Het is nog maar vijf uur. Thomas ging me ophalen rond zeven uur. Dus ik heb nog twee uur tijd om me klaar te maken en wat te eten. Ik neem eerst een douche om me te ontspannen. Het idee al dat ik vanavond Jasper met Tess zal zien maakt me misselijk. Ik kleed me warm aan en doe wat make-up op. Niet te veel, dat ik hem niet ga afschrikken. Gewoon de basis stuff. Ik krul mijn haren en bekijk mezelf in de spiegel: schattig en leuk, zo zie ik eruit(al zeg ik hetzelf). Ik maak wat macaroni en ga ermee naar de woonkamer. Dit is nu zalig aan alleen wonen. Als ik nog bij mijn moeder zou wonen zou ik dus echt niet voor de tv mogen eten. Ik zap wat en eet mijn macaroni rustig op. Het is ondertussen al half zeven. Ik ruim mijn appartement wat op en trek mijn jas aan.*Ding dong*. "Hey Alison, je ziet er mooi uit" zegt Thomas. Ik kijk naar hem. Hij heeft een zwarte broek aan en een groene sweater. Hij staat er best wel schattig mee." Jij anders ook hoor". Hij bloost wanneer ik dat zei. "Ben je klaar" vraagt hij me. "Jep".
Ik sluit de deur van mijn appartement en we wandelen naar zijn auto. Het is lekker warm in zijn auto. Ik ben nog steeds bang dat ik Jasper en Tess ga tegenkomen. En het is net of hij mijn gedachten kan lezen: "Gaat alles wel goed met je. Je kijkt niet echt vrolijk". "Het gaat wel" probeer ik hem met een kalme stem te zeggen. "Je kan niet echt goed liegen, Alison". Zou ik het hem vertellen. Het is maar iets dom, hij gaat denken dat ik overdrijf ofzo. "Ach gewoon Jasper en Tess, je weet wel mijn ex vriend en vriendin, ze gaan ook naar de cinema. En ik ben gewoon een beetje bang om hen tegen te komen en in het openbaar te beginnen huilen" vertel ik hem. Nu gaat het komen. Het moment dat hij me zal uitlachen. Maar na een aantal stille seconden zie ik een meelevende blik."Als je wilt kunnen we iets anders doen. Ik hoop dat dit niet raar of opdringerig overkomt. Maar thuis heb ik ,zeg maar, een mini cinema. Als je het fijner vindt kunnen we daar wat films kijken." Ik denk er even over: 2 opties of ik ga naar de cinema en heb dikke kans om die 2 tegen te komen. Of ik ga naar zijn huis. Maar ik weet nog niets over hem. Ja, hij is een acteur. Maar je weet nooit misschien is hij wel een seriemoordenaar. Ik moet lachen van die gedachte. "Oh sorry ik dacht dat je dat fijner zou vinden" zegt hij teleurgesteld. "Nee nee, ik lachte je niet uit. Ik had gewoon een binnenpretje. Het lijkt me wel een leuk ideetje. Maar vind je het zelf niet erg"? vraag ik hem. "Anders zou ik het niet hebben voorgesteld." Hij start de auto en na een half uurtje rijden komen we aan bij zijn huis. Het is een groot herenhuis. Groter dan de andere in de straat. Voor we uitstappen wil ik zeker weten of hij het echt niet erg vind:"Thomas, het hoeft niet als je niet wil". "Alison hoeveel keer moet ik je nog zeggen. Ik vind het echt niet erg. Het is ook voor mij fijn om eens wat leuk te doen. Ik bedoel, ik ben best vaak alleen". Dat kan ik moeilijk geloven:"Maar er lopen zoveel meiden achter je aan". "Die gillen als ze me zien, jij deed dat niet. Je lijkt me ook geen gestoord tienermeisje",zegt hij al lachend,"en veel vrienden heb ik niet meestal zijn het mensen van op de set van films waarin ik speel". Ik dacht zelf altijd dat wanneer je beroemd bent superveel vrienden en kenissen zou hebben.
We stappen uit de auto en hij doet de deur open. Wow, wat een groot huis en zo gezellig. "Let niet op de kerstversiering. Mijn moeder heeft het eens gedaan toen ze op bezoek kwam en ik moest het van haar laten hangen voor de zogenaamde gezelligheid."zegt hij. "Ik vind het wel mooi en het is hier echt gezellig". "Oh, dankje. En weet je al welke film je wil kijken?" Als ik een film moet kiezen zit ik meestal een uur ofzo te kijken welke ik zou pakken." Kies jij maar, ik ben niet echt goed met films kiezen" zeg ik hem. "We zien straks wel welke film". We maken wat popcorn en hij brengt me naar zijn "mini cinema".
Hey, heeft er iemand een leukere en passende titel voor dit boek. Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vinden. Xx
JE LEEST
After A Broken Love
Fanfiction*Thomas Brodie - Sangster fanfiction* Alison is gedumpt door haar vriendje op hun eenjarige jubileum. Na een week huilend thuis te zitten, besluit ze om toch eens naar buiten te gaan. In een cafeetje komt ze Thomas Brodie - Sangster tegen. Raar maar...