17.

4.8K 349 90
                                    

Eunbyeol POV

Keadaan Kyungsoo sudah kembali pulih seperti biasa. Cuma kaki dia saja belum dapat berjalan. Kata doktor dia kena berehat selama 3 bulan. Jadi, dia tidak dapat menyertai aktiviti bersama member yang lain. Tapi dia hanya mengikuti menyanyi bukan menari. Rasa terbit kasihan dengan Kyungsoo.

" Eun. " Aku tersentak. Ingat siapalah yang panggil nama aku tadi. Aku mengurut dada. Hei. Sejak bila aku pandai terkejut ni.

" Eun, gwenchana? " Soal Chanyeol sambil mengusap rambut panjang belakangku. Aku mengangguk. Aku suka dia usap rambut aku macam ni. Rasa macam disayangi. Haha.

" Eun, oppa nak cakap sikit ni. " Kata Chanyeol lalu menurunkan tangannya seraya mengenggam jariku. Aku rasa berdebar. Jangan dia minta putus sudah.

" Apa dia? " Soalku. Chanyeol tersenyum. Kenapa dengan dia hari ini? Asyik senyum sepanjang hari. Mesti ada udang di sebalik ayam KFC.

" Eun, oppa nak tanya. Contohlah, kalau seorang lelaki tu kan dia nak lamar seorang perempuan yang dah kahwin, agaknya perempuan tu terima tak? Maksud oppa lelaki dan perempuan tu dah kahwin tapi diorang dah bercerai. Bla bla bla. " Katanya. Aku rasa ada maksud tersirat pertanyaannya. Macam kisah aku dan dia. Haipp.

" Kalau Eun jadi perempuan tu kan, kalau lelaki tu masih cintakan Eun dan Eun masih cintakan dia, tak mustahil Eun terima. Yalah. Jodoh kuat lah kot. " Jawabku dan tidak tersengaja aku memandang wajahnya dan muncullah ' eye contact '. Aku pantas menundukkan mukaku dan melepaskan genggaman. Ahh. Malunya.

" Oh okay. Kenapa tunduk ni? Malu ke pandang muka oppa yang handsome ni? " Sempat juga puji diri sendiri.

Daguku diangkat oleh ibu jari dan jari telunjuk Chanyeol. Maigatt. Malunya. Pipiku ditekup oleh tangan besarnya.

" Tak payah nak malulah. Macamlah oppa ni orang luar. " Chanyeol mengusap pipiku lembut. Dahiku dicium lembut olehnya. Aku memejam mata untuk merasai ciuman yang diberinya.

Author: Ayat mama cam pervert xD

" Oppa, nanti Eun nak lawat Kyungsoo boleh tak? " Aku meminta kebenaran kepada Chanyeol. Bukan apa takut dia cari nanti. Tak pasal-pasal dia report polis. --"

" Okay. " Jawabnya. Aku tersenyum. Lehernya dipelukku kuat.

" Yah! Eun! Oppa tak boleh bernafas. "

Aku melepaskan pelukkan. Aku mencebik. Baru ja 2 saat peluk lepastu kena tolak. Aku merasai bibirku ada sesuatu. Mataku membulat. Chanyeol. Chanyeol. Ambil kesempatan betul.

Aku mencubit lengannya. Dia pun meleraikan ciuman. Haa. Itulah. Siapa suruh aku lepaskan pelukan. Jadi aku pun balas balik.

" Oppa nak lagi. " Pintanya sambil memuncung bibirnya. Eee gatal.

" Oppa ni gatal. " Kataku sambil mencuit hidungnya. Tangannya berjaya menangkap tangannku di hidungnya. Tangan kirinya memeluk pinggangku.

" Gatal gatal pun bakal suami Eun jugak. " Balasnya tersenyum nakal. Belum sempat aku membalas, dia menangkap bibirku.

-----------------------------

Author POV

Pintu wad Kyungsoo dibuka. Kyungsoo yang sedang menjahit boxer melihat ke arah pintu. Wajahnya dihiasi senyuman apabila wajah Eunbyeol di hadapan pintu.

" Kyungsoo oppa! " Panggil Eunbyeol lalu bergerak ke arah Kyungsoo. Badan Kyungsoo dipeluk Eunbyeol.

" Oppa dah okay? " Soal Eunbyeol sambil melabuhkan punggungnya di atas kerusi yang di sebelah katil Kyungsoo. Kyungsoo mengangguk. Boxernya disorok di bawah bantal. Malulah kalau perempuan tengok. Nanti orang ambil boxer dia yang mahal harganya. Lol Kyungsoo XD

[COMPLETE]Misi Memikat Bekas Isteri [ CHANYEOL ]Where stories live. Discover now