Solen begynte å synke mens månen steg opp på himmelen. Sølvpelsen begynte å skinne på himmelen som månen på sitt sterkeste lys. Skyklanen så ned på kattene fra Regnklanen som strømmet i leiren.
Sukkerpote skulle være med på en kveldspatrulje med Svartstripe, Gullstjerne og Ravneklo.
Det hadde nå gått en kvart måned siden Svartstripe, Rødhjerte og Vannlilje ble krigere, og nå var de overalt i leiren å hjalp til.
Vannlilje og Rødhjerte var nå ute på jakt sammen med Gråpote og Tordenklo. Kullstorm var ute i skogen og samlet urter mens Sotlabb var i leiren for å passe på dronningene.
Spraglestripe og Lysblomst hadde fått unger for et par dager siden. Det viste seg at Ravneklo var manken til Spraglestripe. Alle hadde trodd at Ravneklo var med Lynskinn, men der tok de feil. Lynskinn var sammen med Skyggefot. Kullstorm tror at kanskje Lynskinn ventet kattunger, men hun må vente noen uker til og få vite det.
Moren til Sukkerpote, Sølvlilje har også kattunger som var to måneder gamle. Ungene heter Sølvpus, Snøpus og Tordenpus.
Imens hadde Lysblomst fått to unger med navn Nattpus og Løvepus. Mens Spraglestripe hadde fått fem unger med navn Silkepus, Fuglepus, Støvpus, Blåpus og Hvitpus.
Spraglestripe passet spesielt godt på ungene sine siden det var hennes første kull.
"Skal vi dra?" spurte Gullstjerne. Alle de andre i patruljen nikket og så gikk de gjennom gulltorn tunnelen og ut av leiren.
Sukkerpote kjente den kalde luften mot pelsen hennes. Det var snart løvbart og Regnklanen hadde allerede begynt å gått tomt for byttedyr. Det var et problem for dronningene og de eldre.
Sukkerpote så ned i bakken. Svartstripe gikk ved siden av henne. "Går det bra med deg?" spurte han.
Nei, det gikk ikke bra med Sukkerpote. Helt siden Svartstripe hadde blitt kriger hadde Svartstripe alt for mye å gjøre. Han gjorde krigerpliktene sine, mens Sukkerpote måtte gjøre lærling pliktene sine.
Sukkerpote hadde aldri tid til å være sammen med Svartstripe fortiden.
"Ja, d-det går bra med meg" stammet hun i stedet for å fortelle sannheten. Svartstripe løp bort til Ravneklo. Svartstripe sa noe til Ravneklo. Sukkerpote spisset ørene men kunne fortsatt ikke høre noe.
Ravneklo nikket og Svartstripe bare løp av gårde. Det var veldig mørkt nå, det eneste som fikk Sukkerpote til å se var lyset fra Sølvpelsen. Sukkerpote hang nå litt bak dem, til de plutselig forsvant i mørket. Hun visste at hun var like ved Firetre.
Sukkerpote følte at hun hadde opplevd dette før. Men det kan ikke stemme. Hun hadde bare vært på noen få kveldspatruljer på grunn av den katten.
Sukkerpote hørte plutselig et hyl. Sukkerpote så seg rundt. Hun fikk ferten av blod like etterpå.
Sukkerpote løp mot der blodet kom fra. Hun kunne ikke se noe, men hun løp allikevel.
Lukten av blod ble mye sterkere, men hun kjente også lukten av frykt.
Sukkerpote stoppet, hun hadde kommet i en klissete ekkel søledam. Når hun så nærmere på det var det blod. Og det lå en grå katt foran henne.
Hun gjenkjente katten når Sølvpelsen lyste på den slappe kroppen som lå på bakken.
Det var Kullstorm.
DU LIEST GERADE
Kattekrigerne: Katten som ingen har sett
FanfictionMens Sukkerpus er liten får hun noen rare profetier fra Skyklanen som forteller noe merklig som hun ikke skjønner. Senere når hun blir lærling får hun navnet Sukkerpote. Imens jobber hun hardt for at hun skal bli den sterkeste og den kjappeste krig...