Del 2

189 20 2
                                    

Det var grønt på bakken og lyst på himmelen. Engen var full av sommerfugler og frodige blomster.

Sukkerpus prøvde å trå så forsiktig som mulig slik at sommerfuglene ikke hørte henne.

"Sukkerpus" sa en stemme. Alle sommerfuglene begynte å fly sin vei. Sukkerpus ble irritert. Hun tok fram klørne og kom ut fra det høye gresset.

Hun så en katt med brun vakker pels som så på Sukkerpus med alvorlige øyne.

"Hvem er du"

"Jeg er Støvstjerne. Jeg var den forrige lederen i Regnklanen. Jeg kommer med en beskjed fra Skyklanen" sa Støvstjerne.

Sukkerpus så på hunnkatten med spenning i øynene. Skal hun få en beskjed fra Skyklanen. Sukkerpus nikket og så på Støvstjerne mens hun snakket.

" Du har en lys og farlig fremtid foran deg Sukkerpus. Du må være forsiktig, for du må passe deg for en katt som ingen har sett."

Plutselig så ble Støvstjerne borte. Og alt ble svart. Sukkerpus så at hun var i barselhulen.

"Det var bare en drøm" tenkte Sukkerpus.

Sukkerpus så Sølvlilje og brødrene hennes ligge å sove. "Dette er kjedelig tenkte Sukkerpus.

Sukkerpus gikk ut av barselhulen. Hun så Gullstjerne, lederen for Regnklanen som snaket med nestlederen sin, Sandblomst.

Sukkerpus trasket bort til dem.

"Hei" sa Sukkerpus med stolthet i stemmen. "Hei. Er det du som er Sukkerpus" sa Gullstjerne.

Sukkerpus nikket. "Du burde dra tilbake til moren din. Det var jo bare en kvart måne siden du åpnet øynene dine."

Sukkerpus kjente en skuffelse strømme gjennom henne.

Sukkerpus lurte på om hun skulle fortelle Gullstjerne om drømmen som hun hadde.

"Sukkerpus, kom hit med en gang" ropte en stemme som var Sølvliljes.

"Gå nå." sa Sandblomst.

Sukkerpus dro tilbake til barselhulen. Hva med drømmen. Hva var det Støvstjerne mente med å passe seg for krigeren som ingen har sett.



Kattekrigerne: Katten som ingen har settWhere stories live. Discover now