Intro

537 33 13
                                    

Michaela

Nie. Nie, nie takto. Nie.

Svet sa točil
a ja
som sa s t r á c a l a
a p a d a l a.

Svet sa točil.
A ja som sa stratila.
A spadla som až na dno.

•••

Bolo 24. septembra keď sa to stalo. Jeden z posledných dní babieho leta. Bol to len jeden deň. Tak nepodstatný. Tak márny.

Sedela som na prednom sedadle nášho čierneho volva, v ušiach slúchatká, v rukách horúca čokoláda. Boli to presne dva roky čo mi zomrela mama. Možno aj preto bol otec taký mĺkvy.
Bol piatok, bolo ráno. Nechcela som ísť do školy, nie len z princípu, nemala som rada ľudí v nej. Dennodenne mi ubližovali. A okrem toho, naozaj som bola trochu nachladená.
Vonku bolo príjemne, slnko sa predralo spod mrakov. "Píšeš dnes nejakú písomku?" opýtal sa ma otec. Odpovedala som len slabým kývnutím. V rádiu akurát púšťali nejakú Beatlsovku. Zastali sme na semafore. "Nebuď smutná," povedal otec a chytil ma za ruku. Slabo som sa na neho usmiala a pomyslela si, miloval si ju vôbec?.
A potom som zacítila tú ohromnú bolesť, keď mi sklo prebodávalo pokožku. Vznietili sa plamene a ja som otvorila oči do dymu. A skôr ako som stihla zakričať som zacítila druhý náraz.

Svet bol hore nohami.

Svet sa točil
a ja
som sa s t r á c a l a
a p a d a l a.

Svet sa točil.
A ja som sa stratila.
A spadla som až na dno.

Necítila som bolesť ani smútok. Cítila som bezmocnosť. Beznádej.

A potom si uvedomila, že už sa viac nebojím.

Svet okolo mňa vrel. Horel.

Blížili sa ku mne zvuky. Pamätala som si to dobre? Keď človek zomiera, ako posledný mu odumrie sluch. Ešte som mala šancu. Ešte som počula.

Aké by to bolo keby sme obidvaja zaspali v rovnakom čase, no ja by som sa už nezobudila?

Netuším koľko času prešlo, no okolo mňa sa diali veci. Nebola som mŕtva. Niekto ma preniesol do auta - sanitky. Ležala som s dotýkali sa ma ľudia, ktorých som nepoznala.

Už som nebola v aute, ale v budove. Očistili ma a prezliekli. "Je stabilizovaná, ale je v kóme," hovoril hrubý mužský hlas. Vravia o mne? "A čo jej otec?" spýtal sa druhý človek. "Mŕtvy," odpovedal hlas, "nemala by sa to dozvedieť."

Nie. Nie, nie takto. Nie.


Escape [SK]Where stories live. Discover now