Sukkerhjerte gjorde seg klar. Nå kunne hun lukte Lavaklanen. "Alle sammen gjør dere klare." ropte Gullstjerne fra Storsteinen. Granhår løp til krigerne å gjorde seg klar.
Plutselig så kom Lavaklankattene ut av gulltorn tunnelen og begynte å angripe. Sukkerhjerte ble dyttet bakover av en hvit katt som viste seg å være, Snøsky. Hun ble så sint. Forrige gang holdt han nesten på å drepe henne. Og nå ville hun ta hevn.
Sukkerhjerte løp mot han. Snøsky var klar til å hoppe unna, men Sukkerhjerte var kjapp nok til å få ham ned igjen. Nå sto Sukkerhjerte over han.
"Vi ses igjen, Snøsky. Er du klar til å betale tilbake for det du gjorde" Sukkerhjerte begynte å klore opp magen og flanken hans. Han skrek mens blodet rant fra magen. Sukkerhjerte ga Snøsky et hardt bitt til hun kunne kjenne blodet på tungen.
Snøsky flyktet ut av leiren. Sukkerhjerte ropte et seiers hyl før hun snudde seg for å se hvem som trengte hjelp. Sukkerhjerte så Gullstjerne kjempe mot Månestjerne. Gullstjerne lå veldig tynt an. Hun hadde skrammer og sår over hele seg. Sukkerhjerte vet at en leder har ni liv som de fikk fra Stjerneklanen, men det er fortsatt hvert å spare et liv.
Sukkerhjerte løp til den gamle mentoren sin som lå på bakken når Månestjerne skulle til å avslutte et av livene til Gullstjerne. Sukkerhjerte hoppet og traff Månestjerne slik at hun falt.
"Sukkerhjerte" sa Gullstjerne med svak stemme. Sukkerhjerte sto foran Gullstjerne mens Månestjerne sto opp. Det var både sinne og hat i øynene hennes. "Hvem tror du at du er?" sa Månestjerne høyt med mye bitterhet og hat i stemmen. Sukkerhjerte tokk noen skritt fram mot Månestjerne før hun svarte "Jeg er Sukkerhjerte, og jeg er kriger i Regnklanen."
Sukkerhjerte løp mot henne og slo henne ned. Før Månestjerne kom seg opp, satt Sukkerhjerte klørne i skulderen hennes. Hun skrek av smerte, Sukkerhjerte satt tennene hardt ned i bakbeinet. Hun kjente smaken av blod strømme på tungen.
Sukkerhjerte ble dyttet av Månestjerne. Når Sukkerhjerte reiste seg så hun Haukevinge. Sukkerhjerte hadde sett Haukevinge mange ganger på samling, han var bare et par måneder eldre enn henne selv.
"Hei Sukkerpote, hvordan går det?" sa han mens han sto der. Hva var det han kalte meg. Jeg er ikke lærling lenger.
Sukkerhjerte hoppet opp på ham. Nå sto hun over Haukevinge og så på han med sinne og hat i øynene. "Jeg heter ikke Sukkerpote, jeg heter Sukkerhjerte." ropte hun. Hun klorte opp ansiktet hans. Haukevinge begynte å kjempe i mot med ansiktet fult av blod og sår som sikkert skal bli til arr.
Haukevinge sparket bakbeinet hans i magen til Sukkerhjerte. Hun falt bakover men klarte å holde seg på potene. Nå sto Haukevinge på potene med øynene fult av sinne. "Ok Sukkerhjerte, la oss se om du klarer dette angrepet."
Sukkerhjerte hørte plutselig et hyl akkurat da Haukevinge skulle til å angripe. Sukkerhjerte løp fra Haukevinge og inn igjennom mengden. Der fikk hun se Tordenklo ligge helt stille på bakken med Granhår ved siden av seg. Ved siden av ham sto Løvetann, en rødgul hannkatt som sies at han elsker å skade andre katter.
Hva var det han tenkte på. Nå har han gått for langt. Sukkerhjerte begynte å gå mot ham.
Alle de andre kattene så på dem mens de sirkla rundt hverandre. "Kom igjen Sukkerhjerte." hørte Sukkerpote fra en av kattene. Hun visste ikke hvem. "Sukkerhjerte" Gullstjerne kom mot henne.
"Jeg har fått ryddet Månestjerne ut av veien." Hun så seg rundt.
"Hva er det som skjer" Det var nå Gullstjerne så Tordenklo og Granhår ligge Hun så ganske sint ut der hun sto i midten av lysningen. Gullstjerne hoppet opp på Løvetann og klorte opp ryggen hans. Han løp skrikende ut av leiren. "Det må du lære meg. Men hva mente du med at Månestjerne er ryddet ut av veien. Du gjorde vel ikke" Gullstjerne så bakover mot en slapp blågrå katt som viste seg å være Månestjerne.
Alle Lavaklankattene var helt stille der de så på den døde lederen sin. Det var Månestjernes siste liv. Lederen er død.
"Kom dere ut" ropte Gullstjerne til Lavaklankattene. "Alle begynte å løpe ut mens to katter tok Månestjerne og så var alle kattene borte.
أنت تقرأ
Kattekrigerne: Katten som ingen har sett
أدب الهواةMens Sukkerpus er liten får hun noen rare profetier fra Skyklanen som forteller noe merklig som hun ikke skjønner. Senere når hun blir lærling får hun navnet Sukkerpote. Imens jobber hun hardt for at hun skal bli den sterkeste og den kjappeste krig...