2.8

1.4K 34 0
                                    

Julias perspektiv
Dagarna här i USA har gått fort, en fantastisk vecka har det varit och vi har hunnit med en hel del, som Disneyland, två olika stora bad, shoppat så det svider i plånboken och mycket mer.
Men nu så ska vi åka hem. Och vi ska alldeles strax gå på flyget.
Klockan är typ tio på kvällen nu och snart ska vi stiga på planet, det känns som om jag ska somna när som helst för jag är såå trött.
Att Felix väckte tidigt som satan imorse för att gå en sista promenad under soluppgången på stranden.
Tanken var att vi skulle gå och lägga oss efter det igen, som vi gjort alla andra dagar, men vi var för pigga och speedade efter vattenkriget vid havet.

"Alla som ska stiga på planet mot Sverige klockan 22.45 kan börja ställa sig i kö nu, alla barnfamiljer med barn under 6 år och pensionärer först tack."

Vi låter alla pensionärer och småbarnsfamiljer ställa sig i kö först. Sedan så börjar vi gå mot planet.

Felix ville sitta vid fönsterplats igen, vilket är lugnt för mig, sen så sitter jag exakt som vi gjorde på vägen hit, mellan ogge och Felix. Sen så är det ju en gång emellan och så är det fyra sittplatser där, där våra föräldrar sitter, Magnus först, sen pappa, mamma och Cecilia längst bort.
Jag vet att ogge är lite flygrädd, därför väljer han alltid gångplatsen eller i mitten.
Fönsterplats är något han aldrig skulle klara av.
Tycker synd om honom då han och bandet reser en hel del, men aja.

Nu börjar jag känna hur trött jag verkligen är.
Så jag lutar huvudet mot Felix axel och sluter sakta ögonen.
Felix satt redan och halvsov så han sover väl snart han också.
Dem har ju släckt alla lampor på flyget nu, så jag antar väl att det är meningen att vi ska sova nu.
Vi har ju bara flugit i en timme kanske, men klockan är runt tolv eller ett på natten. Så alla borde ju vara trötta, om man inte sov tills man åkte till flygplatsen.

Jag vaknar av att någon skakar om mig, det är ogge. Och jag öppnar sakta ögonen, och faktiskt så är det lite ljusare ute, hur jag kan se det när alla fönsterluckor är nerdragna är för att ett litet barn framför Felix sitter och tittar ut i mörkret, fast lite ljust är det.
"Vi ska få frukost Nu, väck Felix." Viskar ogge i mitt öra. Varför han viskar har jag ingen aning om. Då dem flesta runtom oss vaknat.
Jag sträcker ut armarna lite och skakar om Felix. Som tydligen inte vaknar av det.
Så jag pressar sakta mina läppar mot hans och jag kan känna hur han ler och jag drar ifrån. "Så du var vaken ändå." Säger jag och han flinar lätt mot mig och gäspar.
Sekunden efter kommer en flygvärdinna förbi med en stor vagn och frukost.
En liten yoghurt med flingor och en macka får man, sedan tar jag även juice och en flaska vatten.
Flygplanets yoghurt är helt okej, men mackan är usch, alltså den går inte att äta.

Felix perspektiv
Äntligen i Sverige, hatar att flyga länge.
Är inte flygrädd men det är så fruktansvärt jobbigt att sitta på en stol, eller stol och stol men aja.

Men Julia och hennes familj åkte hem till sig och skulle vila lite efter flygresan.
Och vi gjorde samma sak.
Men senare ikväll ska jag över till Julia och vi ska ha myskväll, för hon åker till Göteborg imorgon och jag och resten av the fooo dit på onsdag.
Och jag kommer sakna henne som fan.
Och dessutom så behöver hon hjälp att packa, smsade hon mig för kanske tio minuter sedan.
Och eftersom att jag inte kan vila för att jag är pigg så tänker jag stalka Julia på hennes ask.

Så jag klickar mig in på den blåa ikonen med ett vitt "a" och en mellanblå bakgrund.
Sedan så går jag in på Julias profil, hon är den enda jag följer så det är bara hennes frågor som syns i mitt flöde.

Hur var det i USA?
mysigt, bäst

Shoppade du något?
ohja

Ska du spela gothia?
ja?

Du är lagkapten va?
jas

Felix är min jävla slyna
asså snälla vad är meningen med att skriva hat här anonymt på ask

Bitch gå o dö
föredrar o leva så nej tack :)

Hälsa ogge att han är snygg as fuck
usch han är INTE snygg lol men ok

Kär?
ja

Är Omar oskuld?
fråga honom vetja

Snälla kan inte du fråga Oscar om han ska till studion imorgon?
vill bara klargöra detta! min ask är till för att frågor mig om mig, roliga frågor och för mina vänner. inte för alla foooers som vill veta saker om fooo eller att jag ska hälsa dem saker, vill ni säga något till dem så säg det när ni träffar dem eller försök på Twitter eller något, för min ask är nästan bara fooo frågor, kul är det ibland när ni ställer vissa frågor, men inte som denna, och t.ex om omars oskuld !

Är du oskuld?
nej hehe

Du är la bara 15 år?
ja och det är då man bli byxmyndig ;)

När förlorade du oskulden?
49onde oktober 2056

Men hur gammal var du?
14

Hur gammal var killen du förlorade den med?
15

Vem är han?
thats privacy

Kåt?
alla dar i veckan

Allt hat Julia får förtjänar hon inte, men jag vet att hon inte tar illa upp alls, hon bryr sig inte.

Felix 16.47:
Hörde att du var kåt ;))

Julia 16.50:
oj stalker

Felix 16.51:
Haha kåtis

Julia 16.51:
men jag drev juuuu

Felix 16.52:
Jajajajja

Julia 16.54:
kan du komma över ?

Felix 16.55:
Oj du drev sa du

Julia 16.55:
men kommer du eller inte ditt jobbiga as

Felix 16.56:
Jag är redan påväg honey

Julia 16.57:
<3

stalker | felix sandman ff / f.sWhere stories live. Discover now