11.

3.9K 326 40
                                    

" Eun! Gwenchana? Buka pintu ni!!! " Chanyeol mengetuk pintu bertalu-talu. Chanyeol berasa tidak sedap hati bila mendengar jeritan Eunbyeol dari dalam biliknya. Tanpa membuang masa dia cuba merempuh (?) pintu bilik Eunbyeol. Akhirnya pintu bilik Eunbyeol berjaya dibuka oleh Chanyeol. Dengan pantas Chanyeol menuju ke arah Eunbyeol lalu memeluknya. Chanyeol dapat merasakan badan Eunbyeol mengigil dan mendengar tangisan Eunbyeol. Belakang badan Eunbyeol diusap dengan lembut dan perlahan.

" Shut shut. Gwenchana. Saya ada kat sini. " Pujuk Chanyeol sambil mendekatkan dirinya dengan Eunbyeol. Kepala Eunbyeol kini di dada Chanyeol manakala dagu Chanyeol di atas kepala Eunbyeol.

" Chan...Chanyeol sa..saya tak..takut. " Luah Eunbyeol sambil teresak-esak.

" Gwenchana. I'm here. Shut shut. " Chanyeol mencium ubun-ubun Eunbyeol. Tangisan Eunbyeol bertukar menjadi perlahan.

" Jangan nangis lagi. Saya di sini dengan awak. " Ujar Chanyeol. Dia mengelap air mata Eunbyeol dengan ibu jarinya. Eunbyeol hanya membiarkan Chanyeol membuat begitu kepadanya.

" Kenapa awak. Hmmm. Nangis? " Soal Chanyeol kepada Eunbyeol.

" Sa..saya mimpi awak kena bunuh. "
" Tu mimpi je kan? Dah. Jangan nangis. Tu mainan syaitan. Awak mesti tak cuci kaki awak sebelum tidur. Jangan nangis lagi, nae? " Pujuk Chanyeol sambil mengusap rambut depan Eunbyeol. Eunbyeol mengangguk kecil. Chanyeol tersenyum. Dia mengangkat dirinya dan berdiri.

" Maaflah saya masuk bilik awak tanpa izin. Cuma saya risau sebab saya dengar awak jerit tadi. Jadi saya menyelinap masuk bilik awak. " Ujar Chanyeol tersengih-sengih sambil menggaru lehernya yang tidak gatal.

" Hmmmm. Kalau macam tu hmmm saya keluar ya? Sleep well. " Ucap Chanyeol. Baru saja dia hendak melangkah kaki ke depan tiba-tiba pergelangan tangan kanannya dipegang oleh Eunbyeol. Chanyeol terhenti. Kepala ditoleh ke belakang.
" Tidur dengan saya boleh? "

" Hah? Apa? "

" Tidur. Dengan. Saya. " Eunbyeol mengulang sekali lagi ayat itu.

" Boleh ke? Nanti Jaegyum nampak macam mana? " Soal Chanyeol lalu melepaskan tangan Eunbyeol di pergelangan tangannya. Kemudian dia duduk di atas sofa yang berdekatan. Eunbyeol mencebik.

" Awak kunci lah pintu bilik. Yang awak duduk atas sofa tu kenapa? Macam lah tiada katil dalam bilik ni. " Ujar Eunbyeol sambil menjeling Chanyeol. Chanyeol hanya menunjukkan susunan gigi yang teratur kepada Eunbyeol. Dia berdiri dan menuju ke arah pintu menguncinya.

" Jangan nak happy bagai. Malam ni ja. Dan ingat! Jangan buat apa-apa kat saya. I will put pillow between us. So you can't do anything to me. " Sambung Eunbyeol lagi. Senyuman Chanyeol mati. Pipinya dikembungkan supaya Eunbyeol mengubah fikiran dan dia tidur di tepi Eunbyeol sambil memeluknya. Awww. Sweetnya ;)) .

Ketak!

Eunbyeol menjentik dahi Chanyeol. Chanyeol merungut kesakitan sambil mengusap dahinya.

" Jangan ingat saya nak ubah fikiran! Kalau tak nak teman saya tidur tak payah! Saya tak paksa! Saya boleh tidur dengan anak-anak saya! "

" Okay okay. Saya tidur dengan awak. Saya janji tak buat apa-apa kat awak. " Chanyeol mengangkat tangan kanannya. Eunbyeol mengangguk. Chanyeol dan Eunbyeol bersama-sama ke katil dan baring. Tidak lupa juga bantal di tengah-tengah.

