3. Liv: Beroerde bedgenoten

2.6K 205 19
                                    

3. Liv: Beroerde bedgenoten

Ze voelde zijn vingers nog in haar nek, ook toen hij haar niet meer aanraakte. Ze wilde niet aan hem denken, niet op die manier.

'Zullen we film kijken?' vroeg ze uiteindelijk, terwijl ze zonder op antwoord te wachten over hem heen leunde om de afstandsbediening te pakken.

Hij greep haar pols en een moment was ze verstijfd. Ergens onder zich hoorde ze de afstandsbediening op de vloer vallen. Toen trok ze haar hand terug.

'Ik wil niet voor de honderdste keer die zangfilm van je zien,' zei hij laag en dreigend. 'Ik kan al die liedjes meezingen.'

'We gaan ook geen James Bond kijken. Ik moet die vent niet,' bromde Liv boos. 'Wat dacht je van ... 17 again? Met je naamgenoot.'

'Die er lang niet zo goed uitziet als ik.'

'Ga je nou de hele avond zo doen? Dan ga ik liever naar huis en een film met Matt kijken.'

Zac grinnikte. 'Want hij wil wel je lievelingsfilm voor de tweehonderdste keer kijken, zeker?'

Even rolde ze met haar ogen, terwijl ze hem in zijn buik prikte. 'Dat noemen ze nou liefde, maar dat snap jij toch niet. Jij houdt nooit vriendinnetjes langer dan een avond.'

'Want je kent me ook al zo lang dat je dat kunt zeggen.' Hij haalde een hand door zijn haren en pakte de afstandsbediening van de grond waarbij zijn vingers langs die van haar streken.

Het was even of er een vonkje oversloeg, maar Liv besteedde er geen aandacht aan, wilde er niet aan denken. Dit was Zac, niet Matt. Ze was van slag door de ruzie met haar vriendje, daarom reageerde ze natuurlijk zo vreemd. De scene in de douche had haar van slag gemaakt en ze had haar ogen niet van zijn gespierde bovenlichaam kunnen houden, toen hij zijn shirt uitgetrokken had. Ze wist niet eens dat hij zo gespierd was. In elk geval had ze er nooit opgelet en waarom zou ze ook? Hij was haar beste vriend.

'Liv?'

Hij stootte haar zachtjes aan en dat bracht haar terug in de werkelijkheid.

'Sorry, ik was even verdwaald in mijn eigen hoofd,' zei ze en Zac grinnikte, terwijl hij mompelde dat ze daar wel vaker last van had.

'Welke film wil je nou kijken?' Hij knikte naar het tv-scherm waar inmiddels een rij met filmtitels verschenen was.

'We kunnen The Notebook gaan kijken,' zei ze met een grijns toen ze de film in het rijtje ontdekte, omdat ze wist dat Zac niet van ontzettend romantische films hield. 'Er zit een leuke zoenscene in de regen in en een mooie man.'

'Ik val niet op mannen,' mompelde Zac zachtjes. 'Laten we maar voor 17 again gaan.'

Het was midden in de nacht toen Liv wakker schrok van een telefoon en ze graaide naast zich om het gillende ding te pakken, maar in plaats daarvan voelde ze gladde huid onder haar vingers. Matt, dacht ze slaperig. Was hij blijven slapen? De beltoon jengelde door en ineens realiseerde ze zich dat het haar telefoon helemaal niet was. En dat Matt niet naast haar lag, maar Zac.

'Sorry dat ik je wakker gemaakt heb, Sponsje,' bromde hij en hij viste zijn smartphone van zijn nachtkastje. 'Of eigenlijk: Sorry dat Matt je wakker gemaakt heeft.'

Er werd een lampje aan gedaan en Zac keek haar verbaasd aan, terwijl hij de telefoon met het scherm naar haar toedraaide. Gemiste oproepen: Matt (1).

'Waarom belt jouw vriendje mij?'

'Misschien wil hij vreemdgaan met je,' bromde ze. 'Ik zal hem morgen wel zeggen dat je niet op mannen valt, maar dat ik nog wel een leuke homo ken. Die werkt bij mijn broertje in de kroeg,' verduidelijkte ze.

Roberts #3: She's got a boyfriend anywayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu