hoofdstuk 9

491 17 8
                                    

"Ik vind dit niet grappig hoor, Thomas."zeg ik geïrriteerd tegen hem. Ik zoek snel mijn gsm en bel mijn moeder. "Hallo Ally, liefje."hoor ik haar zeggen. "Hey mam, over vanavond. Uhm...". "Je komt toch nog. Het is kerstavond dat weet je toch."onderbreekt ze me. "Ja weet ik, maar heb je niet naar het nieuws gekeken. Er is een zware sneeuwstorm. De wegen zijn afgesloten. Ik kan niet bij jullie geraken."vertel ik. "Allison, je woont toch niet ver van ons. Het is nog geen half uur wandelen van bij jou." "Mmm, ik ben niet echt thuis"zeg ik nerveus. "Ik was een vriend gaan bezoeken voor ik naar jullie wou komen." Ik zie dat Thomas een triestige blik heeft als ik gewoon vriend zei. "Mam, eigenlijk was ik even mijn vriendje gaan bezoeken. En die woont wat verder van jullie dus ik kan er echt echt niet geraken." Meteen fleurt Thomas op. "Oh, uhm kennen we hem. Studeert hij? Het is toch niet Jasper."vraagt ze me. "Mam, nee, wat denk je wel niet van me. Ik ben niet achterlijk" roep ik teleurgesteld," ik stel hem wel eens voor. Maar voor vanavond, spijt het me echt dat ik niet kan komen. Als de wegen morgen vrij zijn. Dan zweer ik je dat ik zeker zal komen." "Oke, veel plezier dan maar zeker en een zalige kerst liefje."zegt ze me voor ze aflegt.

Niet snel daarna word ik op Skype gebeld (videogesprek) door Abby. Ik kijk verontschuldigend naar Thomas en neem op. "Hey Abby. Hoe is het?"vraag ik haar. "Gaat wel. Ik was vandaag langs je geweest. Maar je was niet thuis."zei ze me. "Oh sorry, ik was wat vroeger doorgegaan. Ik moest nog bij iemand zijn. Had je me nodig?".vraag ik haar. "Nou ik wou je gewoon eens komen bezoeken omdat het echt al een tijdje geleden is dat ik je gezien heb. En by the way je ging me voorstellen aan je vriendje. Dat zei je toch eens tegen mij." Ik herinner me wel dat ik dat zei tegen haar. "Sorry Abby, ik beloof dat ik volgende week tijd zal vrij maken voor je." zeg ik haar. "Nja oke is goed, maar mag ik misschien de naam weten van de onbekende prins van jou?"hoor ik haar lachend zeggen. "Ik stel hem wel eens voor als we tijd hebben." "Alison, please je zei dat ik hem wel zou kennen. Zeg me pleaseeee zijn naam. Sorry dat ik zo zaag maar ik verveel me rot doordat de wegen zijn afgesloten kan ik vanavond niet naar buiten." "Haaah, oké. Goed dan. Thomas, hij heet Thomas."vertel ik haar. "Huh, Thomas, ik ken geen Thomas." "Ken je die ene gast die in nanny mcPhee speelt en in Love Actually."vraag ik haar. "Ja hij is een keigoede acteur en ik vind hem supercute. Wist je dat hij nu ook Newt in The Maze Runner speelt. Maar waarom vraag je me dat allemaal?." "Nou weet je zijn echte naam."vraag ik haar. DUUUH, Thomas Brodie Sangster. Maar waarom begin je daarover. Wil je je vriendje misschien niet voorstellen" zegt ze lachend. Luister nu maar gewoon even. Ik wil je,zeg maar, verassen. Ze kijkt me met een rare blik aan. "Wat was de voornaam van die acteur?"vraag ik haar nog eens. "Thomas" zegt ze kort. "En wat is was de naam van mijn vriendje?" "T-thomas. Huh, grappig ze hebben de zelfde namen. Maar moest je daarvoor heel die quiz doen?" "Thomas, ik wil je graag aan iemand voorstellen. Thomas heeft een grote grijns op zijn gezicht wanneer hij naar mij komt en zwaait naar Abby. "Hey, ik ben Thomas, het vriendje van Alison. Jij moet vast Abby zijn. Ze knikt met haar mond open en gaapt een tijdje naar ons. Ze begint rood te worden. Kan ik begrijpen. Een keileuke acteur ontmoeten terwijl je lekker in je pyjama zit met een pot Ben&Jerry ijs. "Ik, huh maar jij en hij. Zijn jullie? Het lijkt net of ze niet meer kan spreken. "Jup Abby. We zijn samen, nog niet lang hoor. Jij bent de eerste die het weet. Nouja eigenlijk heeft Jasper me ookal met Thomas gezien. "Huh, wtf. Ik snap er niets meer van. "Rustig Abby. Ik leg het je later wel uit. Maar ik ga je moeten laten. Oké? Zalig kerstfeest!! Thomas wenst haar ook nog een zalig kerstfeest waardoor ze nog roder wordt. "Jullie ook, uhm tot snel dan maar Alison" zegt ze en ze legt af. "Leuke vriendin heb je."zegt Thomas lachend. "Tommy, dat is niet grappig. Dit had ze niet echt verwacht, snap je." "Oh sorry, het spijt me Alison. Zullen we maar het kerstdiner klaar maken."vraagt hij me. "Is goed, liefje". Hij lacht lief door het koosnaampje en kust me teder op mijn lippen. We gaan samen naar de keuken om de kerstmaaltijd te maken. Maar voor ik de koelkast open kan doen grijpt Thomas me opeens bij mijn rug en begint hij me vurig te kussen.

Hoi, hoi iedereen. Sorry voor de latere update (wattpad wou niet updaten dus was mijn hele hoofdstuk opeens weg.) Ik vind dit hoofdstukje wat saai. Maar mijn inspiratie begint wat op te geraken. Maar ik zal proberen om het volgende hoofdstuk leuker te maken. Ook vroeg ik me af of jullie het goed vinden zoals ik nu doe : om de week updaten. Of willen jullie het liever anders. En hebben jullie de hoofdstukjes liever langer. Laat het me weten! Tips zijn ook altijd welkom. (En nu ga ik stoppen met zagen) Doeeeeeei!! xx

After A Broken LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu