Ik leg mijn pen neer en leg mijn examen op de hoek van mijn tafel. Het laatste examen is klaar en ik ben er ook wel klaar mee. De docent haalt mijn toets op. Ik pak mijn pen en loop het lokaal uit. Ik wacht op Claire en Caitlyn. Als die eindelijk komen, lopen we allemaal de school uit. 'Ben ik blij dat we hier weg mogen!' zegt Claire. 'Ja, nu hebben we alle tijd van de wereld voor leuke dingen!' 'Ga jij morgen ook naar dat feest?' vraagt Caitlyn aan mij. 'Welk feest?' 'Heb je het niet gehoord?' 'Nee.' 'Jackson geeft een feest en we zijn allemaal uitgenodigd.' 'Ik blijkbaar dan niet. Maar er is volgende week toch ook een feest?' 'Ja, dat is het examen feest voor de geslaagden en dit is voor iedereen' zegt Claire. 'Oh. En al zou ik willen naar dat feest van Jackson, ik kan niet.' 'Wat ga je doen?' vraagt Cate nieuwsgierig. 'Niall komt bij ons eten.' Cate zucht. Ze mag hem echt niet volgens mij. 'Leuk!' zegt Claire enthousiast. Ik knik. Ik geef Claire en Cate een knuffel en loop dan naar mijn auto. Ik stap in en meteen krijg ik weer die zwarte vlekken voor mijn ogen. Sinds ik bij Niall heb geslapen heb ik het steeds vaker en erger. Niall weet nog van niks en ik wil hem ook niet ongerust maken.Maar als hij morgen avond komt eten en blijft slapen,ben ik bang dat hij het wel te weten komt. Als de zwarte vlekken weg zijn, rijd ik naar huis. Ik weet dat het gevaarlijk is, maar ik kan niet zomaar aan mijn ouders vragen of ze me naar school willen brengen. Aan Luke zou ik dat wel kunnen vragen, maar die is alweer naar huis, zijn huis. Thuis parkeer ik de auto en loop naar binnen. Kate en Dylan zitten op de bank. 'Hoe ging je examen?' vraagt Dylan. 'Goed, denk ik. Ik ben blij dat ik er nu vanaf ben.' Dylan knikt begrijpend. 'Heb jij mam trouwens gesproken?' 'Nee, al een dag of twee niet. Zij was elke keer al eerder weg.' Dylan knikt alleen maar. 'Emma, heb je de nieuwste single van One Direction al gehoord?' 'Nee. Laat horen!' Kate trekt haar oortjes uit de iPad en laat de muziek horen. Baby, i'm perfect! Dit is echt een leuk nummer. Dat hebben ze weer goed gedaan! 'Wat een super lied!' zeg ik als het nummer af is. Kate knikt. 'Sinds Zayn weg is klinken ze beter, maar dat is mijn mening' zegt Kate. Ik knik. Ik stuur Niall een berichtje. Leuk nummer!x Welke?xx stuurt Niall terug. 'Kate, hoe heet het nummer?' 'Perfect!'
Perfect!xx stuur ik.
N: Ben blij dat je het mooi vind! Hoe ging je examen?x
E: Wel goed denk ik. Hoor volgende week of ik geslaagd ben!
N: Hoop het echt voor je!
E: Ik hoop het ookxx Hoe ging het optreden gisteren?
N: Goed, jammer dat je er niet was.
E: Gelukkig heb ik nu alle tijd van de wereld!xx
N: Ja! Ik ga, heb een interview. Spreek je morgen!xx
E: Veel succes en plezier! Tot morgen xxjesIk leg mijn telefoon weg en ga dan onderuitgezakt op de bank zitten. Ik kijk mee naar een film, maar ik vind er geen klap aan. Pap komt de kamper binnen gelopen met boodschappen. Dylan staat op en helpt hem met de boodschappen op ruimen. Ik loop naar boven en start mijn laptop op. Dan maar een filmpje kijken. Ook al heb ik de film al wel vaak gezien, hij blijft leuk, This Is Us van One Direction.
JE LEEST
It changed our lives N.H.
FanfictionIk ben Emma, 19 jaar en ik ben ene dood normaal meisje. Ik ga naar school, mijn examen jaar van mijn opleiding waar ik totaal niks aan vind, en woon samen met mijn ouders, mijn zusjes en mijn broers. Zoals elke meisje word ik verliefd en niet op zom...