hoofdstuk 5

606 20 0
                                    

*week later*

Vanavond komt Thomas bij mij. Ik vind het wel leuk om af en toe iets met hem te doen. Zo kan ik hem beter leren kennen. Hij is een lieve jongen en ik hoop dat het zo blijft. Mijn appartementje is wat opgeruimd, dat hij niet hoeft binnen te komen in een varkenstal. Maar wat moet ik nu koken. Pizza hebben we vorige keer gegeten. Maar wat moet ik in hemelsnaam vandaag maken. Ik neem al mijn kookboeken en blader erdoorheen. Na een uur weet ik eindelijk wat ik ga maken. LASAGNE! Snel ga ik naar de winkel en koop de ingrediënten voor de lasagne. Het is ondertussen al vijf uur en Thomas komt om zeven uur. Ik maak de lasagne steek hem in de oven en maak me snel klaar. Mijn outfit voor vanavond: een zwart kleedje met een panty en een ketting die ik speciaal voor de feestdagen heb gekocht. Ik dek de tafel en zet wat kaarsen en een fles wijn op tafel. *Ding, dong!* Holy moly, Thomas is er al. Toch wat zenuwachtig open ik de deur en daar staat hij met een bos rozen. "Bloody hell" hoor ik hem zachtjes mompelen. "Hey, goedenavond Thomas, alles goed met je?"vraag ik hem. "Uhm, j-ja, super en met jou" vraagt hij stotterend en hij geeft me de bloemen.

Pov. Thomas:

"Het gaat prima, bedankt voor de bloemen zegt ze met haar zachte, lieve stem. Ze ziet er zo mooi uit. Ik zie dat ze ongemakkelijk naar me kijkt en na een tijd besef ik ook waarom. Ik ben haar gewoon aan het aanstaren. "Sorry, maar je bent echt prachtig" zeg ik snel en ze begint meteen te blozen. Dat maakt haar zo schattig. "Oh, dankje" zegt ze verlegen. Ze leidt me naar haar woonkamer. Het is niet supergroot. Maar toch wel groot genoeg voor één persoon. Ik zie dat ze de tafel al heeft gedekt. "Je hebt een heel leuk appartement" zeg ik haar. "Dankje, ik woon hier bijna drie jaar,het is dicht bij mijn universiteit, dus dat is wel handig." "Oh, en wat studeer je?"vraag ik haar geïnteresseerd. Ze neemt ondertussen mijn jas aan en zet de bloemen in een vaas. "Engelse literatuur, zet je maar neer hoor", zegt ze tegen me.

Pov. Alison:

"Thomas, ik ga even het eten halen als je wil mag je al aan tafel gaan. Kun je dan ook even de fles wijn openen." "Ja hoor", roept hij vanuit de woonkamer. Ik ga naar de keuken maar kijk nog even snel in de spiegel. Ik bloos nog steeds van zijn complimentje. Oke, rustig blijven, ik wil niet op een tomaat lijken. Ik haal de lasagne uit de oven en hij is perfect gelukt. Trots breng ik het naar de tafel. "Oh man, lasagne, zaaaalig" zegt hij blij. Ik zie al dat hij de wijn heeft uitgeschonken. We nemen allebei een stuk lasagne en beginnen te eten. "Dit is echt supergoede lasagne, Alison" zegt hij na zijn tweede portie. "Dankje, mijn oma's recept" vertel ik hem. We praten wat over zijn filmcarrière en na een half uur is de fles al op. "Ik haal nog een fles wijn, goed", hij knikt. Ik sta recht en draai al een beetje. Maar we moetem allebei morgen nergens naartoe, dus hij hoeft niet meteen naar huis. Ik kom terug met een fles wijn en we gaan samen in de zetel zitten. Nu moeten we wel naast elkaar zitten. Ik heb geen cinemazetels. We kiezen een horrorfilm en ik schenk onze glazen vol. De fles is al halfleeg en Thomas stelt voor om te stoppen voor er misschien rare dingen gebeuren. Gelukkig kunnen we allebei redelijk goed tegen alcohol. Ik merk dat ik tijdens de film dichter naar hem schuif, gewoon door de angst van de film en het lijkt dat hij het niet erg vindt. "Aaaaaaah" roep ik wanneer er een superenge scène komt. Ik duw mijn hoofd tegen zijn schouders en hij legt zijn armen om me heen. Ineens hoor ik hem lachen. "Wat zit je nu te lachen, dat was niet grappig."zeg ik hem maar door zijn grijns begin ik ook te lachen. We kijken verder naar de film en hij heeft nog steed zijn armen om me heen. Ik vind het wel gezellig hoe we zitten en gelukkig vindt hij het ook niet raar. Wanneer de film gedaan is blijven we nog een aantal minuten zitten. "Ally, ik vond deze avond echt geweldig" zegt hij me terwijl hij naar me kijkt met zijn prachtige bruine ogen. "Dat vond ik ook." Hij buigt zachtjes voorover en brengt voorzichtig zijn volle roze lippen dichter naar de mijne toe.

Cliffhanger!! Wat gaat er nu gebeuren?? Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden. Tips zijn altijd welkom. Er is wel een klein probleempje, mijn examens beginnen morgen(2 weken lang). Dus ik ga waarschijnlijk niet kunne updaten. Maar als ik een vrij momentje heb, zal ik proberen updaten. Xx

After A Broken LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu