Fuhh baru satu hari kat Australia aku dah rasa macam nak duduk sini terus.Semalam satu hari suntuk habiskan masa tengok haiwan. Lepas dalam3 jam pusing pusing dalam zoo, kitorang lunch lepastu terus gerak pergi Manly Sealife Sanctuary. About 20 minutes gak ah dari zoo tu. Seronok tengok penguin comel gila.Rasa nak ambik buat pet.
Lepas seronok tengokpenguin, shark kejadah semua tu kitorang terus shoot pergi Wild Life Sydney tak jauh pun dari hotel tapi sebab kitorang gerak dari sealife sanctuary ni dengan tol segala makan masa 40 minit gak ah. Aku sampai tertidur kat bahu Rayyan.
Bagi aku Wild Life Sydney ni lagi banyak haiwan yang memang banyak kat Aussie je ah. Kira macam zoo negara lah kot?Haa gitu. Kitorang balik hotel lepas maghrib. Dah siap dinner semua dah. Masuk hotel mandi pastu lepak! Tak jadi nak gi shopping baju sebab Encik Rayyan dah penat layan bini satu hari hahaha.
Harini, nak pergi Bondi Beach yang lawa gilaaa! Ramai gila orang. Sementara tunggu Rayyan siap, aku packing barang swimming dia lepastu aku pun tengah get ready camera aku. So sementara Rayyan surfing aku nak gi jenjalan ambik gambar banyak banyak.
"Sayang dah siap ke?" Rayyan tanya.
"Dah siap dah. Tengah pack barang awak ni. Awak ada nak bawak apa apa lagi ke?" Aku tanya dia lepastu zip beg. Tolong gantung towel yang dia baru guna.
"GoPro saya kat mana?"
"Dah masuk dalam beg."
"Oh kk.Takde apa kot."Tengah aku sibuk sibuk kemas semua pastu Rayyan tarik tangan aku, duduk kat birai katil.
"Ni kenapa tiba tiba ni?" Aku tanya dia.
"Saja. Nak cakap thanks sebab sudi jadi wife saya. Jaga makan pakai saya selalu ingatkan saya macam macam." Baru 10 hari jadi laki aku dah pandai dah suwit suwit kencing manis gini hahaha.
"Its my pleasure. Tak payah thanks pun, dah memang tanggungjawab. Awak tu ha, kena get ready nak tanggung saya ni. Ingat saya senang ke nak jaga, tu ha pergi tanya Tan Sri Mokhtar tu betapa susahnya nak jaga anak perempuan dia ni ha." Rayyan gelak.
"Takpe. Baru seminggu en, awak pun kena gak tanya my parent macam mana degilnya saya. Haa."
"Takdehallah.Degil degil pun saya sayang."Aku sengih. Pastu Rayyan kiss pipi aku kiri kanan.
"Dah jom.Saya tashabar nak surfing." Aku terus ambik beg galas nike yang ada segala jenis harta Rayyan. Rayyan bawakkan beg camera aku. Handbag aku tak bawak sebab segala purse ic passport jadah semua aku dah masuk dalam beg camera.
Kitorang ambik cab. Time duration nak sampai about 20 minutes .MashaAllah lawanya laut diaaa.Biru jernih weh air diaaa.
Aku dengan Rayyan terus tukar swimsuit pastu berjimba dalam air. Yang mat mat dan minah minah salleh ni biasalah en dorang berjemur. Kitorang ah macam orang gila main dalam air macam budak budak. Dah macam tak pernah jumpa air pun ada dah aku tengok. Takde sape perasan kot, pantai ni besar, ramai orang pun haa.
Pastu aku try surfing , Rayyan ajar. MashaAllah lagi penat dari jog ko tauu. Penat kena pukul dengan ombak. Nasib baik pandai berenang, kalau tak reti, haa mati lemas kat Australia dah aku ni. Actually, surfing ni seronok tapi kalau dah pro ah. Penat weh nak synchronize dengan ombak, nak stabilkan badan lagi. Haaa.
