Julias perspektiv
Vi är framme hos Omar och vi ska bada i hans nyinköpta jacuzzi, fett mysigt.
Tur att jag hade med mig en bikini.
Killarna byter just nu om i Omars rum, och det var meningen att jag skulle gå och byta om i Omars badrum, eller hans familjs badrum, men jag hittade inte dit eftersom jag aldrig varit hemma hos honom. Och det hade varit fett pinsamt om jag skulle gå in i hans föräldrars rum eller någonting sådant.
Så jag har stått och väntat utanför Omars rum en liten stund nu.
Precis under mitt tänkande så öppnas dörren.
Den första som kommer ut är Ogge, sekunden efter Oscar, och sist Omar och Felix samtidigt. "Skulle inte du byta om?" Frågar Felix mig. "Jo, men jag hittade inte till badrummet." Svarar jag och rycker på axlarna och Omar skattar åt mig. "Det är den dörren." Omar pekar på dörren precis. Mittemot hans dörr och killarna flinar mot mig. "Jaja, käften." Suckar jag och går in i Omars rum. Precis när jag håller på och byta om öppnas dörren. Jag rycker till, och försöker hålla handen över brösten, för bh-n tog jag precis av mig. "Chilla det är bara jag." Säger Felix lugnt. Och jag pustar ut, för en sekund trodde jag att det var hans mamma, herregud vad pinsamt det hade varit.
"Kan du knyta min bikini?" Jag vänder mig mot Felix och han nickar.
Han för händerna mot min rygg och gör smidigt ett rosett.Jag sitter i Felix knä i Omars jacuzzi, han typ tvingade mig till det, även fast det fanns hur mycket plats som helst.
"Kan vi inte köra sanning eller konsekvens?" Omar låter helt uppspelt när han säger det. "Ja, fan va kul." Utbrister Felix bakom mig och jag sätter mig mellan honom och Ogge istället för hans knä. "Men nej sitt kvar." Felix drar upp mig i sitt knä igen och jag flinar."Okej, Julia sanning eller konka?" Frågar Oscar och tittar lurigt på mig. "Sanningen." Svarar jag enkelt. "Men fegis." Suckar Ogge och jag ger honom ett flin. "Okej, senaste gången du låg?" Frågar Oscar. What the fuck? Varför vill han veta det? "Och du vill veta det för att?" Frågar jag. Men får bara ett flin tillbaka. "Svara nu bara." Suckar Ogge. "Idag." Mumlar jag. "Oj jävlar, Felix har varit i farten." Utbrister Omar och stöter både mig och Felix med armbågen i midjan.
Och jag är rätt säker på att jag ser ut som en tomat.
"Alltså Gud." Mumlar Ogge. Ibland glömmer jag bort att Ogge är min bror, och han får veta liiite för mycket.
"Okej skitsamma, Julia fråga någon." Suckar Ogge och jag flinar mot honom. "Felix sanning eller konsekvens?" Jag vänder mig om mot Felix som flinar mot mig. "Konsekvens." Flinar Felix och jag suckar, nej jag tänker inte göra något på mig själv. "Kyss Ogge, på munnen." Svarar jag med betoning på munnen. Och jag glider ur han knä. "Nej aldrig usch, sorry Ogge men." "Men Julia seriöst, ta något annat." Säger Ogge surt. "Nej." Svarar jag allvarligt. Felix går fram till Ogge, putar med läpparna och inte ens en millesekund nuddar dem. Felix doppar snabbt huvudet i vattnet och likså Ogge. "Felix din tur." Skrattar Omar. "Oscar sanning eller konsekve.." "Sanning." Oscar avbryter honom direkt.Efter en stund av sanning och konsekvens så kom Omars mamma ut med massa frukt och godis, även läsk.
Omars mamma är såå snäll.Felix perspektiv
Imorgon är det fredag, och Julia och hennes lag ska spela semifinal mot Saint Gabriel från Spanien ungefär klockan halv fem.Julia somnade i min famn här på soffan i Omars vardagsrum för kanske tio minuter sen, och nu är klockan halv tolv.
"Hur ska vi sova?" gäspar Oscar som ligger och halvsover på soffan mittemot våran. "Samma som igår, och Julia sover väl antagligen med Felix.(Förlåt för kort kapitel :///)