"Alle som er gamle nok til å fange sitt eget bytte, det er klanmøte ved Storsteinen" ropte Gullstjerne på toppen av Storsteinen. Storseinen er en stein hvor lederne holdt klanmøtene sine.
"Vi er samlet her i dag, for å gjøre tre unge katter til lærlinger. Rødpus, Vannpus og Svartpus kan dere trå fram på Storsteinen"
Rødpus, Vannpus og Svartpus gjorde som Gullstjerne sa. De gikk fra moren deres, Lysblomst som så på dem med stolthet med øynene mens de klatret opp på Storsteinen.
Sukkerpus sto utenfor barshelhulen med Sotpus, Gråpus, Kråkepus og Sølvlilje. Det var ikke lenge til Sukkerpus skulle bli lærling. Hun var snart fire måneder, så det var to måneder igjen.
"Rødpus, fram til du har fortjent ditt krigernavn skal du fra nå av hete Rødpote, og mentoren din skal være Granhår" Rødpote gikk ned av Storsteinen og gned snute med Granhår.
"Jeg lurer på hvem jeg skal få som mentor" sa Sotpus. Sukkerpus så at Sotpus så på Kullstorm, Regnklanens medisinkatt. Sukkerpus visste at Sotpus har vært mye sammen med Kullstorm og fortalt oss mye om urter. Jeg tror jeg vet hvem Sotpus ønsker seg som mentor.
"Vannpus, til du er klar for ditt krigernavn skal du fra nå av hete Vannpote, og mentoren din skal være Ulvepels." Vannpote gjorde det samme som Rødpote. Hun gikk av Storsteinen og berørte snuten til Ulvepels.
"Svartpus, til du er klar for ditt krigernavn skal du fra nå av hete Svartlabb, og mentoren din skal være skyggefot" Svartlabb gikk av Storsteinen og berørte snuten til mentoren sin.
Sukkerpus hørte at de andre kattene begynte å rope ut de nye navnene deres " Rødpote, Vannpote, Svartlabb"
Gullstjerne viftet med halen for å be dem om å være stille.
"Vi er også her i dag for å gjøre to av lærlingene våre til krigere. Hjertepote og Leopardpote, kan dere komme opp på Storsteinen"
"Hjertepote, lover du å beskytte klanen selv om det skulle koste deg livet" ropte Gullstjerne.
"Jeg lover" sa Hjertepote med øynene som lyste av stolthet.
"Så fra nå av skal du hete, Hjertestorm. Skyklanen ærer ditt mot og ønsker deg velkommen som fullverdig kriger i Regnklanen"
Gullstjerne festet blikket på Leopardpote.
"Leopardpote, lover du å beskytte klanen selv om det skulle koste deg livet"
"Jeg lover"
"Så fra nå av skal du hete, Leopardpels. Skyklanen ærer ditt mot og ønsker deg velkommen som fullverdig kriger i Regnklanen." sa Gullstjerne.
"Dere må våke over leiren i natt i taushet"
Hjertestorm og Leopardpels hoppet ned fra Storsteinen så begynte alle og rope de nye navnene deres.
Sukkerpus løp bort til Rødpote, Vannpote og Svartlabb. De hadde vært gode hulekamerater siden de også bodde i barshelhulen.
"Gratulerer" sa Sukkerpus til lærlingene.
"Takk, og snart er det din tur" svarte Svartlabb. Rødpote og Vannpote gikk til lærling hulen, mens Svartlabb ble igjen.
Det føltes ut som om det har vært noe mer med Svartlabb. Noe som Sukkerpus ikke har følt for noen andre.
Svartlabb slikket Sukkerpus mellom ørene og gikk med broren og søsteren sin.
Sukkerpus gikk tilbake til barshelhulen og la seg til å sove. Vær gang Sukkerpus prøvde å sove, var hun skeptisk for at hun skulle få den samme drømmen igjen som hun fikk for en stund siden.
KAMU SEDANG MEMBACA
Kattekrigerne: Katten som ingen har sett
Fiksi PenggemarMens Sukkerpus er liten får hun noen rare profetier fra Skyklanen som forteller noe merklig som hun ikke skjønner. Senere når hun blir lærling får hun navnet Sukkerpote. Imens jobber hun hardt for at hun skal bli den sterkeste og den kjappeste krig...