"Kom igjen Sukkerpote. Du kan ikke ta meg" Sukkerpote lekte med Svartlabb utenfor lærling hulen.
Svartlabb skulle bli kriger når det ble solhøy. Opplæringen deres hadde gått mye fortere enn Regnpels, Steinfot, Leopardpels og Hjertestorms på grunn av at mentorene deres hadde vært litt for opptatt.
For omtrent en måned siden, hadde Svartlabb blitt angrepet av katten som ingen har sett, men han hadde blitt bra igjen like etterpå.
Så langt har ingen annen blitt angrepet av katten, men drømmen til Sukkerpote hang fortsatt om natten. Hun tenkte fortsatt på ordene i drømmen som sa "Tiden er inne. Blod skal strømme på alle katter i skogen. Hevn er på vei, ja hevn. Død er alles skjebne" så det betydde at dette ikke er over ennå.
Svartlabb løp i sirkel rundt henne. Hun konsentrerte seg om et punkt. Så når Svartlabb kom på det punktet kastet Sukkerpote seg på ham. Begge falt og begynte å rulle til de traff en katt på potene.
Svartlabb og Sukkerpote reiste seg og fikk se Skyggefot, mentoren til Svartlabb stå foran dem.
Det så ut som at Skyggefot moret seg der han sto og så på lærlingene leke før krigersermonien.
"Er du klar Svartlabb for krigernavnet ditt." Svartlabb lyste opp da han fikk høre om krigersermonien hans. "Så klart jeg er. Jeg skal bli den beste krigeren"
"Da må du slå meg først" Svartlabb så fornermet ut til han slang Sukkerpote ned i bakken. Sukkerpote reiste seg opp igjen. Lærlingene begynte å tullesloss til de hørte Gullstjerne på toppen av Storsteinen.
Sukkerpote visste at dette var tiden for krigersermonien. Gullstjerne trengte ikke å rope til klanmøtet. Ryktene hadde spredd seg fort om krigersermonien, så derfor så var alle der allerede.
Svartlabb og Sukkerpote dro til Storsteinen. Litt lenger unna så hun Rødpote med mentoren sin Granhår, og Vannpote sammen med Ulvepels. Svartlabb var også med Skyggefot. Rødpote, Vannpote og Svartlabb hadde stelt pelsen sin ekstra godt for sermonien.
"Alle katter i Regnklanen. Dere har nok hørt om en krigersermoni som skal holdes i dag. Rødpote, Vannpote og Svartlabb, kan dere komme fram hit." De tre lærlingene klatret opp på Storsteinen.
Sukkerpote så moren deres Lysblomst sitte med faren deres Ulvepels. Lysblomst ventet kattunger snart, men hun hadde ikke glemt de som var her nå som skulle mota krigernavnet sitt.
Hun så også Spraglestripe som ventet sitt første kull med kattunger. Kullstorm sier at hun skal føde om et par dager. Hun gledet seg tydligvis til den her dagen vil komme til kattungene hennes også.
Sukkerpote lurte litt på om hun også skulle ha kattunger. Det ville bli spennende og se.
"Jeg Gullstjerne lederen av Regnklanen, annbefaler disse læringene som krigere til dere i Skyklanen. Rødpote lover du å beskytte klanen selv om det skulle koste deg livet.
"Jeg lover" sa Rødpote bestemt i stemmen. "Så fra nå av skal du hete, Rødhjerte. Skyklanen ærer ditt mot og ønsker deg velkommen som en fullverdig kriger i Regnklanen" Rødhjerte lyste opp. Han hoppet ned fra Storsteinen og løp bort til mentoren sin Granhår.
"Vannpote lover du å beskytte klanen selv om det skulle koste deg livet" ropte Gullstjerne fra Storsteinen."Jeg lover" svarte Vannpote tilbake.
"Sa fra nå av skal du hete, Vannlilje. Skyklanen ærer ditt mot og ønsker deg velkommen som fullverdig kriger i Regnklanen" Vannlilje hoppet ned fra Storsteinen og løp til Ulvepels.
Vannlilje var et fint navn. Kanskje hun også fikk et så vakkert navn. Nå var det Svartlabbs tur.
"Svartlabb, lover du å beskytte klanen selv om det skulle koste deg livet" Svartlabb lyste opp. Svartlabb så ned på søsknene sine Rødhjerte og Vannlilje som nettopp hadde blitt krigere. De så på ham med beundring i øynene sine.
"Jeg lover" svarte Svartlabb tilbake. "Så fra nå av skal du hete, Svartstripe. Skyklanen ærer ditt mot og ønsker deg velkommen som fullverdig kriger i Regnklanen.
Alle sammen ropte de nye navnene til de nyeste krigerne "Rødhjerte, Vannlilje, Svartstripe."
Sukkerpote rop navnene høyest, spesielt på Svartstripes. De hadde alle vært gode hulekamerater både som kattunger og som lærlinger.
Gullstjerne fortsettet "Dere må holde våken natt. Dere holder vakt mens vi andre kan sove trygt i natt."
Sukkerpote løp rett bort til Svartstripe med en gang når de andre skulle til å sove.
"Gratulerer. Du er endelig kriger." Svartlabb så stolt opp på himmelen. "Takk. Men nå får vi ikke fått sovet i samme hule." Det hadde ikke Sukkerpote tenkt på.
"Men jeg blir snart kriger. Så vi får sovet sammen da. God natt" Svartlabb slikket henne mellom ørene.
Sukkerpote gikk og la seg til å sove en trygg natt uten bekymringer.
YOU ARE READING
Kattekrigerne: Katten som ingen har sett
FanfictionMens Sukkerpus er liten får hun noen rare profetier fra Skyklanen som forteller noe merklig som hun ikke skjønner. Senere når hun blir lærling får hun navnet Sukkerpote. Imens jobber hun hardt for at hun skal bli den sterkeste og den kjappeste krig...