BAB 4 -Kini-
2013
Kadang – kadang aku terfikir , aku ni menyusahkan hidup Rizqi ke ? Ataupun dia yang dah menyusahkan hidup aku ? Atau , aku yang bodoh dalam menilai orang ? Huhh .
Aku risau . Kalau – kalau orang yang dengar perbualan aku dan Zara haritu , adalah tunang aku sendiri ! Allah ! Hanya pada-Mu aku bermohon , kau tenangkanlah hatiku yang gundah gulana ini .
Dua hari lepas ~
10 Februari 2013
Kebetulan hari ni , bos tak ada , Rizqi pun outstation dan balik esok , budak-budak office semua makan kat luar , so aku ingat nak lepak dengan Zara dalam pantry je . Malas doe nak keluar-keluar ni . Ramai lagi orang nak lunch kat luar tu .
“Eh Sof , aku nak tanya kau sikit boleh tak ?” Zara tanya dekat aku waktu dia duduk kat kerusi , berdepan dengan aku .
“Tanya jelah .”
“Kenapa , sejak aku kenal kau sampai sekarang perangai kau agak ke’lelaki’an ek ? And , one more ! Dulu , waktu kita mula-mula kenal , kau pernah cakap yang kau benci lelaki .” Aku terdiam bila dengar soalan Zara tu . Bukan aku tak nak bagitau kisah pahit aku .
Tapi , aku takut . Kalau benda yang sama terjadi macam dekat kampung dulu . Tapi , memandangkan aku percayakan kawan sejati aku ni . Aku cerita .
“Aku malaslah nak cerita panjang dengan kau . Dan aku tau , aku tak boleh nak berahsia dengan kawan baik aku sendiri . Tapi , sebelum aku cerita , aku nak kau janji dengan aku . Jangan ceritakan pada orang lain !” Aku berani nak cerita sebab , tak ada sesiapa dalam office ni melainkan kitorang berdua .
“Aku dah tak ada dara Zara . A….”
Prangg !
Aku dengar bunyi pasu pecah .
Dup dap dup dap !
Ya Allah ! Jangan cakap , ada orang lain yang dengar apa yang aku tengah bualkan ni ! Nauzubillahiminzalik !
Aku cepat – cepat bukak pintu pantry tu lepastu intai keluar , tak ada sesiapa . Zara ekori aku dari belakang .
Aku langkah perlahan – lahan . Masih tak ada siapa . Aku tenangkan hati aku . Lepastu , aku terus masuk bilik aku . Sambung kerja . Biarlah aku cerita dekat Zara dekat rumah nanti , bukan sekarang . Tak selamat !
Aku risau . Semakin risau .
Rizqi dah sampai Malaysia dua hari . Tapi sampai sekarang satu jenis berita pasal dia pun aku tak dengar! Rizqi bos aku , tak mustahil dia boleh balik lebih awal dari sepatutnya . Aku menyesal sebab yakin sangat tak ada orang dalam office tu hari tu !
Aku hampir lupa yang office tu kepunyaan keluarga Rizqi !
Argghhhh ! Bodohnya aku !
**********
Disebabkan aku rasa macam terseksa tak cakap dengan dia selama 4 hari ni , so petang ni aku nak tunggu dekat kereta dia . Memang kitorang satu office , tapi masalahnya office ni , office bapak dia ! So , kalau dia nak elak dari aku , petik jari pun boleh buat !
Aku tengok jam . Dah pukul 4.57 .
Aku terus turun bawah , tunggu dekat depan kereta BMW X6 merah dia . Dalam 5 minit macam tu , dia turun .
Mula-mula tu dia buat aku macam tak wujud je kat situ . Lepastu , bila dia dah unlock kereta , aku terus masuk kat tempat sebelah driver tu . Dah biasa dah buat muka tak malu macam ni ~
YOU ARE READING
MAAF
Mystery / ThrillerDisebabkan dia , aku jadi kuat , aku jadi aku yang baru dan aku boleh tersenyum dan ketawa . Dan disebabkan dia jugaklah aku menangis , disebabkan dia jugak aku berjaya , tapi itu bukan bermaksud aku akan terima dia dalam hidup aku semula lepas maru...