبي ..ظلت جالسه معه تبثه من حنانها رغم حزنها فهيا ظنت انه قريبا سينعدل حاله الا ان لله حكمه في ذلك...دخل عليها ابيها فهتف غاضبا ..بت سليم كلمني عايز يجي يتجدم .
هوي قلبها وهتفت بقهر ...ماعايزاش دلوك هو كل حبه عريس .
قال غاضبا.......،انت لازمن دلوك تجوليلي مابتوافجيش علي سليم ليه هاه فيه ايه يتعيب .
قالت .،يا ابوي ما رايدهوش ماتهملني لحالي .
قال ،،بصي اني ماجادرش اجوله لاه بس انت تجعدي معاه وتجوليله لاه اني تعبت .
قالت ....لزومه ايه طيب ماتجول من بره بره .
قال..... لاه تاجي منك اني خزيان دا كل وشي .
هتفت .،طب سيبني بس ليا شهر امتحانات والله يحلها .،مر الشهر وجبل يوعدها انه بعد الامتحانات سياتي هو وامه بعد ان اخذ الدهب عل الله يصلح ما بين يديه ليمر الشهر وتنتهي امتحاناتها ويتصل بها جبل ....هتفت .،جبل اني نجحت ومجموع كويس اني هجدم في المعهد بتاع السكرتاريه او المحاسبه اللي ياخدني فيهم .
قال بحزن .،مبروك يا جلبي .
قالت هيا ،،،مالك فيك ايه صوتك موجوع .
قال ....ماخابرش اجول ايه ماليش عين انطج .
قالت. قمر ... فيه ايه .
قال جبل ،،فلوس الدهبات خسرتها .
هنا سقط قلبها .،ايه بتجول ايه يا مري دا مافيش غيرهم انت بتجول ايه هنعمل ايه دلوك .
قال.... ماخابرش ماخابرش حاسس اني هموت محصور .
تنهدت وصمتت لم تجد ما تقوله فصرخ ....بس يمين الله ماهجف اني اني هتصرف شالله ابيع ارضي واعملك اللي تريديه .
قالت .،تبيع ارضك وبعدين نخسرها برضك .،جبل اني اني.....
قال .،اصحك تجولي حاجه عفشه بالله عليكي مامتحمل وجع جمر اني بنام احلم بحضنك بالله ماتجهرنيش ..
تنهدت وهمست ،،طب هنعمل ايه .
قال جبل .... اصبري معايا مش انت بتحبيني يا جلبي. اصبري .
تنهدت .،ابويا مابيسكتش .
صرخ .،انت بتحبيبني يبقي تجفيله فاهمه ..
تنهدت وهتفت .،ربك يفرجها يا جبل وقفلت الخط واجهشت بالبكاء
أنت تقرأ
أ أستحق هذا العذاب
Romanceلقاء بعد سنوات الغياب عشق في الصغر تحول الي غل و انتقام في الكبر .. ولكن هل تستحق منه ها الانتقام وكل ذلك العذاب ..سنري