Insulele capului verde, Santiago, Praia
Cum a prezis capitanul, in acea seara am ancorat in Praia, o localitate des fregventata de el pentru comertul de sclavi. Am avut noroc ca nu am prins in timpul zilei tarmul fiinca temperaturile ar fi fost foarte ridicate si nu as fi suportat sa stau atat de mult timp afara, nefiind obisnuita ca soarele sa-si reverse caldura peste mine.
- Urcati! ne ordona capitanul mie si prietenei mele, indicand spre barca din fata noastra, gata sa coboare in ocean.
- De ce, ma rog?! l-am intrebat iscoditor pentru a trage de timp.
Si totusi atat de constienta de zvonuri...
- Ca asa vreau eu.
Raspunsul nu m-a multumit si mi-am incrutisat bratele. Mary intre timp urcase dar eu stateam pe loc privind bosumflata la tarmul din fata tuturor si la cerul de un albastru inchis cu stele stralucitoare.
Sincera sa fiu ma temeam de acel necunoscut... acel peisaj care se inalta semet in intuneric, cu ziduri si probabil tunuri anexate pentru defensiva cetatii aflata pe un deal langa ocean. Poate daca... ar veni si Matt cu mine m-as simti mai in siguranta.- Urc, dava vine si Matt cu mine, am spus intorcandu-ma spre Black. Matt o luase drept in directia unde ma aflam eu dar capitanul il opri cu mana inainte de a ajunge la mine.
- Nu. El ramane pe nava. Acum urca sau jur ca te arunc in mare la rechini!
- Nu sunt rechini langa tarm, am spus mandra de cunostintele mele, pentru a demonstra ca amenintarile lui nu sunt fondate.
Un muschi se zbatu pe fata capitanului si apoi imi prinse mainile si le lega cu o funie, apoi ma impinse cu brutalitate langa Mary pe banca.
Nu aveam de ales.
- Dezleaga-ma! am protestat. Ai strans prea tare! Ce inseamna asta?!
- Pentru orice eventualitate... imi raspunse capitanul.
Am repetat maimutarind cuvintele lui mai mult pentru mine.
Barca a coborat incet cu ajutorul manivelelor si cat ai zice peste, oamenii deja vasleau spre lumina indepartata de pe tarm.
Cand am coborat cu totii, capitanul conduse micul grup format din cativa pirati, dintre care si Will, David si Gus, cel din urma daca va amintiti s-a luat la bataie cu Finn din cauza ca se dadea la mine. Proasta combinatie. Am asa un noroc...! Dupa mai multe zile pe mare, a simti din nou pamantul sub picioare era ceva neobisnuit; pamantul nu se misca si a trebuit sa ma adaptez din nou la mersul pe jos.
Capitanul isi striga numele si o parola, cand ajunse la capatul potecii langa usa masiva din lemn de unde aparusera printre gratii ochii unui om. Acesta din urma ne deschise larg usa si facu loc grupului sa mearga in interiorul cetatii spre diferite cladiri. Cand a batut Black la usa unei case, in pragul ei aparu un om mai in varsta, si cu o sticla de alcool in mana.- Frate! Sa nu-mi spui ca esti capitanul Black! Jhon Black in persoana! a spus ridicand din sprancene nedumerit.
- In carne si oase.
- Amice! Ma bucur sa te revad! Ce te duce aici?
Black inclina capul spre noi.
- Afaceri.
Omul ridica din sprancene si isi duse sticla la buze.
- La ora asta? continua relaxat.
- Da. De ce?
- Stii ca Bour ba nu este disponibil acum. Ce pot sa fac eu?! a protestat omul iritat.
Capitanul s-a incruntat si s-a intors fara niciun cuvant in plus pentru a pleca inapoi, dar omul il striga din urma.
- Dimineata este targul!
Captandu-i interesul, Black se intoarse.
- Si?
- Asta e marfa speciala? indica spre noi cu sticla.
- Hei! am strigat nemultumita. Sunt o femeie nu o marfa, omule!
Omul rase si se uita la capitan.
- Cam scorpie. Mai greu... dar se poate face profit si asa. Ce ai de gand sa faci?
- Schimb si cumparare de sclavi. Zici ca numai dimineata?
- Absolut. Dar poti inopta aici daca vrei. Tu si insotitorii.
Capitanul se uita roata la cei de langa dansul si apoi stranse buzele intr-o linie fina.
- Pe cat?
- Sunteti clienti fideli. Gratis, omule!
- S-a facut.
Back se intoarse cu fata spre noi si il privi pe Will.
- Mergi la nava, Will. Ramai responsabil in absenta mea impreuna cu celalalt. Maine dimineata voi trimite vorba la tine.
- Da, capitane.
Will se supuse si se indeparta de grup cu un felinar spre poteca de mai inainte.
- Foarte bine, relua vorba omul din pragul usii. Capitane, o sa vorbim mai tarziu in patru ochi daca se poate, cum am planificat.
Black incuviinta si intra in casa pentru a se familiariza cu... localul?
- Unde ai camere? intreba Back dupa o scurta privire la locul gol, la mesele si tejgheaua cu diferite sticle asezate pe ea dezordonat.
- Sus pe scari. Urmati-ma.
Pentru fiecare persoana s-a gasit un loc acceptabil dar cand s-a ajuns la noi, gazda nu stia ce sa faca in ceea ce ne priveste.
- Este marfa speciala. A spus capitanul ranjind si privindu-ne insistent.
Daca as fi avut mainile libere, i-as fi dat o palma zdravana peste fata lui urata.
- Atunci... tot o camera. Poftim doamnelor aici e liber, spuse omul din fata noastra deschizand usa. Capitane...haideti jos. E ceva urgent, stiti dumneavoastra.
Ii arunca o privire insistenta si graitoare in timp ce capitanul ne dezlega mainile, si in momentul urmator cei doi paraseau holul intunecos fara a mai privi inapoi, complet absorbiti de discutia soptita si curioasa.
Despre ce ar fi vorba?
Am ingustat ochii in directia lor,ganditoare. Ce ar fi asa urgent? Stiu ca un capitan are multe pe cap dar... era ceva misterios in privirea gazdei.
M-am trezit la realitate cand o usa se izbi puternic. Am clipit de cateva ori. A fost usa camerei mele! Ofticata mi-am dat ochii peste cap si am intrat dupa Mary.
Camera era in semi-intuneric iar Mary statea intinsa pe un pat...singurul din incapere, dar indeajuns de mare pentru amandoua. Fixa tavanul in van si in tacere si parea pierduta undeva, pe alte taramuri. Se vedea ca singuratatea o macina, fara niciun cuvant planuia in tacere lucruri ascunse.
Nu am mai privit-o, caci dezamagirea si-ar fi facut loc in inima mea mai mult decat trebuie, daca ma gandeam mai mult la situatia ei. Cu un oftat m-am prabusit si eu in pat, in tacere, alaturandu-ma in contemplarea tavanului.
Da, interesant, foarte interesant. Crapaturi in colt, urme de umiditate, tantari pe ici-colo si... tacere.
Am hotarat sa sparg gheata. Ce putea sa se intample?!
CITEȘTI
Fell in love with a pirate
Historical Fiction* CARTEA NU ESTE EDITATĂ. Va rog sa-mi scuzati greselile si exprimarea anosta din primele capitole ale cartii. Este prima mea lucrare. Multumesc de intelegere. * In anul 1773, Oceanul Atlantic poate fi plin de surprize, atunci cand te astepti...