" Hmmmm. Good night. "

" Good night too. "

--------------------------------

" Omma!!! Buka pintu ni!!! Omma!!!!!! " Jerit Jaegyum dari luar bilik Eunbyeol. Sudah berkali-kali Jaegyum mengetuk pintu dan memanggil nama ommanya. Tapi tidak disahut oleh Eunbyeol.

" Omma!!!!!!!!!!!!!!!!! " Keluar dah highnote Jaegyum. Chanyeol membuka matanya kerana mendengar highnote Jaegyum. Badan Eunbyeol digoncang perlahan.

" Hah? "

" Jaegyum. "

" Omma!!!! Buka lah pintu ni. Omma jangan tinggalkan Jae dan Rin awal sangat. " Eunbyeol yang mendengar tangisan dari arah luar bingkas bangun. Chanyeol terpaksa menyorok di dalam tandas untuk mengelakkan pergaduhan berlaku di antara bapa dan anak.

" Omma!!! Tsk. Tsk. Tsk. " Eunbyeol cepat-cepat membuka pintu dan mendukung Jaegyum yang menangis.

" Mianhae. Mianhae sebab omma tak buka pintu. Mianhae. Shut. Shut. " Eunbyeol menepuk-nepuk bontot xD eh salah punggung Jaegyum.

" Tsk. Tsk. Tsk. "

" Dah jangan nangis. " Pujuk Eunbyeol. Tangisan Jaegyum mula reda kerana Eunbyeol meletakkan ibu jari Jaegyum ke dalam mulut Jaegyum. Awwwww. ^^ Comelnya ;))

" Pandai pun senyap. " Eunbyeol tersenyum sambil mengucup pipi Jaegyum. Jaegyum menaikkan kepalanya untuk memandang wajah ibunya. Matanya merah kerana menangis.

Author: Itu pun nak nangis. *bulan hitam* Congek. Errr. Maaf. Author orang Sarawak. Congek tu maksudnya kuat menangis atau suka menangis.

" Eleh Jae tu. Sikit-sikit nak nangis. Dah lah hisap jari. Nak jadi baby konon. HAHAHAHHAAHHA. " Ejek Jaerin yang muncul dari mana. Entahlah nak. Eunbyeol dan Jaegyum tersentak. Jaegyum melepaskan ibu jarinya dan mengelap mukanya dengan kolar bajunya. Dia menyuruh Eunbyeol menurukannya. Eunbyeol mengangguk.

" Yang noona sibuk kenapa? Jeles? " Balas Jaegyum. Jaerin mencekak pinggang. Lengan Jaegyum dicubitnya. Eunbyeol hanya menahan gelak bila melihat karenah kembarnya.

" Hei korang ni. Asyik nak gaduh je. " Eunbyeol menggeleng kepalanya.

" Bila aku nak keluar ni? Takkan nak terperap dalam bilik air air je kerja? " Rungut Chanyeol.

Light light light light x8

Telefon Chanyeol berdering. Chanyeol menelan air liur. Habislah kalau Jaegyum tahu. Dia mengangkat telefonnya dan berbual dalam keadaan senyap.

" Omma bunyi apa tu? " Soal Jaegyum.

" Errrr. Telefon omma. "

" Tipulah. Ringtone omma lagu Fools - Troye Sivan. " Hamboii. Nama penyanyi pun dinyatakan juga. XD

" Errrr. "

Jaegyum lalu masuk ke dalam bilik Eunbyeol. Dia memeriksa seluruh barang di bilik itu. Hanya tinggal bilik air saja. Jaegyum memulas tombol pintu dan

Annyeong naege dagawa ~~

- bersambung -

Haii guysss. Sorry not update and sorry kalau chap ni pendek. Idea author hilang. Jadi author terpaksa hiatus cerita ni. Okay macam ni. Author ada publish ff baru. Tajuknya ' The last time we were together '. Watak utamanya Oh Sehun dan Lee Nayoung! Ff tu pendek je. Bila ff tu dah complete inshaAllah saya sambung cerita ni balik ;)) So cerita ni akan disambung selepas habisnya ff Sehun. ;)) Huwaaaa. Janganlah jadi silent readers. Nyatakan pendapat cerita saya. Baru semangat saya nak sambung. Mana tahu tak best. Kannn.

[COMPLETE]Misi Memikat Bekas Isteri [ CHANYEOL ]Where stories live. Discover now