16.

3.8K 316 48
                                    

- Lagu exo winter album memang sedih! But lagu dorang semua best! Semua favourite. Short update darling. Sebab ni yang kedua terakhir. Yang last maybe panjang? XD -

Chanyeol dan Eunbyeol dalam perjalanan ke hospital. Jaegyum dan Jaerin masih dalam keadaan mamai. Masih blank. Jadi dorang berdua sambung tidur balik.

Chanyeol terpaksa membawa keretanya dengan laju. Jantung Eunbyeol berdebar-debar. Perasaan dia bercampur aduk. Berita yang diberitahu oleh Suho amat memeranjantkan mereka. Chanyeol memotong semua kereta di atas jalan raya.

" Awak, jangan bawa laju sangat. Saya pun sama takut juga. " Chanyeol memperlahankan kelajuan kereta namun kelajuannya masih sama cuma diperlahankan sikit.

Akhirnya, mereka telah sampai ke destinasi iaitu hospital. Chanyeol mendukung Jaegyum manakala Eunbyeol mendukung Jaerin. Mereka berdua terus masuk ke dalam hospital dan ke kaunter.

" Saya nak cari D.O Kyungsoo. "

" Bilik 317, tingkat 6. " Chanyeol dan Eunbyeol bergerak ke arah lift dan menekan butang 6. Jantung mereka berdegup laju. Takut kalau apa-apa terjadi pada kawan mereka.

Mereka berdua sudah pun berada di tingkat 6 dan mencari bilik no.317.

314, 315, 316 dan 317.

Tombol pintu bilik wad dipulas oleh Chanyeol. Chanyeol melihat ke arah Eunbyeol dan Eunbyeol mengangguk.

Chanyeol POV

Aku melihat Kyungsoo yang sedang baring di atas katil. Aku rasa sebak melihatnya.

" Chanyeol, Eunbyeol. " Panggil Suho hyung kepadaku. Tao dan Sehun bergerak ke tempat lain untuk memberikan Jaegyum dan Jaerin baring di atas sofa. Aku dan Eunbyeol meletakkan Jaegyum dan Jaerin di atas sofa. Aku menyelimutkan mereka berdua dengan jaketku.

Tiba-tiba Eunbyeol menggengam jariku erat seolah-olah tidak mahu aku jauh daripada dirinya. Aku tersenyum memandang wajahnya yang suci mulus. Kemudian, aku mengalihkan pandanganku ke tempat Suho hyung yang sedang mengenggam jari Kyungsoo.

" Suho hyung, apa yang berlaku? " Soalku kepada Suho hyung. Suho hyung menarik nafas panjang sebelum tersenyum pahit. Aku tahu dia risau dengan Kyungsoo. Dialah kawan yang paling aku tabik. Dan juga leader yang paling baik aku pernah jumpa.

" Kyungsoo kata dia nak ke market untuk membeli barang. And aku dapat panggilan dari orang yang tidak dikenali dengan menggunakan nombor telefon Kyungsoo. Orang tu cakap dia accident. Jadi, kami semua cepat-cepat menuju ke hospital. " Katanya sambil mengurut dahinya. Aku menepuk bahunya.

" Nasib baik dia sempat hantar ke hospital dengan cepat kalau tak. Dia mungkin tiada sekarang. " Tambahnya lagi. Air mata Suho hyung membasahi pipi. Arghh! Aku tak suka tengok dorang menangis. Tak dapat aku bayangkan kalau Kyungsoo tinggalkan kami.

Eunbyeol di sebelahku menahan dari menangis. Aku tahu dia agak rapat dengan Kyungsoo sejak aku tinggalkan dia.

" Doktor cakap dia okay. Cuma dia patah kaki dan leher dia patah. Bila ke hospital dia terus buat pembedahan. Doktor cakap bila-bila masa dia akan sedar. " Jelasnya lagi. Kesiannya Kyungsoo. Kyungsoo, aku tahu kau kuat kan? Kyungsoo, aku doakan kau sedar okay? Banyak cerita aku nak cerita dekat kau.

" Hyung, everything gonna be okay. Just pray Kyungsoo will wake up okay? " Pujukku. Suho hyung mengangguk.

" Nghhhhh. " Aku mendengar rengekkan dari arah sofa. Eunbyeol melepaskan tangannku dan menuju ke sofa.

" Maafkan saya. Saya nak keluar sekejap. " Pamit Eunbyeol sambil mendukung Jaerin. Okay aku tahu Jaerin minta apa. Muahahahahahaha.

" Hyung dah makan? " Suho hyung menggeleng.

[COMPLETE]Misi Memikat Bekas Isteri [ CHANYEOL ]Where stories live. Discover now