Del 6

161 19 3
                                    

Sukkerpote var på vei gjennom gulltorn tunnelen til samlingen. Dette er en av de få gangene hun har vært utenfor leiren. Sukkerpote så sølvpelsen glitre på himmelen mens fullmånen skinte på kattene som gikk til samlingen.

Sukkerpote syntes det var så spennende å dra på den første samlingen samme dag som hun ble lærling, det skjer ikke ofte. Sukkerpote tenkte at det måtte være en stor ære å bli med på samlingen den første dagen som hun blir lærling.

Sukkerpote så mentoren sin, Gullstjerne ved siden av seg. Den skinnende pelsen glitret i sølvpelsen mens de gikk på vei bort til samlingen. Det er nå Sukkerpote innser hvor vakker hun er med den gull aktige pelsen sin og de skinnende blå øynene og den grå poten.

"Spennende" sa Gullstjerne til Sukkerpote. "Veldig" svarte Sukkerpote tilbake.

"Det føles så godt å ha en lærling igjen, og jeg er glad for at det er deg Sukkerpote. Jeg vet at du kommer til å bli en god kriger en dag, og jeg vet at du vil jobbe hardt for å bli det!" Sukkerpote følte gleden strømme igjennom henne. Å høre så mange fine ord fra mentoren og lederen sin følte at hun måtte jobbe hardere enn noen av de andre lærlingene siden mentoren hadde en så stor tro på henne.

Gullstjerne løp plutselig fremst av rekkene av Regnklankattene, og Sukkerpote skjønte at vi måtte være framme ved Firetre allerede.

Gullstjerne løftet halen som ga kattene lov om å gå og hilse på de andre klankattene. Sukkerpote kjente mange fremmede lukter.

Sukkerpote løp til Gullstjerne. Nå sto Sukkerpote ved siden av mentoren sin. "Gullstjerne, hvem er det" Sukkerpote pekte på en katt blågrå hunnkatt som snakket med en grå hannkatt med et skeivt øre.

"Det er Månestjerne, lederen av Lavaklanen med nestlederen hennes, Skeivøre" svarte Gullstjerne.

Lederen hennes begynte nå å se så alvorlig ut.

"Går det bra Gullstjerne, du ser så alvorlig ut" "Ja da, Sukkerpote. Det er bare det at det ser ut som om Månestjerne planlegger et angrep på oss. Hun sa det på forrige samling at de vil slåss for et større territorium."

"Gullstjerne" kom en stemme plutselig bak henne slik at Sukkerpote tok fram klørne.

Når Sukkerpote snudde seg så hun en langhåret grå hannkatt og en brun hannkatt med hvite streker over ryggen.

"Ta det rolig Sukkerpote. Dette er lederne av Planteklanen og Solklanen, Bregnestjerne og Askestjerne" Sukkerpote trakk inn klørne.

"Hei Sukkerpote" sa Bregnestjerne. "Er du en ny lærling" sa han med en vennlig stemme.

"Jeg ble lærling i dag" sa Sukkerpote med stolthet i stemmen. "Så bra" svarte Askestjerne tilbake.

"Gullstjerne, møtet skal til å begynne" Gullstjerne nikket, og så gikk de tre lederne opp på Kjempesteinen der de skulle tale. Sukkerpote så at Månestjerne allerede var på kjempesteinen og ventet på dem.

Når alle lederne var oppå Kjempesteinen ulte Gullstjerne for å starte møtet. Det ble stille med en gang for å høre hva lederne skulle si.

"Alle katter fra Regnklanen, Solklanen, Planteklanen og Lavaklanen" begynte Gullstjerne." "Jeg skal bare melde i fra om at vi har fått to nye krigere i klanen, Regnpels og Steinfot" Alle begynte å snu seg mot Regnpels og Steinfot og begynte å gratulere dem.

"Vi har også fått fire nye lærlinger, Gråpote, Kråkepote, Sotlabb og Sukkerpote. Sotlabb blir vår neste medisinkatt og skal snart til Månesteinen for å bli akseptert av Skyklanen" Alle begynte å snu seg mot Sukkerpote, Gråpote, Kråkepote og Sotlabb. Sukkerpote ble litt flau over å få så mange ansikter rettet mot henne.

Gullstjerne tok et skritt bakover slik at Månestjerne kunne komme fram. Månestjerne tok et skritt framover slik at hun sto på kanten av Kjempesteinen og så ned på alle kattene fra klanene.

"Alle katter fra alle klaner. Lavaklanen har mangel på byttedyr, og de eldre og dronningene våre sulter. Vi vil gjerne ha en del av deres territorium, vis ikke, vil vi sloss"

Sukkerpote ble irritert. Skjønte ikke Månestjerne at vi heller ikke har så mye byttedyr.

Sukkerpote hørte protester fra Regnklanen og Solklanen, men Planteklanen var helt stille.

Sukkerpote så at Gullstjerne også ble irritert. Gullstjerne tok et skritt fram slik at Sølvpelsen skinte på pelsen hennes og gjorde det sølv.

"Aldri" sa Gullstjerne med så mye bitterhet i stemmen at Sukkerpote skvatt.

Bregnestjerne tok også et skritt frem slik at hun sto side om side med Gullstjerne. og så på Månestjerne. "Jeg vil heller dø"

"Musehjerner. Planteklanen har allerede sagt seg villig til at vi kan få jakte på deres territoriummfor å ikke sloss. De er mye smartere enn dere. Det betyr at vi skal sloss uansett hva"

"Møtet er over" ropte Månestjerne.



Kattekrigerne: Katten som ingen har settWhere stories live. Discover now