6.

4.7K 351 110
                                    

- Only ChanEunJaeRin moment -

" Hai sayang. " Bisik seseorang dengan suara garau ke telinga Eunbyeol. Eunbyeol tersentak. Ahli exo yang hanya menahan ketawa mereka. Kalau tak dapat tahan, hmmm nampaknya habis lebamlah badan-badan. Ya, mereka sudah tahu siapakah pengganti model wanita. Alangkah terkejutnya mereka apabila mengetahui model tersebut ialah Choi Eunbyeol. Kawan lama mereka dan hmmm bekas isteri Chanyeol.

Eunbyeol memusingkan kepalanya perlahan. Mata terbeliak apabila melihat Chanyeol begitu dekat dengannya. Tetapi Chanyeol hanya menunjukkan senyuman nakalnya kepada Eunbyeol. Eunbyeol meinggalkan Chanyeol di belakang. Tiba-tiba kakinya tersadung pada sehelai kertas di atas lantai dan menyebabkan badannya hampir terjatuh. Mujur Chanyeol cepat memeluk tubuh badan Eunbyeol. Kini, situasi mereka tersangatlah kekok. Bukan apa, dahi Chanyeol dan Eunbyeol bersentuhan dan hanya 15 saat saja mata mereka berpandangan. Chanyeol melepaskan badan Eunbyeol lalu membuat muka selamba.

Jantung Eunbyeol berdegup dengan laju sekali lagi apabila berhadapan dengan Chanyeol. Di sudut, Kyungsoo tersenyum sendirian. Akhirnya plan nya telah berjaya. Namun, masih ada kekurangan. Yang penting dia mahu Chanyeol dan Eunbyeol berkahwin dan hidup berkekalan tanpa diganggu oleh sesiapa pun.

Author: Ni yang aku makin sayang kat kau ni. Sebagai hadiah, I will make new fanfic. And you will be hero ;) Stay tuned.

" Okay guys! We will start our photoshoot in 2 minutes. Please get ready! " Ujar Jackson sambil matanya mengerling ke arah Eunbyeol. Eunbyeol sedar Jackson ketika ini sedang memandangnya. Entahlah kenapa dia rasa lain macam. Chanyeol pula hanya menahan kecemburuannya. Huwaaa, author. Kenapa kau buat aku dan Eunbyeol bercerai? Mengapa ini semua harus berlaku?

" Eunbyeol, I miss you. " Ujar Chanyeol sambil memandang Eunbyeol dengan wajah yang serius. Eunbyeol mengerutkan dahinya. Eleh. Drama je lebih. Tak payah nak percaya. Lelaki semua sama. Kan?

" Awak jangan nak merepek boleh tak? Awak nak penampar ke? Penumbuk ke? Taekwondo ke? Atau - "

" Saya nak kiss dari awak boleh? " Potong Chanyeol sambil mengenyitkan matanya.

" Eeeeeeee gatal! " Eunbyeol menghetakkan kakinya berkali-kali. Chanyeol tersenyum. Comel betul bakal bini aku ni. Bisik hatinya.

" Apasal pandang muka saya macam nak makan? I'm not your food okay? " Ujar Eunbyeol sambil menyilangkan tangannya.

" Yes. I want to eat you. But not now. Maybe later? At toilet? " Gurau Chanyeol sambil tersenyum nakal. Mulut Eunbyeol terlopong. Pantas kakinya menyepak kaki Chanyeol.

" Awwwwww sakit!!!! " Rungut Chanyeol sambil memegang kakinya. Eunbyeol senyum kemenangan. Puas hatinya membuat Chanyeol begitu.

" Jangan nak gatal sangat lah! "

" Yang awak fikir lain kenapa? " Soal Chanyeol. Eunbyeol hanya terdiam. Mukanya sudah merah padam akibat persoalan Chanyeol tadi. Ahhh malunya.

" Eeeeee dahlah! " Chanyeol hanya mencebik. Tapi di hatinya, berbunga-bunga. Dia bertekad akan memikat hati bekas isterinya dan jugak anak-anaknya.

--------------------------------------

" Chakkk. " Kata Eunbyeol sebaik saja dia masuk ke dalam bilik persalinan. Matanya terpandang ke arah sofa sambil tersenyum. Dia menuju ke arah sofa tersebut lalu melutut.

[COMPLETE]Misi Memikat Bekas Isteri [ CHANYEOL ]Where stories live. Discover now