BAB 16-Rayyan ?-
Sebulan kemudiann...
Okayy, sekarang ni aku tak tau kenapa . Tapi aku rasa macam aku dah terjatuh hati dohh . Sumpah . Perasaan yang aku rasa waktu Rizqi tegur aku untuk pertama kali dulu . Haihh . Dengan siapa lagi ? Rayyan lerwwss . Dia pun memang dah mengaku dengan aku semalam , tapi aku tak tau nak cakap apa . Maklumlahh , dah hampir dua tahun tak bercinta . Umur baru 21 , banyak masa lagi nak bercinta kott ?
"Aduyy kau ni , kalau ye pun tengah angau , kerja tu buatlahh . Susah betul lah orang tengah bercinta ni."
"Woi , tak reti ketuk pintu ke ? Kau ni kan , kalau satu hari tak mengacau keamanan hidup aku tak boleh ke ?" Susah betul lah si Iman Faresz bin Mokhtar nihh .
"Gila tak ketuk ?! Dah nak pecah pintu tu aku ketuk tadi , sebab tu aku cakap , kau ni tengah angau , buatlah apa pun mesti tak perasan punya ! Tu , papa nak jumpa kau dalam bilik dia ." Abang cakap , tangan dia dok merepes main barang-barang atas meja aku .
"Papa nak jumpa ? Pulak dahh ? Apa aku buat ek ? Rasanya semua benda yang papa mintak aku dah bagi dah . Ira pun tak cakap papa nak apa-apa harini ."
"Ayoott , apa kau buat ? Eh , bila Rayyan Ziyad tu nak masuk meminang kau dohh ? Dah teruk dah aku tengok kau ni ."
Zappp !
Nak tau apa yang melayang ? Magazine kereta yang ada atas meja tu aku baling macam shuriken , tepat kena kepala abang ! Padan muka dia ! Aku bangun , betul-betulkan baju yang dah kedut sikit .
"Mulut kau jangan jadi macam mak jemah sangat boleh tak ? Aku sumbat dengan tayar kereta jap lagi !" Aku cakap kat abang lepastu terus pergi bilik papa .
**********
Knockknockknock
"Masuk."
Dengan muka yang tak berapa nak malu ni , aku terus je pergi dekat meja papa lepastu...
"Yes boss ? Ada apa-apa tugas yang tidak disempurnakan oleh anakmu ini ?" Hamboii ayat .
Lepastu papa tak jawab , dia dok pandang sofa , tempat yang dia selalu duduk kalau nak bincang apa-apa dengan client selain dari bilik mesyuarat .
Disebabkan papa asyik pandang sana , aku pun pandang lahhh .
Rayyan , dannn Rizqi !
Apa jadah sial ?
"Err.. Ap..Ta..Emm.. Apa awak buat kat sini Encik Rayyan ?" Gagap terus kauu !
"Ouh , saya nak jumpa Tan Sri , nak discuss pasal tender baru . Kenapa ?" Aikk ?
Aku pandang papa . Lepastu papa buat isyarat macam 'Bukan yang tu , lagi satu tu .' Haa , lebih kurang macam tulahhh .
Yang lagi satu tu ? Maksudnya Rizqi lahh . Aku terus buat muka bosan .
"Haaa , itu je papa nak tunjuk ? Rayyan datang sini nak bukak tender baru ? Tak payah bagitau pun tak apa pa . Okaylah , bertimbun lagi kerja Iq kat dalam bilik . Bye pa ."
Aku melajukan langkah pergi kat pintu , tapi malangnya , kaki aku tak selaju mulut papa .
"Iqrina Qistina Sofea , can't you be more polite with your guess ?" Seriously ? Papa sound aku macam tu , semata-mata sebab nak suruh aku layan budak jahanam tu ?! Memang terus berhenti lahh langkah kaki aku waktu tuu . Lepastu aku terus pandang papa .
"Not him , and not now . People should respect me first , then I'll do the same . Iq takkan jilat ludah Iq sendiri pa . I'm sorry ." Then , aku terus pergi dekat pintu . Tapiiii
YOU ARE READING
MAAF
Mystery / ThrillerDisebabkan dia , aku jadi kuat , aku jadi aku yang baru dan aku boleh tersenyum dan ketawa . Dan disebabkan dia jugaklah aku menangis , disebabkan dia jugak aku berjaya , tapi itu bukan bermaksud aku akan terima dia dalam hidup aku semula lepas maru...