Felix perspektiv
Julia sitter ensam längs väggen och håller på med telefonen. Hela tiden under dansträningen så har hon ignorerat mig. Jag förstår varför men alltså jag behöver prata med henne.Jag sätter mig ner bredvid Julia som är inne i sin telefon. "Julia vi måste prata." Hon ser ut att bli väldigt förvånat över att jag just satt mig bredvid henne. "Nej det behöver vi inte alls." Jag suckar. Hon är alltid så envis, väldigt lik Ogge. "Men Julia, snälla, ge mig en chans." Hon suckar ganska så högt, och Oscar ger oss en konstig blick. "Felix, snälla sluta prata med mig." Jag suckar och reser mig upp och går mot Ogge. Och slår mig ner bredvid honom i soffan. "Din syrra hatar mig." Ogge ger mig en sur blick. "Konstigt." Jag suckar och lutar mig bakåt. Och tittar på Julia som lagt ifrån sig sin mobil och pratar glatt med Omar. Alltså jag svär på att dem har något på g.
Julias perspektiv
Dansträningen är slut och jag står och väntar på Ogge, han skulle duscha och jag har fotbollsträning senare så jag behöver inte duscha.
I väntan på Ogge så tar jag upp min telefon och går in på ask.Kommer du någonsin förlåta Felix?
kan alla snälla sluta skriva frågor om Felix, vill ni veta något om honom och mig så skriv t mig privat och inte på ask!!Skostorlek?
hade du tänkt köpa skor t mig ellerAnvänder du string?
men alltså ehHar du och Ogge haft sex?
men euw påriktigt uschVarför är inte du och Felix tillsammans?
för han är typ världens idiotVad tycker du om dem som gör fanpages åt dig på instagram?
gulligt juHar du någon gång funderat på och satsa på någon annan i fooo?
nej inte direkt?? ingen där jag vill haÄr dina föräldrar med Felix föräldrar i USA?
jaÄr Felix och Ogge bra vänner?
brosVad ska du göra idag då?
haft dansträning nu, sen fotbollsträning kl 5 och sen ikv ska jag träffa Malva och Tim <333Atm?
väntar på OggeVad ska ni göra då?
åka hemKan man se din story på snap?
nejSka du gå på ett fotbollsgymnasium?
ja, i think soVet Ogge om att du och Felix legat?
eeehh wtf jaHar Felix skickat nudes till dig?
jaduuuKär?
jaI vem?
men gissa idijutOmar?
;)Tim?
;)Felix?
;)Lite svårt och gissa nu när du bara skriver smileys tillbaka?
hihiÄr Felix bra i sängen?
testa om du så gärna vill vetaPrecis när jag ska svara på en till fråga kommer Ogge ut från omklädningsrummet, Felix också, varför ska han också med.
"Varför följer han med?" Jag pekar på Felix och Ogge suckar. "Han bor hos oss om du inte minns det och han hör dig." Ogge ser konstigt på mig medan jag suckar och jag börjar gå sakta framför dem. "Julia ska du me in på subway?" Ogge och Felix har stannar utanför subway och eftersom jag går framför dem måste jag gå en bit tillbaka och nicka. Subway skulle inte sitta helt fel just nu efter 2 timmars dansträning.
Vi valde att sitta kvar eftersom vi missade tunnelbanan så vi måste ta nästa istället. Och den skulle gå en timme senare. Så nu sitter vi här i tystnad.
"Jag går dit före." Jag reser mig upp och börjar gå mot tunnelbanan. Jag klarar inte av att sitta där med Felix, som sitter och stirrar på mig, han är en idiot och det ska han veta, för han förtjänar inte någon. Ingen. Han är fegt jävla kräk. Som bara förstör för allt och alla.Nu sitter jag på tunnelbanan ännu en gång, Påväg till fotbollsträningen. Jag började gråta tidigare, alltså Felix förstör seriöst mitt liv. Just nu är det massor av fans som tar kort på mig. Eller alltså det var det nyss, jag sa kanske åt dem att dem skulle visa respekt.
Mitt långa blonda hår är uppsatt i en tofs, och på mina ben har jag adidasshorts och min AIK t-shirt och min AIK överdragströja. Även mina AIK strumpor har jag på mig, men dem är nerdragna till skorna. Sedan ännu en AIK grej, min ryggsäck med vattenflaska, Adidasbyxor, och benskydd. The ultimate AIK outfit.Jag kliver av tunnelbanan och börjar gå mot skytteholm, där jag och mitt lag tränar.