Del 19

100 14 1
                                    

Solen begynte og stå opp mens månen begynte og gå ned. Sølvpelsen begynte og bli borte mens den klare lyseblå himmelen tokk sin plass. Nå var det frost på bakken mens løvbart kom, og gresset lyste.

Sukkerhjerte så seg rundt i leiren til hun stoppet på den slappe grå kroppen til Kullstorm.

Kullstorm hadde død av katten som ingen hadde sett. Nå var lærlingen hans, Sotsky blitt medisinkatt. Sotsky var veldig trist der han så på Kullstorm ved siden av Sukkerhjerte.

Sukkerhjerte, Gråpels og Kråkevinge hadde også blitt kriger kvelden før. Regnklanen trengte flere krigere, men nå var det lenge til det ble noen lærlinger her igjen. Spraglestripe og Lysblomst hadde nettopp fått kattunger, og Lynskinn ventet kanskje kattunger, det kan Sotsky ikke si helt enda.

Men det Sukkerhjerte tenkte på var hvem den katten var. Sukkerhjerte tror kanskje at det var en mørk katt, fordi katten har angrepet bare om natten og da er det best å ha mørk pels når det er så mørkt. 

Men er det noen fra Regnklanen eller de andre klanene eller en omstreifer. Men hvorfor ville han/hun ta hevn, og for hva. Det var samling i kveld uansett, så vi får se om det er noen fra de andre klanene.

Gullstjerne tror at det kan være noen fra Lavaklanen. Og det var ikke så rart. De hadde angrepet oss for et par måneder siden når Sukkerhjerte var en fersk lærling. Nestlederen deres, Snøsky hadde skadet Sukkerhjerte veldig i den kampen. De ville jakte på Regnklanens territorium, men Solklanen og Regnklanen hadde nektet å la dem få jakte på territoriumet deres, kanskje de nå prøver og ta en og en av oss.

Men Sukkerhjerte tror at det er en fra Regnklanen, men hvem er usikkert. Det var mange mørke katter her.

Sukkerhjerte så Sandblomst, nestlederen for Regnklanen komme ut av krigerhulen. Den rødgule pelsen hennes skinte fra de første strålene fra solen mens hun kom mot Sukkerhjerte.

Det er nå Sukkerhjerte skjønner hvor pen hun er. De lyse grønne øynene skinte med pelsen mens solen sto opp, og de perfekte tennene.

Hun sto nå foran Sukkerhjerte. "Dere kan snakke nå, våken natten er over" Sukkerhjerte trodde at denne natten aldri ville bli over. Gråpels og Kråkevinge  begynte å løpe i sirkel rundt leiren for å strekke på beina, mens Sotsky gikk til medisinkatt hulen.

Sukkerhjerte lurte på om hun skulle spørre  om hvem hun tror denne katten var, det var bare litt rart og spørre henne med en gang, men hun gjorde det allikevel.

"Sandblomst, k-kan jeg få spørre deg om noe?" begynte Sukkerhjerte. Sandblomst så mistenksomt på Sukkerhjerte, til hun svarte "Så klart" Sukkerhjerte stilte spørsmålet med en rolig og svak stemme som bare de to kunne høre. "Hvem tror du er den katten?" Sandblomst så på krigerhulen, men ikke hvilken katt. "For å være ærlig tror jeg det er Svartstripe" sa hun med veldig lav stemme.

Hva var det hun snakket om, Svartstripe kan ikke være katten, han ville ikke ha drept en annen katt uten grunn "Hvorfor tror du det" spurte hun med litt bitterhet i stemmen.

"Ravneklo fortalte at Svartstripe hadde spurt om han kunne dra til Firetre for å sjekke noe der. Men det var akkurat der Kullstorm ble angrepet. Beklager Sukkerhjerte, jeg vet hvor glad du er i ham, men det er ikke din feil" svarte hun. Kanskje det var sant, kanskje Sandblomst hadde rett, kanskje Svartstripe var katten. Han hadde jo mørk pels, men hva ville han hevne.

Men Svartstripe hadde jo blitt angrepet av katten tidligere, han ville ikke skadet seg selv vel.

"Men Svartstripe har blitt angrepet av katten tidligere" "Det har jeg også tenkt på" svarte Sandblomst i stedet.

Gullstjerne kom ut av lederhulen og hoppet opp på Storsteinen. Var det ikke litt tidlig for klanmøtet.

"Alle katter som er gamle nok til å fange sitt eget bytte, det er klanmøtet ved Storsteinen." ropte hun fra toppen fra Storsteinen.

Kattene kom trøtte ut fra hulene sine.

"Jeg vet at det er tidlig i dag men det er..." Gullstjerne ble avbrutt av et hyl utenfor gulltorn tunnelen.

Det var Granhår. "Lavaklanen angriper"


Kattekrigerne: Katten som ingen har settWhere stories live. Discover now