كان جبل يقف متسمرا عندما اقتربت بهدوء ومسكت يده تعالي يا جبل اني خلاص هريحك وزي ما جولت يمكن لما تاخدني ترتاح ...
ذهبت الي المنضده كانت عليها بعض الاوراق وبعض الاقلام واخرجت ورقه وبدات تخط فيها ....وهو ينظر اليها برهبه ...
اقتربت منه ...يلا يا جبل امضي ..
نظر اليها مبهوتا ....امضي امضي علي ايه .قالت ببلاده ... امضي بس هريحك ..امضي عالورجه ...فقد كتبت عقد لهم وتركته ... ..اجفل النور يا جبل ..كان يمسك الورقه كالمخبول لا يفهم شيء ..هزت راسها واتجهت للنور وقفلته واقتربت منه .
انصدم مرتعبا عندما مدت يدها الي قميصه وقالت ..دلوك هتاخد مني اللي عايزه وبعديها هترتاح انك خدت جمر ...انت جولت جايز لما اخدك هرتاح... كانت تفك ازرار قميصه وهو مذهول .فمسك يدها وصرخ.... انت بتعملي ايه ابعدها وذهب يفتح النور واستدار منفعلا ..انت مخبوله انت متجوزه اخدك في الحرام .
ضحكت ،مين اني متجوزه ...،،و حرام ،،،هو فيه حاجه في اللي بينا حلال يابن الناس .
صرخ.... انت ضاربه ورجه انت انخبلتي عايزه تلبسي نصيبه هتتجوزي مرتين ..ايه الحزن ده .
مسك الورقه ومزقها اربا و قال.....جمر انت تطلجي واخدك وتسمعي الكلام الا بجت حاجه ماحدش يتحملها .نظرت اليه ببلاده فهو لا يعلم انها لم تتزوج من الاساس ..كانت تحس انها جثه تتنفس ..همست ... ..اطلج .،اه صوح فعلا هطلج وتاخدني ...حاجه تانيه اعملها .
جمر فيه ايه هنطلج وهكتب عليكي رسمي جدام الخلج .
اكملت ببلاده ..ايوه صوح هطلج وتكتب عليا جدام الخلج ..كانت تردد مايقوله كانها ليست معه .
احس برهبه فمنظرها عجيب ..شدها اليه وقال بخوف ... ..جمر بيكي ايه انت مخبيه ايه فيه جواتك حاجه واعره جولي .ابتسمت ..ليه عايز تعرف ،،،انت لك في اللي جواتي يابن الناس اني عرضت عليك حالي انت اهه رفضت مالكش صالح باللي جواتي سيبه بحزنه ..
قال....جمر كتير عليا اللي بيحصلي ده يا بت الناس .
همست ..كتير ..طب مافكرتش مره تسامح وتنسي جايز دنيتك تهدي .
صرخ بحرقه ..اسامح اسامح حاولت حاولت اسامح بس الجهره مكلبشه في جلبي عمري مانسيت نومتي عالارض مكان جزمتك واني ببكي علي حب راح بالرخيص حاولت كل يوم بالليل بتعذب نفسي بس ماعارفش اني هنجن عايزك وخلاص .شدت نفسها منه وقالت،.....عايزني وخلاص ..هو مافيش الا اكده ..تنهدت بوجع وانفاسها تشق قلبها ...،،اسمع يا جبل عشان بس اني والله ماعت فيا نفس يابن الناس انطج ..انت لك حاجه واحده بس عندي.... واشارت علي جسدها .،ده هو اللي هيخليك تاخد حجك مني وترتاح وتبعد وتنساني..انا غلطانه سماح ايه هعمل بيه ايه من اساسه ..
سيبتلك حالي وتاني بجولك خد يا جبل عشان تنسي جمر ... ألحج نفسك يابن الناس عشان اني لو انطبجت السما عالارض ساعه ماجول خلصت ماهتلاجنيش جدامك .اني هجفل النور عشان تاخد وتشبع عشان جمر مالهاش تتاخد الا في الضلمه ..مشي دنيتك والحج حاجه ..خد واشبع واللي فات ادفنه زي ماني دفنت كل حاجه .
أنت تقرأ
أ أستحق هذا العذاب
Romanceلقاء بعد سنوات الغياب عشق في الصغر تحول الي غل و انتقام في الكبر .. ولكن هل تستحق منه ها الانتقام وكل ذلك العذاب ..سنري