13.

4K 306 82
                                    

Eunbyeol berdiri di depan cermin yang besar saiznya. Dipandangnya wajahnya dan dress yang dia sedang memakai sekarang. Eunbyeol memeriksa dress yang dipakai pada badannya. Mana tahu ada kecacatan. Mesti tak cantik kan? Eunbyeol tersenyum. Hari ini ialah hari yang bermakna dalam hidupnya. Dia amat menantikan hari yang cukup bahagia dalam dirinya. Akhirnya impiannya telah tercapai. Oh Tuhan. Sungguh dia bersyukur kerana Tuhan memakbulkan doanya selama ini.

" Eun. " Panggil Puan Choi sambil menutup pintu bilik. Eunbyeol yang mendengar panggilan dari ibunya menoleh ke belakang.

" Nae omma? " Sahut Eunbyeol. Puan Choi mendekati Eunbyeol yang berada di depan cermin. Sungguh cantik anak perempuannya ini. Macam princess. Puji Puan Choi di dalam hati.

" Eun, kamu nampak cantik hari ini. Kamu bakal menjadi isteri tidak lama lagi Eun. Omma doakan agar kamu bahagia bersama suami kamu. Nae? " Ujar Puan Choi sambil memegang tangan Eunbyeol. Eunbyeol tersenyum lebar. Badan ibunya dipeluk dan pipi dicium oleh nya. Habis pipi Puan Choi berwarna merah kerana kesan gincu Eunbyeol.
" Uish kamu ni. Tengok pipi omma ni. Habis kena kesan bibir kamu tu. Dah lah gincu kamu tu merah menyala. " Usik Puan Choi. Eunbyeol dan Puan Choi ketawa bersama-sama.

" Omma, peliklah dengan perasaan Eun ni. Eun takda rasa apa-apa pun bila kahwin kali kedua. Tak macam kali pertama jantung bagai nak meletup. " Luah Eunbyeol kepada ibunya. Puan Choi tersenyum.

" Memanglah. Kamu kan dah kahwin buat kali kedua. So memanglah takda perasaan apa-apa. "

Tok tok tok

" Omma! " Jaegyum dan Jaerin berlari ke arah Eunbyeol dan memeluk kaki Eunbyeol.

" Kenapa ni? " Soal Eunbyeol kepada kedua-dua orang anaknya. Jaegyum dan Jaerin tersenyum memandang wajah ibunya yang berseri pada pagi itu. Maklumlah nak kahwin kan. Mestilah muka pun berseri, ceria dan cantik. Mohon berterima kasih kepada author sebab memuji watak Eunbyeol. XD

" Sayang, what's wrong? " Soal Eunbyeol pelik. Alahai. Jaegyum dan Jaerin ni. Tersenyum-senyum aku letak cili kang. XD jk jk jk

Author: Harap maklum itu bukan jungkook bts. ^^

" Hehehe. Chukkaeyo omma! " Ucap Jaegyum dan Jaerin serentak. Uh. Tersentuh hati ibu bila anaknya mengucapkan tahniah. Puan Choi tersenyum melihat anak-beranak itu. Eunbyeol melutut dan memeluk anak kembarnya sekuat hati.

" Hmmm omma. Rimaslah. Omma peluk kuat. Hehe. " Kata Jaegyum sambil tersengih-sengih. Hidung mancung Jaegyum dicuit oleh Eunbyeol.

" Alaaaaa Jae ni. Omma tersentuhlah dengar Jae dan Rin ucap tadi. " Air mata Eunbyeol jatuh setitis demi setitis. Aduh. Kenapa dia menangis pada hari bahagia ini?

" Omma! Waegurae? " Soal Jaerin dengan risau. Eunbyeol mengesat air matanya. Dia mengusap kedua-dua kepala anaknya (?)

" Thanks Jae, Rin. " Eunbyeol tersenyum.

Tok tok tok

Pintu bilik dibuka oleh sang ayah. Tuan Choi memberi isyarat dan Eunbyeol mengangguk. Jaegyum dan Jaerin meminta kebenaran kepada Eunbyeol untuk ke bilik bapa mereka.

Lengan Tuan Choi dipeluk oleh Eunbyeol erat. Ini adalah kali kedua dia memeluk lengan bapanya. Eunbyeol tersenyum kepada Tuan Choi. Tuan Choi turut membalas senyuman Eunbyeol. Beliau berharap agar kehidupannya anaknya bahagia tanpa ada sebarang berlaku.

Tuan Choi berhenti berjalan. Chanyeol di hadapan menghampiri Tuan Choi dan Eunbyeol. Tuan Choi memandang anak bongsunya sambil mengangguk. Chanyeol menghulurkan tangan kanan dan Eunbyeol menyambutnya.

Bla bla bla. Malas nak sambung.

Mereka berdua sudah pun di hadapan. Hanya menunggu mereka menjadi suami isteri semula setelah sekian lama menunggu.

[COMPLETE]Misi Memikat Bekas Isteri [ CHANYEOL ]Where stories live. Discover now