3.0

1.2K 42 0
                                    

Julias perspektiv
Eftersom jag ska åka med Malva till Göteborg imorgon så är det lika bra att jag sover hos henne nu.
Så nu sitter jag och Malva och myser framför våran favoritserie, the vampire diares, bästa serien någonsin.
Flera sms har jag fått från Felix, även Ogge. Felix skulle ju sova över hos mig så han borde känna sig dissad.
"Asså Felix smsar dig hela tiden, du borde faktiskt svara." Malva ser på mig med en menande blick. Och jag suckar. "Fine."

Felix 19.23:
Förlåt, är hemma snart, puss

Felix 19.35:
Hallå du är ju inte ens hemma hos er? Vart är du?

Felix 19.37:
Helena sa att du var hos malva, diss

Felix 19.40:
Är du sur på mig?

Felix 19.45:
Snälla, har jag gjort något?

Felix 19.46:
Du svarar inte när jag smsar eller ringer, inte på Ogge heller, har jag missat något? Är du sur?

Felix 19.50:
Snälla skriv när du ser detta, förlåt för vad jag gjort, jag älskar dig

Felix 19.56:
Jag

Felix 19.56:
Älskar

Felix 19.56:
Dig

Felix 19.57:
Julia, hallå svara då?

Felix 20.17:
Mobilen dog, men vad har jag gjort ens, du bara försvann från tåget och sedan var du hemma, och nu svarar du inte, så jag har ingen aning om vad jag har gjort

Felix 20.19:
Hör av dig iallafall.

Felix 20.24:
Malva svarar inte heller, så vad i helvete har jag gjort?!!!

Felix 20.31:
Du svarar inte ens Ogge Oscar eller Omar? Varför säger du bara inte vad som hänt så kan vi lösa det istället för att vara sur på mig

Felix 20:37:
Du har inte svarat på en timme, varken samtal eller sms, men du svarar på frågor på ask, tack

Felix 20.41:
Julia jag älskar dig, snälla förklara

Julia 21.13:
snälla be alla killar sluta spamma med sms, vi ses o Göteborg, Love y

Felix 21.13:
Innan du ignorerar mig igen, förklara gärna vad jag gjort, snälla, jag vet att jag gjort något.

Julia 21.15:
nej du har inte gjort något, det blev bara för mycket med alla fans, sluta skriv nu, tack

Felix 21.16:
Har jag gjort något så skriv det, för jag märker att det är något.

Julia 21.18:
men det är bara jobbigt när alla fans ska hålla på och stå i vägen och typ putta på mig, flörta med dig och sånt, sen flörtar du tillbaka och det gör mig irriterad bara

Felix 21.21:
Skojar du, var det bara det? Kom igen Julia, herregud, det är bara fans, dem betyder inte lika mycket för mig som du!!

Julia 21.24:
ja, jag vet det, men jag blev bara irriterad, snälla sluta skriv till mig nu

Felix 21.24:
Jaja, förlåt iallafall, för att jag dissade dig, älskar dig, ses på onsdag 😘

Jag är inte sur på honom, bara irriterad, och jag blir irriterad väldigt lätt så det är inte så lätt för mig att bara bli glad igen. "Så ska vi fortsätta se på avsnittet?" Frågar Malva mig när hon ser att jag låser mobilen och lägger den i fickan på mina Adidasbyxor. Och jag nickar. "Bråkar ni eller nåt?" Säger Malva försiktigt och tittar på mig och jag suckar och skakar på huvudet. "Jag är bara irriterad på honom." Svarar jag och rycker lätt på axlarna och får en nick som svar.
Sedan så trycker hon på start igen så avsnittet vi var mitt uppe i fortsätter.

Felix perspektiv
Fattar inte varför Julia blev så sur egentligen? Fans är fans, inget mer. Julia är den jag älskar och inte något fan som jag inte känner. Visst vi älskar våra fans, fast på olika sätt.
"Ogge, Julia var fett sur på mig." Säger jag rakt ut mitt under FIFA spelandet, Oscar är också här så det är dem som spelar just nu. "Vad har du gjort nudå?" Suckar Ogge. Och jag hör hu Oscar också suckar. "Ingen aning." Suckar jag fram och skakar på huvudet. "Jag drar hem." Säger jag sedan och reser mig upp. Och går mot hallen som ligger nästintill vardagsrummet.
Där jag drar på mig mina röda Vans och ska precis gå ut genom dörren när någon stoppar mig, Helena. "Ska du gå? Skulle inte du sova med Julia?" Frågar hon förvånat. "Hon skulle sova över med Malva istället, så jag går hem istället." Svarar jag henne med ett leende. "Jaha, men ha det bra." Svarar Helena och jag nickar och ler och stänger dörren bakom mig och börjar gå hemåt.

(Vill bara tacka alla som läser och röstar, och förlåt för detta dåliga kapitel)

stalker | felix sandman ff / f.sWo Geschichten leben. Entdecke jetzt