PROLOG

11 2 0
                                    

Azelia Zyreena duduk di sudut kafe kampus, tangan menggenggam secawan kopi panas yang hampir sejuk. Matanya tertumpu pada senarai bahan yang perlu disiapkan untuk projek pastri kelas pastri esok. Walaupun dia sudah biasa dengan tekanan, ada sesuatu yang membuatkan dia rasa lebih tertekan daripada biasa.

Kenapa mesti aku?

Dia bukanlah pelajar yang terlalu popular, dan dia juga tidak datang dari keluarga kaya-raya. Namun, di dunia kulinari, bakat tak mengira latar belakang. Cuma satu perkara yang dia takutkan gagal. Gagal dalam apa yang dia buat, gagal dalam mencapai impian, gagal dalam hidupnya yang penuh dengan kekurangan.

Di satu meja, Ryzan Idrisyan duduk bersendirian, buku kulinari terbuka di hadapan matanya. Ryzan, pelajar kulinari yang terkenal dengan kebolehannya, selalu menjadi tumpuan di kampus. Tapi di dalam hati, dia bukanlah seperti yang orang ramai lihat. Setiap langkah yang diambil, setiap keputusan yang dibuat, ada keraguan yang menyusup dalam dirinya.

Mereka tak pernah bercakap lebih daripada sekadar ucapan "hai" atau "selamat pagi" di kelas. Tapi kali ini, sesuatu yang tak dijangka berlaku. Entah kenapa, Ryzan datang mendekati Azelia, menawarkan bantuan untuk projek kulinari yang sama-sama mereka perlukan.

"Kalau kita bekerjasama, mungkin kita boleh buat sesuatu yang luar biasa," kata Ryzan, sambil memberikan senyuman yang selalu membuatkan hati Azelia berdebar-debar.

Azelia tak pasti sama ada dia patut terima atau teruskan dengan cara dia sendiri. Tetapi, di dalam hatinya, dia tahu satu perkara: hidup ini penuh dengan peluang, dan mungkin ini adalah peluang yang dia tak boleh lepaskan.

Cinta? Atau sekadar kerjasama? Azelia tak pasti.

Yang pasti, ini adalah permulaan sebuah perjalanan dari hati ke hati.

Dari Hati ke Hati [ OG ]Where stories live. Discover now