2.7

1.4K 34 1
                                    

Julias perspektiv
"Julia, skulle du kunna gå och köpa lite vatten?" Frågar pappa mig snällt när han simmar mot kanten där jag sitter med fötterna halvvägs i vattnet och njuter. "Ja, visst, pengar?" Frågar jag och pappa simmar mot kanten.
Där han kliver upp ur poolen och går fram mot mammas väska, där han fiskar upp sin svarta läder plånbok och ger mig en slant som jag tar emot och jag går mot den lilla "kiosken" där man kan köpa glass, godis, vatten, läsk och annat gott.
"Hej, en flaska vatten tack!" Säger jag. (Hon pratar engelska men skriver på svenska)
Jag betalar drickan och går sedan tillbaka mot poolen. Där jag räcker över drickan mot pappa som tackar.
Eftersom Felix och Ogge har varit borta nu i en halvtimme bestämmer jag mig för att ringa, för alla föräldrar är så tråkiga.
Så jag tar upp min mobil som jag lagt i mammas tygväska.
Men när jag ska låsa upp telefonen så funkar inte min kod?
Jag försöker flera gånger, men den funkar inte.
Fast tillslut märker jag, det är inte ens min bakgrund.
Jag har en bakgrund på mig och Ogge? Inte någon standard bakgrund som man har från början.
Åh nej, måste varit den där killen jag krockade med som också hade en exakt likadan mobil som mig, bra jobbat Julia. Fan, nu måste jag leta upp dendär killen också.

Jag bestämde mig för att duscha bort allt klor så jag gick bara till mitt rum och sköljde ur det.
Och när jag kom ut ur duschen hade både Felix och Ogge kommit tillbaka och båda låg och halvsov.
Och nu sitter jag här rastlös medan båda sover och jag inte gör någonting. Klockan är kanske runt halv 8 nu, ingen aning faktiskt.

"Vakna." Jag skakar om Felix som sömnigt öppnar ögonen. "Vad är det." suckar han fram och jag himlar med ögonen. Han är alltid så tjurig när han vaknar. "Ska du med ut och gå en sväng eller?" Frågar jag honom. Och han nickar sömnigt. "Ja, ska bara byta till skönare tröja, och gå på toa." säger han och reser sig sömnigt upp. "Okej, jag väntar i lobbyn så länge." Jag tar mina solglasögon och drar även på mig mina ballerina skor och går mot lobbyn, och ifall att tog jag även med killens mobil, för att tänk om jag möter honom igen.

Efter en stund så kommer en familj in i lobbyn från poolens håll.
Killen är där.
Och han verkar se mig, så han går mot mig. "Hej." "Hej." Svarar jag honom och får ett leende tillbaka. "Ehm, din mobil." Han räcker fram min mobil och jag tar emot den. Och räcker även över hans. "Förlåt, jag hade bråttom, det var inte meningen." Säger jag försiktigt och han bara skrattar till svar. "Vad heter du?" Frågar han med ett leende. Och jag flinar mot honom. "Julia, och du?" "Fint namn, Philip heter jag." Svarar han. "Men jag måste gå, vi kanske ses någon gång." Säger han och går mot sin familj som står och väntar.
Ska jag vara ärligt ser han jävligt bra ut, dock är Felix tusen gånger snyggare. "Vem var det?" Sekunden efter att Philip gått kommer Felix fram till mig. "Philip, vi krockade tidigare idag, vi råkade ta varandras telefoner typ." Svarar jag och rycket på axlarna lätt. Och Felix nickar men har fortfarande en konstig blick i ansiktet. Och retsam som jag är så retar jag honom lite. "Och han var jävligt snygg också." Jag säger det med ett flin på läpparna vilket får Felix att se förvånat på mig. Men efter någon sekund så öppnar jag munnen igen. "Fast du är snyggare." Vilket får Felix att flina och pressa sina läppar mot mina. "Så vart ska vi gå." Frågar Felix mig. "Stranden." Svarar jag enkelt och börjar gå före honom. "När han kommer ikapp flätar han ihop sina händer med mina och ler mot mig. "Perfekt." Svarar han och ger mig en mystisk blick.
Men jag ignorerar blicken och fortsätter gå.
Solen har börjat gå ner lite och havet är sjukt fint. Synd att min telefon inte hade något batteri, annars hade jag lätt tagit en bild just nu, aja, en dag imorgon också.

Efter en stunds gående så kommer vi fram till en liten klippa, inte hög eller så, men en liten klippa. Som går lite ut över havet. Och utsikten är sjukt fin.
Och på Klippan ligger det en filt, med en picknick korg på. "Har du gjort detta Felix?" Jag ser förvånat på honom och han nickar. "Men hur visste du att vi skulle ut och gå, du sov ju typ?" Frågar jag honom. "Det var meningen att jag skulle fråga dig om du ville gå ut och gå, och jag råkade typ somna." Svarar han och skrattar lätt och jag ler mot honom.
Älskade Felix.
I picknick korgen fanns det allt ifrån choklad doppade jordgubbar till ostfrallor, visste inte ens att det fanns i USA.

Klockan är kanske runt tio eller någonting nu och jag ligger i Felix famn på filten, dock så är det hårt underlag då det är på en klippa, men mysigt är det. För på vi ligger bara och stirrar upp på alla stjärnor som vistas på himlen.
Detta är såå mysigt.
"Jag älskar dig felix." Säger jag tyst, nästan ohörbart, men Felix hör det. "Jag älskar dig ännu mera Julia."
Och sekunden efter får jag en puss i håret.
Och leendet som bildas på mina läppar är stort, att Felix planerat detta är såå romantiskt.

stalker | felix sandman ff / f.sDonde viven las historias. Descúbrelo ahora