Del 8

133 18 1
                                    

Sukkerpote åpnet øynene da en pote dyttet henne i skulderen. Sukkerpote løftet hodet å så Svartlabb. Solen skinte bak den svarte pelsen til Svartlabb mens han så på Sukkerpote.

"God morgen Sukkerpote. Du skal ha din første opplærling med Gullstjerne."

Sukkerpote ble våken med en gang etter det Svartlabb sa.

"Vet du hva vi skal gjøre" "Gå rundt i territoriumet tror jeg, men dere skal dra snart, så du må spise. Gullstjerne venter ved gulltorn tunnelen." svarte Svartlabb.

Sukkerpote nikket og gikk bort til mathaugen. Sukkerpote plukket opp en markmus og satt seg til å spise. Hun spiste den kjapt å løp bort til gulltorn tunnelen. Der fikk hun se Gullstjerne vente på henne ved inngangen.

"Er du klar Sukkerpote" sa Gullstjerne "Jeg er klar, Gullstjerne"

De gikk sammen ut av gulltorn tunnelen og ut av leiren. Sukkerpote så solen skinne mellom trærne.

Sukkerpote luktet plutselig en markmus. Det så ut som at Gullstjerne også luktet musa. Gullstjerne la seg ned i jaktstilling og krøp forsiktig mellom buskene til hun var ute av syne for Sukkerpote.

Sukkerpote så Gullstjerne komme ut av buskene et øyeblikk senere med en markmus hengende mellom tennene.

"Det var utrolig. Kan du lære meg det." Sukkerpote så at Gullstjerne moret seg. Hun slapp markmusa på bakken.

"Så klart. Jeg kan lære deg det etter omvisningen, vis du orker så" sa Gullstjerne. Sukkerpote lyste opp og nikket. Gullstjerne begravde ned musa for å hente den på vei hjem.

De fortsatte å gå mens Sukkerpote så seg rundt til hun kjente en merkelig lukt. "Dette er Planteklanens territorium" sa Gullstjerne. "Prøv å huske lukten, det vil komme til nytte om ikke så lenge vil jeg tro."

De fortsetett  videre gjennom skogen. Sukkerpote skjønte ikke at henne skulle huske alt dette.Gullstjerne stoppet plutselig når de nådde et stort tre.

"Dette er Ugletreet." "Bor det en ugle her." spurte Sukkerpote. "Ja, det gjør det. Kom vi må fortsette"

Hva var det neste de skulle møte. Det var så spennende.

De møte enda en ny lukt et stykke unna Ugletreet. En ny lukt som stinket.

"Hva er dette stedet" sa Sukkerpote og å lagde en grimase på grunn av lukten. Det var en lang grå sti som var for langt for Sukkerpotes syn.

"Dette kalles tordenstien" Gullstjerne så nøye på bakken til hun plutselig ble skremt av en vibrering i bakken. "Pass opp" ropte Gullstjerne med en lys stemme full av redsel. Sukkerpote hoppet tilbake med en gang og fikk se at noe kjørte forbi henne med en kjempe stor fart. Sukkerpote var så skremt at hun så vit kunne røre seg.

"Hva var det" sa Sukkerpote med stemmen full av redsel. "Det var et monster. De forlater heldigvis ikke tordenstien, men katter dør her når de skal krysse den. Over tordenstien er Lavaklanens territorium. Vi kan dessverre ikke lukte lukten herfra. Men de har noen problemer med å krysse denne stien når de skal til samlingen. Kom la oss gå."

Sukkerpote og Gullstjerne dro glad for å forlate tordenstien, og gikk videre. Sukkerpote begynte å bli sliten. Men fortsatte likevel. Det så ut som at Gullstjerne merket det, fordi hun begynte å roe ned tempoet.

Hun begynte å høre rennende vann, og skjønte at hun måtte være nær Solklanens territorium.

Solklanen har elven sin med fult av fisk som de kunne fange. De gikk aldri tomt for byttedyr.

"Dette er Solklanens territorium, er det ikke" sa Sukkerpote til Gullstjerne. "Det er det. Du må ikke krysse elven. Det er farlig her. Det er lett å drukne her. Jeg ser at du er sliten. Dette har vært en lang dag, vi kan jakte i morgen." Sukkerpote ble lettet, hun nikket og de begynte å gå tilbake til leiren.


Kattekrigerne: Katten som ingen har settTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon