Şefkatine sığınacağın miskokulu bir annen, Güveneçeğin sırtını dayıyacağın bir çınar baban yoksa. Bir sıfır yenik başlarsın hayata şüphesiz....
O kadar hızlı geçmişti ki zaman film şeridi gibi gözümün önünden (Babamın ölümü hakkında bir daha hiç konuşmadım) birçok karar vermek zorunda kalmıştım. Sigara içmeye başlamıştım Artık babamın yerine kim geçecekti kim yönetecekti işleri aslında çok iyi biliyordum ne yapacağımı babama bunu yapanlar aynısını bana 'da yapacaklardı İşlerin başına kaanın abisi Vedat'ın geçmesini söyledim. Bu olaylardan sonra ortalıkta görünmemek için her şeyi Vedat'ın yürütmesini istedim. Mehmet beyin bir oğlu yoktu. O yüzden en iyi adamı Vedat geçmişti onun yerine herkese böyle söylendi Kaanla birlikte Antalya'nın en uzak noktasına taşındık. Küçük bir ev kiraladık birkaç hafta burada kaldık ev o kadar kasvetliydi 'ki odamın tavanı simsiyahtı ve boyalar dökülmüştü camları eski ve rüzgâr yüzünden gıcırtı sesi çıkartıyordu sinir bozucu bir evdi yerdeki parkeler çürümüş ve kırılmıştı. Adım atarken ayağımın altına batıyordu tahta parçaları sevmedik bu evi o yüzden şehrin merkezine yakın bir yere taşındık. Tabi bu süre zarfında Vedat'tan bütün gelişmelerin haberini alıyordum her gün kaan Vedat'ın yanına gidiyor olan biteni öğreniyor onlara gerekenleri iletiyordu ve gelen giden bütün paralar gizli bir hesaba yatırıyordu. Yeni taşındığımız evde 2. Katta oturuyorduk 12 numaralı daire eve yerleşmemiz uzun sürmedi. Bu evi daha çok sevmiştim mutfak penceresinden kafamı çıkarttığımda Dünya'nın en ilginç kokusu sanki bana özel bir parfüm gibiydi cezbediyordu beni ama bütün gün yalnız kaldığımdan evin içinde düşündüğüm tek konu Babamın intikamını nasıl alacağım. Kaan eve geldiğinde elinde poşet vardı rakı sofrası kuruldu başlamadan önce Kaan'a Babama bunu yapan adamı bulmasını istedim. Bunun kolay olmayacağını söyledi. Bu dertlerimize içiyorduk eski dostum ile kadeh kaldırdı.
"Bize sözlerimizden çok yüreğimizden anlayan gerek"
(Haklıydı aslında eski dostum lakin bir konuda yanlıştı yüreğin değerini bilecek hiç insan kalmamıştı.) bunları kaana söyleseydim hiç aşk olmadın ki nasıl bu kadar eminsin diye bilirdi. O yüzden söylemedim bu anlamsız düşünceyi :/
"kardeşim aslında sana söyleyeceğim bir şey var"
"Söyle kardeşim"
"babanın vasiyeti açıklandı."
O bu kelimeleri söylerken anlamakta zorluk çekiyordum sarhoş etmişti beni içtiğim birkaç duble rakı.
"Hadi kardeşim yatma vakti geldi artık."
Sabah kalktığımda kaan hazırlanmış beni bekliyordu avukata gitmemiz gerekiyormuş.
Avukatın yanına geldiğimizde
Avukat – Babanız size vermem için bir mektup bıraktı, zaten mal varlıkları doğal olarak sizin
"Ne mektubu? (Diye sordum)"
Babam mektubu ben hastaneden çıkıp eve geldikten 1-2 hafta sonra yazmıştı
VASİYET
Oğlum eğer olurda benim başıma bir şey gelirse bütün mal varlığım dâhil her şey kardeşlerin ve senin belki şuan bana öfkelisin böyle bir şeyin nasıl olduğunu merak ediyorsun kaan oğlum her şeyi kardeşine anlat ve hiçbir birinize sırtınızı dönmeyin.