4.

5.4K 400 86
                                    

- Please hear this song. -

Telefon Eunbyeol berdering dari tadi. Namun, Eunbyeol langsung tidak sedari bahawa telefonnya sedang berbunyi kerana dia masih berdengkur. Sudah masuk ke 7 kali telefonnya berdering. Jaegyum yang tidur di tepi Eunbyeol terbangun apabila telefon Eunbyeol berdering sekali lagi. Kesian orang yang telefon Eunbyeol. Mesti habis credit.

" Omma, bangun. Ada orang call. " Jaegyum menggoyangkan bahu Eunbyeol. Tapi Eunbyeol masih tidak terjaga dari bangunnya.

" Aishhh. Omma!!! " Jerit Jaegyum ke telinga ibunya. Eunbyeol membuka mata dan terus terduduk. Dia menekap pipi anaknya dan memeriksa muka Jaegyum.

" Kenapa ni? Ada apa-apa berlaku? " Soal Eunbyeol dengan cemas. Jaegyum menggeleng.

" Tu haaaa telefon omma dari tadi.berbunyi. Omma pula tak dengar. Tidur mati ke omma? " Jawab Jaegyum tak sedar diri. Haihh. Berdosa kau buat mak kau macam tu. Syurga di telapak kaki ibu tau. Suka hati je kau nak cakap macam tu.

" Errr. " Telefon Eunbyeol berdering lagi. Eunbyeol mengambil telefonnya di atas meja dan menekan butang hijau tanpa melihat nombor yang terpapar pada skrin telefonnya.

" Yeoboseyo? " - Eunbyeol

" Annyeong sayang! " - XXX

Gulp. Eunbyeol menelan air liur. Bagaimana dia boleh mendapat nombor telefon aku? Monolog Eunnyeol di dalam hatinya. Jaegyum mengerutkan dahi. Muka ommanya sekarang sangatlah lawak. Tambahan pula rambut yang serabai. Tapi mukanya tetap berseri seolah-olah memakai NV.

" Helo? Sayang? Kenapa ni? " - XXX

Terpekik-pekik orang memanggil namanya. Namun Eunbyeol hanya berdiam diri sambil mengigit bibir. Jarinya mengenggam selimut.

" Yah! Sayang!!! " - XXX

" Chanyeol! Awak nak apa lagi? Tak puas ke ganggu saya?! " - Eunbyeol

Chanyeol? Sudah pasti ianya Chanyeol. Bukannya Jackson. Agaknya macam mana Chanyeol boleh mendapat tahu nombor telefon Eunbyeol? Adakah Kai menggunakan kuasanya ke rumah Eunbyeol secara senyap? Atau Kyungsoo?

Flashback

" Aku tak faham lah. Blank otak aku. " Chanyeol menggaru lehernya yang tidak gatal. Kyungsoo menepuk dahinya.

" Aku nak tolong kau lah setan. Aku nak kau dan Eunbyeol kembali bersama lah setan. " Ujar Kyungsoo dengan bangganya. Kyungsoo terlepas cakap. Habislah.

" What the hell?! Nama aku Chanyeol bukan setan lah bangang! " Kemarahan Chanyeol meletus. Mukanya merah habis apabila mendengar Kyungsoo memanggilnya sial. Dan dia pula memanggil Kyungsoo dengan nama bangang.

" Pabo! Kau nak ke tak hubungan kau dan Eunbyeol kembali pulih? Kalau tak aku ada chance. Kalau aku kahwin dengan dia confirm dapat triplets. " Kyungsoo tersenyum nakal. Kyungsoo sengaja bergurau begitu kerana hendak menguji Chanyeol. Mana tahu Chanyeol berpura-pura. Bila kahwin nanti, datang lah perangai playboy dia tu.

Chanyeol mendengus geram. Sungguh hati dia sakit bila Kyungsoo mahu hidup bersama Eunbyeol hingga ke akhir hayat.

" Kau ni kan! Of course lah. This is Chanyeol. I won't give up untill her heart open for me! Kalau aku kahwin dengan dia, mesti anak aku yang akan lahir nanti keluar 5 sekaligus! " Ujar Chanyeol sambil nafasnya naik turun. Kyungsoo menahan gelak.

[COMPLETE]Misi Memikat Bekas Isteri [ CHANYEOL ]Where stories live. Discover now