Thomas komt,wel spijtig genoeg aangekleed, aan tafel zitten en we ontbijten in stilte. "En wat ga jij vandaag doen Thomas?"vraag ik hem om de stilte te verbreken. "Aangezien jij naar je ouders gaat, ga ik straks even op bezoek bij mijn zus." "Goed, dan ben je tenminste niet alleen vandaag." We ontbijten verder en ik help snel opruimen. Ik zie dat het al bijna 11 uur is. "Liefje", roep ik omdat Thomas boven is "ik moet door. We zien elkaar nog wel eens". Ik hoor een onduidelijk antwoord en sluit de deur. Ik stap in de auto, gelukkig hoef ik niet meer naar huis om het cadeautje te gaan halen. Want dat lag al in de koffer. Ik start de auto en rijd naar mijn ouders. Wanneer ik aankom knoop ik mijn laatste knopje aan mijn bloes snel dicht dat nog openstond van daarnet. Oeps!
Ik bel aan de deur en na wat net eeuwigheid duurde doet mijn vader de deur open. "Hallo, kindje. Je bent er gelukkig geraakt. Kom snel binnen. Ik geef mijn vader een dikke knuffel. "Vrolijk kerstfeest papa." "Jij ook, kindje. Mama is in de keuken en oma en opa zitten in de woonkamer." "Oma, opa!"roep ik luid. Het is superlang geleden dat ik ze nog gezien had. "Schaaaat, ben jij dat" roept mijn mama uit de keuken." Ja mama ik ben hier". Ik geef mijn oma en opa snel een knuffel en loop snel naar de keuken. "Oh mama zalig kerstfeest. Het spijt me dat ik gisteren niet hier kon geraken." Is goed liefje, je hebt je toch wat geamuseerd." Ik begin lichtjes te blozen."ja het ging wel." "Alison wil je even helpen om het eten naar de tafel te brengen. Ik heb speciaal voor jou wat extra mijn best gedaan". Ik glimlach naar haar en help haar. Daarna deel ik snel de cadeautjes uit aan iedereen. We gaan eindelijk aan tafel, want ik kreeg echt reuzehonger. We eten wat en praten tot oma me opeens uit mijn gedachten haald.
" Alison, liefje wat is er gebeurd. Je hebt een blauwe plek in je hals." Even weet ik niet wat oma bedoelde, maar toen wist ik het weer. Thomas liet een zuigzoen achter. Waarom heb ik het niet weg gewerkt met make-up. "Ik,uh,ik. Niets speciaal."zeg ik vol met schaamte tegen haar. Ik zie mijn moeder grijnzen en gelukkig onderbreekt ze dit awkward momentje. "Dus schat, bij je vriendje". Mijn vader kijkt raar op. "Vriendje, nu al. Was het niet pas uit met,hoe heet die knul ook al weer, oh ja Jasper was het niet. Ik knik en antwoord: "Pap, dat is al meer dan twee maanden geleden. Oke, het is misschien al belachelijk snel. Maar ik kan me toch moeilijk opsluiten. En die jongen, maakt me gelukkig." Mijn vader wisseld snel een blik met mijn moeder, maar gaat er gelukkig niet verder op in.
Mijn moeder kijkt nog even naar mij en ik herinner dat ze me een vraag had gesteld. "Uh ja. Ik wilde hem nog snel even bezoeken. Maar door die sneeuwstorm zat ik, zeg maar vast bij hem. Dus we hebben samen wat gekookt en een film gekeken. "Verder niets?"vraagt mijn vader met een onderzoekende blik. "Nope, niets speciaal." "En hoe mag die jongen dan wel heten?vraagt mijn moeder. "Uhm Thomas, Thomas Brodie-Sangster". "Leuke naam"zegt mijn moeder. Waarschijnlijk kennen ze hem niet denk ik, hoeft ook niet. Ik vind het perfect hoe het nu is. Samen met hem alleen. Gelukkig beginnen mijn grootouders over iets totaal anders.
Na een paar uur gegeten en gepraat te hebben neem ik afscheid en vertek ik naar huis. Wanneer ik thuis kom twijfel ik of ik Thomas zou opbellen. Mmm, beter niet. Ik zag hem vanmorgen pas. Misschien moet ik me eens concentreren op het project dat ik nog moet doen voor mijn studies. Want ja nog een 2 tal weekjes en dan terug naar de universiteit. Gelukkig moet ik nog maar een half jaartje studeren en dan is het afgelopen. Ik werk nog tot laat in de avond door totdat ik een berichtje krijg van Thomas:
Hey Ally, wat vind je ervan om samen nieuwjaar te vieren?? Xxx
Lijkt me geweldig! Bij mij? Xxx
Antwoord ik snel.Mmm, wat dacht je van Amerika? Een paar vrienden nodigden me uit omdat ik ze al een tijdje niet meer gezien heb. Xxx
Als jij dat wilt, is het goed voor mij zolang we het maar samen vieren. Wanneer wil je vertrekken? Xxx
30 december?
Perfect!! Maar ik ga het deze week een beetje druk hebben. Ik heb nog wat te doen voor mijn studie. Xxx
😢 oh baby moet ik je dan een week missen??
Anders ga ik me niet kunnen concentreren als ik jou in mijn buurt heb :p
Mm okeey. Ik pik je de dertigste op. Goed liefje. Werk maar hard aan je project. Dat ik trots kan zijn op mijn studentje. Xxxxx
Hihi, is goed en kzal mijn best doen! Xxx
Deze week gaat lastig worden zonder hem.
Dag lieve lezertjes. Jullie moeten zeker een boek checken van mijn vriendin. Het heet: he put me trough hell and i called it love. Van Oonaborgers Ze is er maar pas aan begonnen en het is ook maar haar eerste boek. Toch is het al supergoed geschreven en is het een zeer krachtig verhaal. Zeker lezen!!
Xxx
JE LEEST
After A Broken Love
Fanfiction*Thomas Brodie - Sangster fanfiction* Alison is gedumpt door haar vriendje op hun eenjarige jubileum. Na een week huilend thuis te zitten, besluit ze om toch eens naar buiten te gaan. In een cafeetje komt ze Thomas Brodie - Sangster tegen. Raar maar...