Kitorang lepak sampai tengahari.Dalam pukul 12 ke 1 camtu aku ajak Rayyan balik hotel sebab panas pastu penat. Kitorang balik hotel pastu get ready bagai nak gi National Park.
Lama gak ah dok jalan jalan kat situ. Dah pukul 5 lebih camtu kitorang gi shopping baju sikit kat kedai kedai baju yang ada dekat dekat dengan hotel. Banyak gila takyah cite. Cotton On, Superdry which is favourite aku dengan Rayyan.Aku siap beli kasut baru kat Vans hahaha macam kat Aussie je ada Vans lol.
Pastu kitorang terus masuk bilik, rehat. Cuddle dengan Rayyan sambil tengok movie kat laptop dia. Sampai tidur. Esok petang nak fly pergi Brisbane woot woot!
**********
Well well well dah sampai Brisbane.
Semalam pagi kitorang gi tour kat Sydney naik cab .Dia bawak round round Sydney.Gi Opera House, Port Jackson segala, bangunan taknak lawa lagi ya tohaannn.Ni padah kalau kerja dengan company buat bangunan haa. Aku dah rasa macam nak bawak team architect kat office tu datang sini.
Tapi sebenarnya, kat Dubai pun banyak gak bangunan lawa, lagi banyak sebenarnya. Tapi lain tempat lainlah seninya. Kat sini pattern lain sana lain haaa. Identiti pun lain.
Dah agak agak nak pukul 3 camtu kitorang terus gerak ambik barang kat hotel pastu pergi airport.Flight dari Sydney ke Brisbane makan masa 1 jam 25 minit. Tapi semalam ada delay dalam setengah jam so sampai Brisbane dah malam. Kitorang terus dinner pastu balik hotel.
Kitorang stay dekat Pullman Hotel. Favorite suami terchenta. Harini kitorang lepak je spend time jalan jalan dekat dekat hotel. Try makanan kat sini. Sedaapp. Dekat Aussie ni, mana mana fish n chip dia semua sedap. Kitorang jalan kaki, exercise kata Rayyan. Pastu em biasa ah nama pun honeymoon mesti lah suwit suwit en hahaha.
Petang ni nak swimming dekat swimming pool roof top kat hotel ni. Nak spend time lama lama dengan encik suami sebab nanti kalau balik Dubai confirm busy!
**********
"Sayaang. Bangun pat." Penat jetlag spend time dengan Rayyan jalan jalan kat Brisbane, Rayyan pulak yang kejut aku.
"Hmm." Aku tarik selimut, selubung balik.
"Eh eh dia tarik balik selimut." Rayyan tarik selimut pastu masuk sekali. Aik?
Dia baring belakang aku pastu peluk pinggang aku.
"Kalau nak macam ni je sampai malam, saya tak kisah." Dia bisik kat telinga aku. Geli. Aku tolak dia pastu bukak selimut, lemas.
"Pandai ngengada dah sekarang eh." Sengih sengih sampai telinga dia tengok aku dah duduk dengan muka baru bangun tidur.
"I learn from the best." Katanya. Pastu kenyit mata. Sepak kang tau lah.
"Dah dah, gi mandi. Saya tunggu. Kita gi breakfast ." He pat on my head and hand me the towel then pulled me out of the bed into the bathroom.
BUKAN YANG TERINDAH is out now! Oh not to forget, kalau suka yang thrill, my novel, a real novel, KECAMUK is out, go get it from bookstores nearby and lemme know!
YOU ARE READING
MAAF
Mystery / ThrillerDisebabkan dia , aku jadi kuat , aku jadi aku yang baru dan aku boleh tersenyum dan ketawa . Dan disebabkan dia jugaklah aku menangis , disebabkan dia jugak aku berjaya , tapi itu bukan bermaksud aku akan terima dia dalam hidup aku semula lepas maru...