Bahagia

1.5K 56 4
                                    

BAB 7 –Bahagia-

Woahh . Lama gila aku tidur ? Dah malam dah ? Baju pun aku tak tukar lagi . Besar jugakkan bilik aku kat sini ? Nak bersihkan bilik lagi , susun baju , barang bagai semua . Tapi , walaupun penat aku tetap puas hati sebab bilik aku dah pun kemas dan bersih !

Masa untuk mandi !

Lepas siap , aku pakai baju and what so ever semua . Aku turun bawah . Dengar ada riuh-riuh dekat dapur . Diorang tengah makan kott ?

Kenapa tak kejut aku ?? Selalunya bila makan , mesti semua orang ada dekat meja . Ini tak boleh jadi ! Aku dah semakin dilupakan ni ! Huhh !

“Hello ?” Aku tegur . Lepastu , satu meja pandang aku .

Mama , papa , abang , kak long , angah dan tak ketinggalan si kecil molek Riana .

Adalah dalam dua minit semua orang berhenti makan . Tak bergerak langsung . Dan , pandang aku . Hidung aku terbalik ke? Atau mata aku tiba-tiba juling ? Aku raba-raba muka aku .

Why is everyone staring at me ?” Aku terus bersuara .

Is it really you Iqrina Qistina Sofea ?” Angah aku , Izrina Qaira Saida . Dia tanya kat aku .

Aku nak jawab apa lagi ? Angguklah .

Why ? What’s wrong with me ? Abang ,jangan cakap kau tak bagitau diorang aku nak balik harini!”Abang geleng dua tiga kali . Lepastu dia angkat tangan gaya orang nak angkat sumpah dah aku tengok ~

“Abang dah bagitau ! Maybe ,kau lain sikit kott sekarang ?”

“Celah mana yang lainnya ? Takkan tak pernah tengok orang macam ni kott ?!”

How I miss you my darling !” Mama tiba-tiba peluk aku . Bila pulakk mama pergi basuh tangan ? Lepastu datang pulak papa peluk aku . Haihh . Untung dapat family macam ni .

“Ma , pa .. Kott ye pun nak lepaskan rindu dekat anak kesayangan mama dengan papa tu jangan lah sampai peluk dia macam dia nak balik lepas ni . Makan pun tak habis lagi .” Angah interrupted again . Jealouslahh tu !

“Betul tu !” Abang pulakk sambung . Aku terus duduk sebelah Angah . Berhadapan dengan Kak Long . Kak long ni daripada tadi diam je , pahal ? Period apa ?!

Then , kitorang pun makan dengam penuh gelak ketawa . Hmmh . Agaknya macam manalahh mak dengan adik , Zara dekat Malaysia eh ? Rindu katt diorangg . Hmm .

**********

So , bila boleh start kerja dengan papa ?” Hatooiii  . Pa , orang baru sampai kott ? Kalau ye pun , tunggu lah lagi sebulan ke ? Paling kurang pun 2 minggu .

MAAFWhere stories live. Discover now