23 • Le finit

331 20 3
                                    

»2 månader senare

•Lina•

"Hur mår Matilda?" Frågade Oscar mig sekunden vi nådde bänken vi hade gått mot.

Det var en solig dag men temperaturen var inte hög på grund av blåsten som av någon anledning vägrade att lämna oss ifred.

"Lika bra som alltid." Jag skrattade lite åt hans fråga och tog hans hand när vi satte oss ner på bänken. Mitt hår blåste framför mina ögon och jag fick fästa det bakom mina öron så många gånger att jag tappade räkningen.

Jag log mot honom där han satt till vänster om mig. Han hade klippt sig, och allvarligt talat såg han mycket bättre ut nu än vad han någonsin gjort. Han öppnade och stängde munnen två gånger innan han tittade bort från mig i några sekunder med en aning rödare kinder. Jag fnittrade tyst och log mot honom. "Ville du något, eller?" Retades jag och skrattade lite.

"Jag tänkte bara fråga, eh, hur du och jag står?" Han fiskade upp en mössa ur hans ficka och satte den på sitt huvud medan han ställde frågan. Jag hade redan mössa men mitt hår flög runt ändå.

Jag tänkte en stund med ett leende väl synligt på mina läppar. "Det beror väl på vad du vill antar jag. Jag vet vad jag vill."

"Vad vill du då?" Han tittade nästan nervöst på mig, som om han trodde att jag inte ville vara med honom.

"Jag vill vara med dig." Sa jag och ryckte på axlarna för att visa att det var självklart. Han hade ingen anledning att tvivla. På mindre än en sekund hade han tryckt sina läppar emot mina och höll mig nu närmare honom än vad han gjorde förut.

"Jag vill vara med dig med." Mumlade han in i kyssen och jag nickade snabbt och lade mina händer på hans nacke. Jag lutade mig tillbaka några centimeter och tittade djupt in i hans ögon.

"Han är snygg." Sa jag, och Oscar höjde ett ögonbryn och släppte mig från hans grepp lite grann.

"Va?"

"Du vet när jag mutade dig med att bjuda på kaffe när jag ville att du skulle hänga med mig till gallerian? Den gången när den där mannen med pistolen var där...?" Jag pausade och Oscar nickade förstående medan han smekte min hand med sin tumme försiktigt. "Innan det frågade du mig vad det är med '95 procent av kvinnliga tonåringar och Channing Tatum'. Jag bad dig fråga din nästa flickvän."

Han flinade lite och nickade.

"Så svaret på din fråga är att han är snygg."

Han skrattade och kysste mig mjukt på läpparna. "Är jag etta på din snygg-lista nu då eller?" Han skrattade och kysste mig en gång till för att jag skulle svara rätt.

"Nej. Zac Efron är fortfarande den solklara vinnaren, men du är på andra plats." Flinade jag busigt.

"Lina!" Han stönade skämtsamt och jag skrattade högt, glad att han äntligen officiellt var



min.

__________
finit; french, adverb ; end

Vampire | EnestadWhere stories live. Discover now