Sukkerhjerte så masse blod på sanden i leiren. Hun var utslitt etter kampen mot Lavaklanen.
Sukkerhjerte hadde fått sin hevn over nestlederen, Snøsky. Hun hadde også reddet Gullstjerne fra Månestjerne, men Sukkerhjerte hadde blitt angrepet senere av Haukevinge.
Løvetann hadde drept Granhår og faren hennes Tordenklo som nå lå helt stille på bakken.
Kroppen til Kullstorm lå fortsatt i lysningen. Sotsky kom ut fra medisinkatt hulen å begynte og sjekke kattene som var skadet. Alt sto bra til i leiren, bortsett fra de to døde kattene.
Men Gullstjerne hadde tatt det siste livet til Månestjerne, så nå var klanene skuls.
Sukkerhjerte gikk bort til Tordenklo og Granhår. Løvetann skulle få svi. Men hvordan klarer han å drepe to katter så kjapt uten at noen la merke til det før nå.
Sukkerhjerte la seg over Tordenklo å begynte å slikke pelsen hans rent for blod. Blodet smakte forferdelig.
"Sukkerhjerte!" Gullstjerne kom mot henne med mye sår og skrammer. "Ja Gullstjerne, hva er det?"
Gullstjerne så på Tordenklo og Granhår før hun svarte "Takk for at du reddet meg. Det beviser at du er en ekte kriger. Det er ikke så mange som tør å angripe en leder av en annen klan" Sukkerhjerte lyste opp over lederens ord. Men det gikk fort over da hun tenkte på Snøsky, nå skulle han bli leder for Lavaklanen.
Sukkerhjerte så ned i bakken til hun hørte et hyl som kviknet henne opp igjen. Det var moren hennes, Sølvlilje med de tre ungene hennes Sølvpus, Snøpus og Tordenpus. Sølvlilje var manken til Tordenklo, og hun elsket ham høyere enn livet.
Hun så på Sukkerhjerte med triste sorgtunge øyne. Sukkerhjerte ga henne et slikk mellom ørene for å vise at hun alltid er der. Det så ut til å hjelpe. Tordenpus kom mot Sukkerhjerte.
"Hvem drepte Tordenklo." Tordenpus sine øyne lyste av sinne og kamplyst etter å få hevnet farens død. Sukkerhjerte lurte på om hun skulle fortelle den unge bylten som sto foran henne. Men han måtte få vite sannheten, noen ville fortelle ham det uansett.
"Det var Løvetann. En rødgul katt fra Lavaklanen" Nå så plutselig Sølvlilje på henne med spørrende øyne. "Det var ikke det jeg så fra barselhulen" Hva snakket Sølvlilje om. Var det en annen katt som hadde drept Tordenklo.
"Hva så du?" sa Gullstjerne som fortsatt sto ved siden av Sukkerhjerte.
"Jeg så en mørk katt. Jeg vet ikke hvem, men det var en fra Regnklanen, det er jeg helt sikker på"
Da var teorien til Sukkerhjerte riktig, det var en mørk katt fra Regnklanen. Kanskje det var det Sandblomst sa om Svartstripe. Kanskje det var ham som var den katten. Men når Sukkerhjerte fikk øye på Svartstripe, var han fult av sår. Han kunne så vidt gå der han lå på sanden mens Sotsky undersøkte ham.
Var det noen andre mørke katter bortsett fra Granhår og Tordenklo som lå stille i lysningen.
Steinfot har mørk pels, Ulvepels, Svartpels, Kråkevinge, Gråpels, Sotsky, Ravneklo og Svartstripe har også mørk pels. Sukkerhjerte skulle spørre Svartstripe i morgen om han var katten, uansett hva som sto i veien for henne skulle hun spørre.
ESTÁS LEYENDO
Kattekrigerne: Katten som ingen har sett
FanficMens Sukkerpus er liten får hun noen rare profetier fra Skyklanen som forteller noe merklig som hun ikke skjønner. Senere når hun blir lærling får hun navnet Sukkerpote. Imens jobber hun hardt for at hun skal bli den sterkeste og den kjappeste krig...