Julias perspektiv
Jag vaknar av att min klocka ringer, 08.00.
Felix arm ligger fortfarande runtom mig men jag tar bort den och sätter mig upp i sängen och gäspar. Han verkar sova fortfarande, så jag smyger fram till garderoben.
Där jag rotar fram mina träningskläder.
Jag drar snabbt på mig träninsshorts och svart/gula randiga strumpor, som det även står AIK på.
Jag drar av mig tröjan jag sovit i, och som vanligt blir det alltid iskallt när jag tar av mig den, fattar inte direkt varför?
Vart la jag min sport-bh? Jag rotar i hela lådan men hittar den, även fast jag har flera hittar jag inte en ända.
"Letar du efter denna?" Jag vänder mig hastigt om och ser Felix ligga med sport-bh-n i sängen. Wtf, hur fick han den?
"Ja, ge mig den!" Jag försöker ta den av honom, men det är inte så lätt när han drar undan den, sen så har jag även min andra hand över mina bröst.
"Puss först." Svarar Felix bestämt med en flin mot mig. Och jag nickar. Precis när jag ska luta mig fram och pussa honom tar jag tag i sport-bh-n och drar snabbt på mig den. "Elak." Säger han och jag flinar mot han. Och drar på mig min träningströja, även en långärmad tröja över.
Och går fram mot Felix. "Nu kan du få en puss." Säger jag åt honom och lutar mig ner mot honom och trycker mina läppar snabbt mot hans. När jag ska dra ifrån så drar Felix ner mig i sängen så jag ligger över han, men han snurrar runt så han plötsligt ligger över mig. Och då pressar han sina läppar mot mina. Och hans flin under kyssen går inte att ignorera.
Kyssen blir djupare och blir istället hångel.
Hans tunga i min mun och min tunga i hans mun.
"Tänkte bara kolla om du var vaken, sorry." Ogge ger oss en förlåtande blick men även ett flin mot Felix och jag suckar. Och puttar bort Felix från mig. Sedan går fram till mitt vita sminkbord i andra änden av rummet.
Där ligger min hårborste, så jag borstar sakta igenom mitt långa hår och sätter upp det i en högtofs. Och även flätar det efter.
Jag tittar bak mot Felix som ligger och tittar på telefonen. Så jag plockar fram min väska, mina benskydd och min vattenflaska.
"Ska du med eller stannar du?" Frågar jag Felix. Felix tittar upp från telefonen och nickar. "Ska du inte ha frukost?" Frågar han istället. "Jag köper på Pressbyrån vid station, ska du med eller inte, för tunnelbanan går om typ 10 minuter, så vi får gå dit." Felix nickar och reser sig upp och drar smidigt på sig kläderna han hade igår. Och jag tar min telefon och mitt bankkort innan jag går nerför trappen, och sekunden efter kommer Felix. Klockan är bara 08.21 nu, tunnelbanan kommer 08.29 och kommer fram kanske 08.34.
Och vid stationen där den stannar köper jag en banan eller något, eller inget alls, för frukost på morgonen är något jag är emot, allt är äckligt på morgonen.På tunnelbanan sitter jag mittemot en trött Felix. Eftersom det är sommar är det ganska varmt ute, redan.
Vi kliver av och går in på Pressbyrån. Felix köper en macka och en juice av något slag. Men jag köper inget. "Ska du inte ha något?" Frågar han och jag skakar på huvudet och går ut från Pressbyrån medan Felix går mot kassan för att betala sin frukost.
Plötsligt får jag sms från Ogge.Ogge 08.36:
Vi ska vara på Arlanda 18.30 senast!! Så du vet.Julia 08.36:
jag ska inte ens meOgge 08.37:
Du SKA med, punkt slut!!!!!!!!Oj vad sur han var då, herregud.
Felix kommer tillbaka med en påse och greppar tag i min hand.-----
Träningen var jobbig, väldigt jobbig.
Jag tar fram telefonen och ser ett sms från mamma.Mamma 💓💓 13.47:
Hej gumman! Hopppas du är taggad på att flyga ikväll/inatt, jag är iallafall superglad att ni kommer, saknar er jättemycket, älskar dig, hälsa Ogge och Felix också,
Hoppas allt går bra där hemma. Puss och kram mamma😘Jag suckar.
Julia 14.09:
du vet att jag kommer stanna i Sverige, men ha det bra...❤️Efter det väljer jag att låsa telefonen. Och gå ner, för idag ska jag träffa Jacob en stund, min syssling eller något sådant, vi är iallafall släkt. Han har precis flyttat tillbaka till Stockholm, då hans föräldrar skiljt sig, Kanske för ungefär 14 dagar sen. Och jag vill träffa honom innan han ska åka till hans mamma som bor i Australien. Hans mamma är australisk, men han och hans pappa valde att flytta till Sverige för att alla släktingar bor här.
Det är bara hans mamma som är helt australisk.
Felix och Ogge skulle vara i studion och dansa för skojs skull med Oscar och Omar, i några timmar.Jag skulle möta Jacob på starbucks för 15 minuter sedan. Jag har suttit här ett bra tag, då jag även var 10 minuter tidig.
Mitt i allt tänkande kommer en inrusande Jacob in på starbucks och slår sig ner bredvid mig. "Förlåt, var tvungen att hjälpa pappa med något." Säger han stressat.
"Det är lugnt." Svarar jag och ger honom ett leende.
"Ska du ha någon fika eller ska vi gå på bio eller något sådant?" Frågar jag honom. "Inget fika, men vi kan väl typ gå på bio?" Svarar han. Och jag nickar och reser mig upp.
Och plockar på mig min väska jag hade.
Jacob reser sig upp och vi går ut från starbucks.Vi valde den nya James Bond filmen, som jag länge velat se.
-----
Jag och Jacob sitter hemma i mitt kök. Vi skulle typ baka, men Jacob råkade hälla ut allt som vi blandat på ett konstigt sätt så vi sitter och gapskrattar istället..
"Hallå, någon hemma?" Ropar Ogge direkt när han kommer in genom dörren. "Ja, jag och Jacob." Ropar jag tillbaka. Och sekunden efter är Felix och Ogge i köket.
Felix kommer fram och ger mig en puss och kram. "Så vad gör ni då?" Frågar Ogge och öppnar kylskåpet, efter något att äta skulle jag gissa på, klockan är typ fyra nu så han har dansat i flera timmar, konstigt att han är hungrig..
"Vi skulle baka, men Jacob är klantig, så han spillde ut allting." Svarar jag och flinar mot Jacob som ger mig en oskyldig blick.
Fast när jag vänder blicken mot Felix ser han med en sur blick på Jacob. Och jag suckar, han är så lätt avundsjuk.
"Okej, du och Jacob kan diska upp detdär, jag ska packa klart det sista, Felix har du packat klart?" Säger Ogge och tittar först på mig och Jacob och sedan Felix som nickar kort. "Jag kan hjälpa till med städningen." Svarar Felix och ler.
I shortsen i bakfickan vibrerar det så jag tar upp min telefon.Mamma 💓💓 16.17:
Gumman, vi har bokat om lite nu, då Felix föräldrar också tycker du ska spela gothia, så vi kommer komma hem på lördag, och sedan på måndag börjar ju gothia, fast ni skulle väl vara där på söndag? Puss❤️