Kapitel 12

1.9K 66 16
                                    

"Du har mitt nummer nu, så om något händer är det bara att ringa" säger pappa leendes i dörröppning. Jag nickar mot honom, vilket orsakar ännu en stor kram ifrån honom, den här gången går han dock på riktigt. Klockan hade dragit iväg något enormt när han kom hit, så nu har klockan redan hunnit bli 09:38. Det där med att ta tag i skolan hade ju börjat väldigt bra. Jag torkar bort min, nu utsmetade, mascara och skyndar iväg till min första lektion, som börjat för tio minuter sedan. Turen är dock på min sida, denna morgonen har jag inte John som lärare. Hade jag haft henne hade hon aldrig hållit tyst.

Jag kliver in i klassrummet och det första jag ser är en man i tjugofemårsåldern och inte herr tjurskalle. Herr tjurskalle var en gubbe i typ sextioårsåldern, tjurig och han avskydde verkligen mig. Det känns som att det kanske hade något att göra med att han jobbade som biologilärare, det är förmodligen det tråkigaste jobbet man kan ha. Tycker jag att det är tråkigt måste han ha tyckt att det var piss. Kanske denna nye mannen framför mig endast är en vikarie eller så kanske han är min nya biologilärare, i vilket fall så har hans bländande utseende orsakat mig en crush.
Mannen som nu upptäckt att jag står i dörröppningen, dreglandes, kollar upp påmint med ett leende på läpparna. Han lägger ihop några papper på sitt skrivbord och går sedan närmare mig, med ett nyfiket ansiktsuttryck.

"Ville du något?" frågar han och sätter sig på kanten av skrivbordet. Han är ungefär chockerande nog längre Markus, vilket får mig att känna mig som en dvärg .

"Min lektion är här" säger jag och försöker mig på ett sexigt leende. Jag vet att jag inte kan ha en affär med en lärare, jag ska bara känna lite på ytan.
Mannen, vars namn jag fortfarande inte vet, kollar upp över dörren, där jag mycket noga vet att det sitter en klocka, sedan kollar han ner på mig igen och korsar sina armar.

"Lektionen började för en kvart sedan" säger han. Om jag inte misstar mig så låter han faktiskt lite road.

"Jag är väl medveten om det" flinar jag.

"Slå dig ner, Cassandra" säger han och ger mig en enorm bok med titeln "biologi, växter av vår tid"
Jag ger honom ett leende, mer av irriterat men fortfarande ett leende, innan jag vänder mig och upptäcker första raden, som är för övrigt full med endast tjejer. Alla ser ut att sitta fokuserandes på böckerna me jag kan ser hur de kikar upp med drömmande blickar. Jag kollar ut över resten av klassen och upptäcker att de fyra första raderna är fyllda med endast tjejer och den enda lediga platsen är längst bak, tillsammans med ett gäng killar, som för sin del kollar på mig med sina hormon fyllda perversa blickar.
Ja, det kan hända att jag överdriver, med tanke på att alla faktiskt sitter med sina blickar ner i sina böcker, vilket för den delen är förvånande, för att killarna här inne brukar aldrig lyssna på lärarna.
Jag slår mig ner på den lediga platsen mellan två killar, en med en blont fixat hår och en tunn långärmad tröja, medan den andra har rufsigt svart hår och och en enkel hoodie. Den blonda killen kollar på mig med stora ögon när jag slår mig ner bredvid honom. Jag ignorerar det genom att öppna upp boken till rätt sida och börja läsa.

"Tja" säger han tillslut och fortsätter att kolla på mig. Jag vänder mig mot honom, irriterad, och lyfter mina ögonbryn.

"Vad?" säger jag allvarligt och väntar otåligt på hans svar. Nu när han märkt min irritation börjar han flina.

"Johan" säger han och räcker fram hände mot mig, men jag ger den bara en äcklad blick och kollar sedan tillbaka upp på hans ansikte. Han fattar tillslut vinken och drar tillbaka sin hand.

"Så, är du ledig ikväll eller?" frågar han och fortsätter med sitt irriterande flin.

"Kan hända" svarar jag snabbt och börjar åter läsa i biologiboken.

Big Girls Don't Cry-Bok 2Donde viven las historias. Descúbrelo ahora