Kuulen äänen, jonka voisin poistaa maailmasta kokonaan. Herätyskellon pirinä. Suljen herätyksen, nousen istumaan ja haukottelen suuresti. En jaksaisi lähteä kouluun, enkö voisi vain leikkiä sairasta? Mutta jos äiti saisi tietää, en tulisi koskaan saamaan lippuja Louisin keikalle. Liput! Tänään on niiden myyntipäivä! Myynti alkaisi kymmeneltä ja olen itse silloin koulussa. Siitäkin syystä olen onnellinen, että asun äitini kanssa - hän ostaa meille liput.
Nousen sängystä ja seison vaatekaapin edessä ainakin vartin. Tänään on sellainen päivä, kun kaikki vaatteet näyttävät huonoilta vaihtoehdoilta. Tyydyn kuitenkin mustiin farkkuihin ja mustavalkoiseen paitaan. En pitänyt tänään siitäkään yhdistelmästä, mutta minulla ei ole koko päivää aikaa miettiä asuani. Kiirehdin keittiöön ja otan jääkaapista jogurttipurkin. Istun pöytään lehteä lukevan äitini seuraan.
"Alkoko se lipunmyynti kymmeneltä?" äiti kysyy hymyillen.
Vastaan myöntävästi ja juttelemme jonkinaikaa kaikesta turhasta.Kun olen syönyt, käyn nopeasti pesemässä hampaat ja kerään koulussa tarvittavat tavarat laukkuuni ja lähden koululle.
"Muista sit laittaa viestiä ku saat ne liput!" huikkaan vielä ovelta.
Saavun koululle täsmällisesti viittä vaille kahdeksan, joten ehdin helposti ensimmäiselle tunnilleni.-
Kymmenen välitunnilla tuijotamme Niallin kanssa herkeämättä puhelintani. Viestiä ei tule.
-
Kun avaan kotioven, huomaan äitini olevan vielä kotona. Kuulen myös hiljaista nyyhkytystä olohuoneesta. Riisun ulkovaatteeni ja kävelen olohuoneeseen, missä näen äitini istuvan sohvalla kyynerpäät polvissaan ja kasvot haudattuna käsiinsä. Miksi hän itkee? Mitä on tapahtunut? Istuudun hänen viereensä ja kiedon käteni hänen ympärilleen.
"Äiti?" kuiskaan.
"Mä....oon..niin...huono...äiti", tuo niiskuttaa.
"Et ole! Miten niin? Onko Gemmalle tapahtunut jotain?" kysyn huolestuneena, kädet yhä hänen ympärillään.
"Ei, mutta mä en saanut niitä lippuja, mä olin kyllä kymmeneltä paikalla mutta ne vietiin käsistä", äitini onnistuu sanomaan ennen kuin purskahtaa lohduttomaan itkuun.
Rutistan häntä tiukemmin sanoessani: "Hei äiti, se on ihan okei, se on vaan yks keikka."
Niin. Yksi keikka. Yksi ainoa idolini keikka. Se yksi kerta, kun hän tulee Irlantiin.
"Mä oon niin pahoillani", äiti kuiskaa itkunsa seasta.
"Ei se oo sun vika. Se on okei, oikeesti", kuulen itseni sanovan.
Ei se tietenkään ollut äitini vika, ettemme saaneet lippuja. Se ei todellakaan ollut äitini vika.
"Mä en ansaitse noin hyvää poikaa", äiti toteaa ja hymyilee jo hieman.
Pyyhin kyyneleet hänen poskeltaan.
"Äiti, sä ansaitsisit paljon paremman pojan."-
Harry: Meil ei oo lippuja
Niall: MITÄ
Harry: Ne oli viety käsistä
Niall: MITÄ
Harry: Niin että me ei olla menossa Dubliniin keikalle
Niall: MITÄ
Harry: Onko sulla ongelmaa luetunymmärtämisessä?
Niall: Ei
Harry: Äiti oli ollu kympiltä ostaas mut ne liput oli menny oikeesti ku kuumille kiville
Niall: Oh
Niall: Ei se sun äitis vika oo :)
Niall: Sano sille että se on okei
Niall: Siis ihan oikeesti okei
Niall: Kyl Tommolla tulee muita keikkoja
Harry: Joo mä sanoin sille. Kyllä me vielä nähään Lou!
Niall: Joo niin nähään. Ei tästä voi syyttää ketää.
Harry: Voipa
Niall: ?
Harry: Niitä vajaaälysiä jotka osti meidän liput
Niall: Nojoo, niitä voi syyttää.-
Päätän piristää äitiäni, joten tarkistan, että kaapista löytyy tarvittavat ainesosat ja alan valmistaa tortilloja. Ne ovat äitini suosikkiruokaa. Vaikka emme saaneet lippuja keikalle, haluan eleelläni todistaa äidille, että hän on minulle rakkainta maailmassa ja että se ei ole hänen vikansa. Hänen ei kuulu olla surullinen niistä keikkalipuista.
-
Mutta illalla minä olen surullinen. Minä itken itseni uneen. En tapaisikaan idoliani, enkä voi syyttää siitä ketään, edes itseäni. Turhauttavaa.
Huolestun itekki tästä julkasutahdista, mullahan loppuu valmiit luvut kohta kesken! Ja voi Harry-raukkaa :'( Mitäs nyt tapahtuukaan?
Huomenna on joulukuu, siistiä!:) Mulla on kuudet kokeet tässä viel kahteen viikkoon, kiva :'D Onks teillä tulossa kokeita viel paljon?
Kertokaa mulle tonne kommentteihin kaikkee kivaa, mistä vaam aiheesta ^-^ Haluun kuulla teidän ajatuksia :)
❤; IsacMalik
STAI LEGGENDO
Fanboy - Larry Stylinson (FIN)
FanfictionVain yksi asia on varma. Kaikki on epävarmaa.