Del 13

113 13 1
                                    

Sukkerpote og Kråkepote løp med en gang bort til patruljen med den sårede Svartlabb som nettopp hadde kommet tilbake.

Gullstjerne, Kullstorm og Sotlabb var allerede der. Sotlabb løp for å hente noen urter mens Kullstorm sjekket sårene. Sukkerpote så bak seg, der løp Rødpote og Vannpote med moren deres Lysblomst til Svartlabb. De så like forskrekket ut som henne selv.

"Hva har skjedd?" spurte Sukkerpote Ravneklo. Ravneklo sine øyne var full av skrekk. Det var rart at de ikke hadde en eneste skramme men Svartlabb var fulle av sår og blod.

"Vi vet ikke. Svartlabb skulle bare fange en mus, og så hørte vi et skrik, og når vi kom til ham var han allerede dekket av blod og det var masse sår på ham. Det var ingen kjent lukt, ingen tegn. Det var som en katt som ingen har sett"

En katt som ingen har sett, det var fra drømmen. Du har en lys og farlig fremtid. Pass deg for katten som ingen har sett. Sukkerpote og Gullstjerne utvekslet blikk, og Sukkerpote visste at hun tenkte det samme.

"Hvor var det?" spurte Sukkerpote. "Det var ved kjempesteinen" Støvstjerne sto jo på Kjempesteinen i den andre drømmen.

"Sandblomst og Kullstorm, bli med meg til hulen min, du også Sukkerpote. Vi må diskutere noe." sa Gullstjerne. Det føltes vondt å dra fra Svartlabb. Hvem var denne ukjente katten.

Kattene kom fram til lederhulen. Alle satt seg ned i sanden. "Vi må gjøre noe?" sa Sandblomst bestemt.

"Dere skal få høre nå, Sukkerpote, fortell om drømmen din." Sandblomst og Kullstorm lyttet stille mens Sukkerpote fortalte om hva Støvstjerne hadde sagt og om katten som ingen har sett.

"Hva skal jeg gjøre? jeg klarer ikke dette. Skyklanen må ha valgt feil." Gullstjerne så medfølende på Sukkerpote. "Skyklanen har tatt rett Sukkerpote. Det er du som er den rette katten. Jeg har allerede merket at du snart er på likt nivå som Svartlabb, Rødpote og Vannpote i slåssing. Du lærer mye fortere enn en vanlig lærling. Du har et stort potensiale. Du blir sikkert en kriger raskere enn vanlige lærlinger."

Sukkerpote ble nesten overlykkelig etter all den rosen fra mentoren og lederen sin.

" Jeg skal bare fortelle noe på Storsteinen, bli med meg. Sukkerpote du skal opp på Storsteinen med meg. Jeg skal fortelle deg hva du skal si." Sukkerpote nikket. De gikk ut av hulen. Sukkerpote og Gullstjerne gikk opp på Storsteinen mens Kullstorm løp til medisinkatt hulen.

Gullstjerne trengte ikke å rope inn til klanmøtet fordi alle kattene var der allerede. Alle så forventningsfullt opp på Storsteinen.

"Alle katter. Dere vet alle hva som har skjedd med Svartlabb og denne ukjente katten. Vi tror at denne katten vil komme tilbake igjen. Og fra nå av skal lærlingene aldri dra uten minst en kriger med seg. Det skal være minst tre krigere i vær patrulje. Vi skal holde oss et stykke unna Kjempestein bortsett fra møtene. Det er halvmåne i morgen. Jeg vil at Ravneklo og Ulvepels skal følge Kullstorm og Sotlabb til de andre medisinkattene i morgen."

Ulvepels og Ravneklo nikket. Sukkerpote sto fortsatt på Storsteinen og så ned på kattene. Sukkerpote syntes det var litt ubehagelig å være større enn alle de andre kattene.

"Sukkerpote, du skal ha ansvaret for å sette sammen patruljene som en del av opplæringen. Er det greit for deg?" Det var jo selvfølgelig greit for Sukkerpote. Hun nikket ja til et svar og så var klanmøtet over.

De gikk av Storsteinen. Sukkerpote så Skyggefot komme bort til henne. "Hvem skal på kveldspatruljen? Hjertestorm, Leopardpels, Lynskinn og Vannpote er ute å patruljerer nå."

Sukkerpote nølte en liten stund, til hun kom fram til hvem hun ville skulle blime i kveldspatruljen.

"Regnpels, Steinfot, Rødpote og du Skyggefot." Skyggefot nikket og gikk til krigerhulen..

Sukkerpote ville dra til Svartlabb i medisinkatt hulen. Men Kullstorm hadde sagt at han trengte ro. Så i stedet gikk hun til lærling hulen. Sukkerpote kjente ikke så mye av sårene som hun hadde fått i kampen mot Lavaklanen.

Hun lukket øynene, til søvnen tokk over.


Kattekrigerne: Katten som ingen har settTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang