0.6 • Home

1.1K 41 7
                                    

•Lina•

Jag stapplade in genom dörren till huset med hjälp av de två Oscar.

Jag hade fått en liten dos av smärtstillande innan jag blev utskriven från sjukhuset. Matilda hade behövt åka iväg till jobbet tidigt på morgonen men både Oscar och Ogge hade varit snälla och stannat på sjukhuset under natten, så på morgonen var det bara vi tre. Innan Matilda hade hunnit ge sig iväg dock hade en doktor fått vift på henne och bett henne skriva under utskriftspapperna. Gudskelov för det, annars hade jag vart kvar där. Inte för att jag var rädd för sjukhus, men sitt eget hus är mer lockande.

"Tack för hjälpen." Kraxade jag när de lade mig på soffan försiktigt. "Mina änglar." Log jag retsamt och låtsades torka bort en tår.

"Akta dig Lina, djävulen var också en ängel en gång." Sa Oscar sarkastiskt med ett flin och Ogge skrattade.

Jag himlade med ögonen och tittade på dem.

"Så länge som ni inte blir djävular får ni gärna bli vad tusan ni vill. Bara ni blir nåt som existerar. Typ rörmokare." Hånlog jag mot Oscar och nu var det hans tur att himla med ögonen.

"Jag ska nog bli en såndära älva ändå tror jag..." Muttrade Ogge och jag flinade stort. "Kanske skaffa skägg så kan jag bli en trollkarl som Gandalf." Sa han och strök sitt icke-existerande skägg.

"Nice bro, då ska jag bli en vampyr. Eller nej vänta, jag vill vara en varulv." Grinade han och Ogge skrattade högt och jag bara log, för det gjorde för ont att skratta.

Ogge hukade sig ner och använde mitt bruna hår som skägg.

"You shall not pass!" Gormade han och Oscar vek sig dubbel av skratt.

"Det är mitt hår, inte ditt skägg." Sa jag lite småsurt fast ett stort flin lekte på mina läppar.

"Mm, I love you too honey." Mumlade han och putade med sina läppar. Jag himlade med ögonen och tryckte undan hans ansikte försiktigt.

"Sorry Ogge men jag är ej singel."

Oscar höjde sitt ena ögonbryn skeptiskt åt mig.

Jag flinade och hans blick ändrades genast och han fnittrade lite som en treåring.

"Är du visst det, för du har nada killar." Flinade Oscar och jag tittade på honom med en sur blick.

"Jag har er två!" Försvarade jag mig med ett leende och de båda tittade på varandra för att sedan rycka på axlarna som om jag hade rätt. Vilket jag hade.

» (betyder time skip framåt)

"Lina?" Ropade Matilda när hon kom vandrades in genom dörren.

Hon såg helt slut ut, som vanligt. Hennes chef var rätt så sträng och brukade ofta köra med sina anställda.

En gryta tappades i golvet.

"Men Oscar Molander för fan, vad håller du på med?" Hörde man Oscar Enestad säga och jag flinade medan Matilda tittade på mig frågandes.

"De ville inte lämna mig själv!" Smilade jag och log med tanke på hur omtänksamma de var.

Matilda nickade och gick upp för trappan med trötta steg. Dörren till hennes rum slogs upp och efter bara några minuter hörde man duschen spola.

"Är Matilda hemma?" Ropade Oscar och kikade ut ifrån köket så bara hans ansikte syntes.

"Det kan du hoppa upp och sätta dig på." Log jag och Oscar nickade en gång innan han försvann igen.

Jag hade fått strikta order av killarna att jag inte fick så mycket som sätta mig upp. Men efter så mycket tid på soffan, utan att ha något att göra så bröt jag deras regler och ställde mig upp långsamt.

Badass.

Någonting föll i golvet igen och jag travade mot köket.

"Men Oscar Enestad för fan, vad håller du på med?" Sa Ogge och man hörde flinet i hans röst.

Jag kom in i köket och lutade mig mot väggen och stirrade på dem.

"Bitch." Viskade Oscar medan han satt på huk på golvet och tog upp diskborsten som han tappat.

"Alltså vad gör ni egentligen?" Sa jag och stirrade på dem.

De tittade på varandra med stora ögon.

"Vi skulle laga mat, men det gick fail, så nu diskar vi!" Skrattade Ogge och Oscar flinade stort.

"Han brände maten." Sa han och Ogge blängde på honom.

Jag skrattade.

a/n

oh oh i nästa kapitel kommer något att händaaaa [=

anyway, vad tycks om den här fillern? Mmhm. Jepp, i know, för mycket dialog. Suck. Men än sen, det är kul när folk pratar :p

Kommentera, rösta och dela gärna om ni gillar den här boken! Tack :-)

-linnea

PS. Ge gärna feedback, skriv vad du gillar, något som är konstigt, något ni inte gillar eller vad som helst typ :p

Vampire | EnestadWhere stories live. Discover now