Sukkerpote så Sølvpelsen og fullmånen oppe på himmelen stryke på Regnklankattene.
Regnklankattene var på vei hjem til leiren fra samlingen. Månestjerne hadde truet klanene om å gi dem tillatelse til å jakte på de andre klanenes territorium, vis ikke ville de sloss. Planteklanen hadde sagt seg villig til å la Lavaklanen få jakte på deres territorium, mens Regnklanen og Solklanen ville heller sloss.
Sukkerpote var enig i Gullstjernes avgørelse, Lavaklanen kan ikke få gjøre alt de vil å bryte krigerkodeksen på den måten.
Sukkerpote så broren sin Sotlabb foran seg. Han hadde hodet sitt hengenes og halen slepte på sanden. Sukkerpote løp bort til ham for å spørre hva som har skjedd.
"Sotlabb, hva er i veien" Sotlabb beveget hodet sitt forsiktig slik at han så på Sukkerpote. Øynene var triste.
"Hva skjer om Lavaklanen sloss og mange katter blir drept og såret. Da er det mitt ansvar og lege dem, hva om jeg ikke klarer det" sa Sotlabb med en sorgfull stemme.
Hva var det han bablet om. "Musehjerne" sa Sukkerpote. Sotlabb så plutselig opp på søsteren med et rart utrykk i ansiktet.
"Du kommer til å bli den beste medisinkatten noensinne, bare gjør ditt beste" Sotlabb sine øyne begynte å fylle seg med mot etter søsterens tro på ham.
Sukkerpote så at hun var inne i gulltorn tunnelen på vei inn i leiren.
Sukkerpote så Svartlabb utenfor lærlinghulen og løp til Sukkerpote når han så henne.
"Hva har skjedd. Ikke si at det er Månestjerne." sa Svartlabb.
"Vi må sloss Svartlabb." Svartlabb så på henne med alvorlige øyne. Svartlabb slikket henne mellom ørene. "Alt kommer til å ordne seg"
"Alle katter som er gamle nok til å fange sitt eget bytte, det er klanmøte ved Storsteinen"
Gullstjerne sto på Storsteinen der hun så på kattene.
"Lavaklanen vil sloss mot oss som vi fryktet, vi må trene lærlingene våre fortere og det skal være minst fire krigere i leiren. Og jeg har fått levert en beskjed fra Kullstorm, det venter et nytt kull fra Spraglestripe, gratulerer" Spraglestripe fikk mange gratulasjoner etter Gullstjernes ord.
"Morgenpatruljen, blir Tordenklo, Ulvepels, Vannpote og Sandblomst"
Sukkerpote så at kattene begynte å gå til hulene sine og at kveldspatruljen har akkurat kommet hjem, Sukkerpote så også morgenpatruljen sto klar til å gå ut å patruljere. Spraglestripe gikk til barshelhulen, Svartpels og Skjærevinge gikk til eldre hulen, Sotlabb og Kullstorm gikk til medisinkatt hulen, Gullstjerne gikk til lederhulen og lærlingene gikk til lærlinghulen. Sukkerpote så at Svartlabb hadde ordnet en soveplass til henne ved siden av hans. Sukkerpote krøllet seg i mosen med Svartlabb ved siden av seg.
Svartlabb sin pels strøk på Sukkerpotes pels mens de la seg til å sove.
ESTÁS LEYENDO
Kattekrigerne: Katten som ingen har sett
FanficMens Sukkerpus er liten får hun noen rare profetier fra Skyklanen som forteller noe merklig som hun ikke skjønner. Senere når hun blir lærling får hun navnet Sukkerpote. Imens jobber hun hardt for at hun skal bli den sterkeste og den kjappeste krig...