"Sometimes I remember the darkness of my past; bringing back these memories, I wish I didn't have, sometimes I think of letting go and never looking back and never moving forward so there would never be a past..."
"Cloud, we need to talk!"
Pergi mampuslah kau!
"Don't walk away from me!" Suara Aemez meninggi.
"Kau nak apa ni?" Aku tanya, tanpa aku palingkan muka aku kat dia.
"Look at me when I'm talking to you!"
"Cakap jelah apa benda yang kau nak cakap dengan aku. Apahal pulak aku nak tengok muka kau bagai?"
"God, I don't even know what is wrong with you bro. What is wrong with you, Cloud? Your condition is getting worst day by day, do you realize that?"
"F you!" Aku nak pergi bilik tidur aku, tapi Aemez hadang aku dari depan dan sekat pergerakan aku. Tangan dia dah pegang kedua belah lengan aku. Tenaga dia kuat, aku tak dapat nak beralih ke mana-mana.
"I can't stand it anymore with your condition like this, Cloud!"
"Let me go Aemez!"
"What if I don't wanna? What you're gonna do huh? Beat me?"
"Aku sepak kau nanti Aemez!"
Aemez tolak aku ke dinding. God, tenaga dia kuat sangat. Aku rasa macam aku dah melekat kat dinding, aku dah tak berdaya nak melawan dia. Nak sepak kaki dia pun aku tak boleh.
"Apasal kau telan semua benda tu, Cloud?"
"Kau tak payah nak sibuk~"
"KAU ABANG AKU, MESTILAH AKU KENA SIBUK!"
"LET ME GO!"
"I'm not gonna let you go until you tell me what's going on, Claudius!"
"That's none of your effing business. Apasal kau nak sibuk ambik tau?"
Aemez hentak belakang aku. Sakit. Dia hentak untuk kali kedua, lebih kuat dari yang pertama. Otak aku macam bergegar rasanya.
"Aku sayang kat kau Cloud. Selain mak, kau sorang jelah yang aku ada~"
"Jangan nak mengada-ngadalah Aemez, let me go!"
"No. Kau cakap dengan aku, apa masalah kau Cloud, kalau tak, bertambah sakit lagi kau aku kerjakan nanti!"
Aku sebutkan perkataan yang tak sepatutnya aku cakapkan dan Aemez hadiahkan aku satu penumbuk di hidung dan satu penendang dengan kepala lutut dia kat perut aku. Ulu hati aku rasa senak. Aku tak tau kenapa aku rasa lemah sangat dan Aemez pulak macam dah memanipulasikan keadaan aku yang fragile ni sekarang. Aku terduduk kesakitan, menangis macam orang bodoh depan dia. Aku dah tak berdaya sangat sekarang ni.
Aemez mencangkung depan aku. Dia pegang muka aku dan halakan ke muka dia, tapi aku tak mau nak tengok muka dia. Tapi dia tetap paksa aku untuk menengok muka dia.
"Look at me Claudius~I said LOOK AT ME!"
Suara Aemez yang meninggi buat perut aku jadi kecut. Aku tunduk jugak akhirnya dengan permintaan dia.
"Kenapa kau telan pil-pil tu semua? Kau sakit apa? Apasal kau tak pernah cakap apa-apa dengan aku?"
Aku tenung mata dia. Aku dapat tengok betapa risaunya Aemez dengan keadaan aku. Aku cepat-cepat alih mata aku ke tempat lain.
"I love you Cloud, I really do. We're twins and your my big brother. You don't wanna care about me, it's okay, but I will look after you. You heard me?" Tona suara Aemez yang dah mula jadi lembut membuatkan tangisan aku lebih kuat.
YOU ARE READING
AMULET
ActionSatu tahun setengah selepas pertarungan revolver dari Ammo. Fiet yang juga Jaja 'hidup semula' setelah 'dimatikan'. Amirul yang juga Rita terlepas dari hukuman 39B dan cuba memulakan hidup baru. Leman juga kembali dengan misi yang sama; melindungi k...