0.2 • Lunch talk

1.5K 39 3
                                    

•Lina•

Jag satt tillsammans med Ogge runt cafeteriabordet i väntan på att Oscar skulle anlända. Jag, Ogge och Oscar brukar alltid äta lunch tillsammans, varje dag.

"Alltså är han inlåst på toa med en lady eller vart är människan?" Frågade Ogge, halvt seriöst, medan ett flin lekte på hans läppar.

Jag tittade på honom som han blivit galen innan jag började skratta som om det var sista gången någonsin.

På vårt bord satt det alltid bara tre personer, och det var alltid samma tre. Idag satt det bara två, men vi var som vanligt det bord som skrattade mest/högst. Vilket var bra.

"Sorry att jag är sen." Sa en röst och slängde ner sin bricka på bordet utan problem.

Oscar.

"Vart har du vart? Med en tjej?" Ogge vart på honom direkt och samma busiga flin lekte på hans läppar.

"Faktiskt så hade jag lite saker som jag var-" började han men jag och Ogge bara tittade på honom som han var ett UFO.

"Lady..." Viskade jag och blinkade med ena ögat mot Oscar.

Oscar rodnade och jag hi-fivade Ogge som satt och flinade bredvid mig. Sedan vände vi oss mot Oscar igen.

"Åh, um, du kanske skulle vilja gå in på killarnas och fixa..." Jag försökte att visa Oscar med gester. Jag pekade på mina läppar och försökte få honom att förstå att han var tvungen att tvätta sig.

"Vad?" Frågade han helt ovetande med ett höjt ögonbryn. Ogge såg det också nu och höjde ett av hans ögonbryn medan han iakttog mina gester och Oscars tolkning av dem.

Oscar blängde på mig efter ett par sekunder för han förstod verkligen inte vad jag gjorde.

"Du bör nog gå in på toa och tvätta dig runt munnen..." Sa jag och tittade på honom med en road min. "Varför har du blod runt munnen anyway, din lilla vampis?" Flinade jag och Oscar frös för en sekund men nickade bara till svars.

"Det är inte blod..." Sa han tyst och jag började skratta smått.

"Om du säger till mig att det där är läppstift eller något, då dör jag." Jag flinade och Oscar rodnade något kopiöst.

Jag och Ogge skrattade så mycket så jag trodde vi skulle kissa ner oss. Det ekade i hela matsalen men vi kunde inte brytt oss mycket mindre. Vi lät som två hyenor i ett tomt bergspass, med andra ord väldigt mycket.

"Men sluta larva er, vad är ni egentligen? Tre år?" Väste han och vi tystnade nästan direkt. "Ni är så barnsliga ibland. Som om ni aldrig har hånglat?!" Försvarade han sig och jag höjde ena ögonbrynet åt honom.

"Alltså FYI, den enda gången jag har ens kysst någon var när du, jag, Ogge och din gamla tjej Tilda körde sanning och konsekvens. Plus, det var med Ogge, så..." Jag ryckte på axlarna och lutade stolen bakåt så jag balanserade.

Oscar gav mig en kall blick och jag flinade eftersom att han visste att jag inte hade kommit så långt med någon.

Jag tittade på Ogge och såg att han satt och åt på sin pasta medan han lyssnade på oss. Han såg att jag tittade och blinkade åt mig. Jag himlade med ögonen men flinade sedan åt honom.

"Måste gå nu. Matten börjar snart." Muttrade Oscar och reste sig upp med sin bricka. "Ses."

Efter det bara gick han och lämnade mig och Ogge själva vid bordet.

"Han var ju värre än dig när du har mens ju." Sa Ogge plötsligt och jag vände mig mot honom blixtsnabbt. Han flinade mot mig och jag slog till honom på armen.

"Rule number one, you don't ever talk about a girl's mood swings." Sa jag och himlade med ögonen åt honom. Han skrockade och jag kunde inte hjälpa än att skratta med honom. Lite kul var det ju.

Resten av lunchen satt vi tysta, lite småprat förekom, men inte mycket. Det var ingen pinsam tystnad utan mer en tystnad som blir när båda tänker på olika saker samtidigt.

När lunchen var slut hade vi båda engelska med skolans mest påskyndande lärare, så vi skyndade iväg genom korridorerna och in till rummet lektionen skulle hållas i.

"Hello students. If every single one of you have paid good attention during the last two classes, you may know that we are going to have a grammar test today.

These, those, this and that are the main topics, and they all should be really familiar so I doubt there will be any complications. If there are, feel free to ask. I'm not sure whether or not I will be able to answer, but I'll do my best explaining anyway. Good luck."

När hon hade förklarat klart så gick hon runt och delade ut proven till alla eleverna. När jag fick mitt skummade jag först igenom det så jag kände mig säker på alla frågor.

Sedan var det bara att börja.

a/n

Börjar att brännas nu. lol jk. Ne men det har inte hänt så mycket, men det kommer att hända saker! Jag vill bara få det klart liksom hur allt ligger till, och hur en normal dag i skolan är typ, sen ska det börja hända saker! Kanske redan händer något i nästa del... ;)

Anywhore, hoppas det är bra!

Kommentera och rösta gärna om ni gillar vad jag skriver!

- linnea

Vampire | EnestadWhere stories live. Discover now