Kapitel 15

1.6K 63 16
                                    

Nu är det dags. Det är dags att gå tillbaka till att vara den snälla och söta Cassandra, hon som alltid kommer i tid till lektioner och som aldrig tjafsar emot lärare.
Stryk det, jag ska försöka bli bättre på att komma i tid.
Jag tar ett andetag och kliver in till klassrummet där dagens första lektion ska hållas.

"Hej" säger jag och ställer mig framför Johns skrivbord. Hon slutar skriva och kollar förvånat upp på mig.

"Fem minuter tidig" säger hon imponerat och om jag inte ser fel ger hon mig ett leende.

"Jag kom tidigare för att kunna tacka dig" säger jag lågt och undviker att möta hennes blick.

"Jaså? Tacka mig för vad?" frågar hon nyfiket.

"För att du ringde hit Logan"

"Jag vet inte va..." börjar hon men jag avbryter innan hon säga mer.

"Du behöver inte låtsas, Logan har redan berättat för mig"

John ger mig en varm blick och ger upp kampen om att motsäga mig.

"Jag är bara glad att du ser efter mig, för som du kanske vet har jag inte direkt kontakt med mina föräldrar" säger jag lågt och kollar ner i golvet.

"Logan är väldigt trevlig" säger hon simpelt.
Jag nickar och vänder mig om för att gå och sätta mig när jag minns senaste lektionen med John.

"Hur känner du Nate?" frågar jag. Det bara slank ut.

"Nathaniel är min son" säger hon lugnt, men hennes leende är inte längre synligt.
"Hur känner du Nathaniel?"

'Vi hade sex inne på en toaletten på ett fik'

"Vi träffades inne i biblioteket" ljuger jag och smiter sedan iväg till en plats för att undvika mer av den pinsamma konversationen.

Två lektioner senare är jag helt utmattad och nästan för trött för att kunna gå. Min första instinkt är att gå och lägga mig i sängen och sova tills solen går upp igen, men å andra sidan har jag inte träffat Elliot på typ tre dagar.
Mitt slutliga beslut blir att bege mig till fiket, även fast jag knappt kan ta mig framåt.
Precis som jag ska lämna internatets byggnad blir jag stoppad av att någon ropar mitt namn.

"Cassandra"
Jag vänder mig om och upptäcker Nate komma springandes mot mig. En sekund funderar jag på att springa iväg från honom och gömma mig, men jag behöver prata med honom så lika bra att få det över nu.

"Hejsan, Nate" säger jag tröttsamt.

"Alltså jag vet att du inte har det så bra just nu och allt sånt där, men jag vill verkligen träffa dig. Så jag frågar dig igen, vill du gå ut på en riktig dejt?" frågar han och jag kan se hur exalterad han är.

"Jag pratade med din mamma tidigare idag, hon frågade hur vi känner varandra" säger jag och undviker hans fråga.

"Berättade du?" frågar han och ser smått road ut.

"Jo men visst. Jag berättade för henne att vi hade sex inne på en toalett, hon tyckte det var riktigt romantiskt" säger jag sarkastiskt och korsar mina armar över bröstet.

"Ja, hon har alltid varit väld..."

"Varför berättad du för Vanessa?" säger jag allvarligt, vilket får honom att sluta prata.

"Berättade vad?" frågar han oskuldsfullt.

"Du vet precis vad jag pratar om"

Big Girls Don't Cry-Bok 2Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz