Del 5

165 15 12
                                    

"Alle katter som er gamle nok til å fange sitt eget bytte, det er klanmøte ved Storsteinen" ropte Gullstjerne fra toppen av  Storsteinen

Dette er dagen. Sukkerpus skal endelig bli lærling. Hun klarte ikke å sove i hele natt på grunn av spenning.

Sukkerpus så Steinfot og Regnpels borte ved Storsteinen. De ble krigere for en kvart måned siden.

Sukkerpus og Gråpus gikk på den ene siden av Sølvlilje mens Kråkepus og Sotpus gikk på den andre siden av moren til Storsteinen. Sukkerpus så stolthet i morens øyne da vi stilte oss foran Storsteinen.

"Vi er samlet her i dag, for å gjøre fire av våre kattunger til lærlinger. Sotpus, Kråkepus, Gråpus og Sukkerpus, kan dere komme opp på Storsteinen.

Når Sukkerpus kom opp på steinen med brødrene sine, kunne hun se faren sin, Tordenklo. Det så ut som at han var like spent som henne selv. Hun så at øynene lyste opp av stolthet mens han så opp på kattungene sine.

Hun så også Svartlabb sammen med Vannpote og Rødpote. Det så ut som at han gledet seg veldig. Fordi vi endelig kan få bo i samme hule.

"Gråpus, fram til du har fortjent ditt krigernavn skal du hete, Gråpote, og mentoren din skal være Tordenklo" Gråpote sine øyne lyste opp da han hørte at faren hans skulle få bli mentoren til Gråpote.

Gråpote hoppet ned fra Storsteinen og gikk bort til Tordenklo.

"Kråkepus, fram til du har fortjent ditt krigernavn skal du hete, Kråkepote, og mentoren di skal være Lynskinn" Kråkepote hoppet ned fra Storsteinen og gikk bort til mentoren sin.

"Sotpus, du har valgt en annen sti enn dine søsken. Det er på tide at Kullstorm får en lærling, og du har valgt å ta over plassen til Kullstorm når hans tid er omme. Fra nå av skal du, Sotlabb og din mentor er Kullstorm. Jeg vet at du kommer til å bli en god medisnkatt" Sotpus hoppet ned fra Storsteinen og gikk bort til Kullstorm.

Sukkerpus hørte Kullstorm si "Du kommer til å bli den beste medisinkatten noensinne"

Sukkerpus så at Tordenklo og Sølvlilje sine øyne lyste av stolthet og overaskelse over sønnens valg.

"Sukkerpus, fram til du har fortjent ditt krigernavn skal du hete Sukkerpote, og jeg skal være mentoren din"

Det ble helt stille i klanen. Sukkerpote hadde hørt at Gullstjerne ikke hadde hatt en lærling på flere måneder. Sukkerpote gned snuten med Gullstjerne. Gullstjerne ba Sukkerpote om å være på toppen av Storsteinen en liten stund til.

Alle kattene begynte å rope de nye navnene deres "Sukkerpote, Kråkepote, Gråpote, Sotlabb"

Når de var ferdig viftet Gullstjerne med halen om å be dem om å være stille. Det ble helt stille med en gang.

"Alle katter i Regnklanen, det er fullmåne, så det er samling i kveld, og disse kattene skal få være med. Steinfot, Regnpels, Tordenklo, Hjertestorm, Sandblomst, Sukkerpote, Sotlabb, Kråkepote og Gråpote.

Min første samling. Jeg lurer på hva som vil  skje der?


Kattekrigerne: Katten som ingen har settDonde viven las historias. Descúbrelo ahora