BAB 5 –Realiti-
Setelah adegan campak mencampak cincin , harini aku dah siap packing barang . Dan mata aku pun dah macam panda .
“Angkatlah call tu , dah bingit telinga aku dengar phone kau berbunyi dari tadi .” Zara cakap . Aku tenung tv tu , entah cerita apa pun aku tak tau . Mata aku dah bengkak gila . Asyik nangis dari semalam .
“Malas.” Aku cakap kat Zara .
“Kalau kau rasa telinga kau bingit , kau off jelah phone tu .” Aku sambung . Aku tau siapa yang call , Syed Rizqi Aliff . Dari semalam . Kalau diikutkan , hampir 256 call dah . Semua aku tak angkat . Text apatah lagi.
Biarlah . Aku tak kisah . Even , nobody care . Dia mati sekalipun , aku tetap tak kisah . Zara pandang aku . Lepastu dia jawab call .
“Hello Riz .”
“Aku tak rasa Sof.. Iqrina nak cakap dengan kau . So daripada kau memenatkan diri kau nak call dia sampai beratus-ratus kali , baik kau pergi buat benda lain . Dah , tak payah call lagi .”
“Hah ? Kau ada kat depan rumah ? Aduyy . Riz , kau baliklah . Balik . Kalau aku ni pun tak nak tengok muka kau , apatah lagi si Iqrina ni . Pergilah balik , Assalamualaikum .”
Aku dengar tu je ,yang si Zara cakap . Biarlah , even kalau dia nak tidur depan pintu rumah ni pun , aku tak akan kisah . Buatlah apa dia nak buat , dah tak ada kena mengena dengan aku lagi .
Esok aku nak balik Dubai . Biarlah aku uruskan company papa dekat sana . Dapat release tension . Main dengan anak buah , jumpa abang , angah .
Err.. Aku tak bagitau ke ?
Actually , aku ni anak Tan Sri Mokhtar . Bos besar dekat Aisys Holdings . Family aku yang dekat Malaysia ni just keluarga angkat . Aku pindah Malaysia waktu form 4 . Ingat tak aku cerita pasal aku kena rogol tu? Benda tu jadi lepas 7 bulan aku duduk kat Malaysia .
Sedih . Datang-datang terus dapat kenangan pahit . Maklumlah , waktu tu duduk dekat kampung dengan mak dan adik –adik . Family aku dengan family mak , rapat sebab mak pernah jadi orang gaji dekat rumah mama and papa selama 15 tahun.
Bila mak kata dia nak balik Malaysia , aku terus mintak izin mama and papa untuk ikut sekali . Keluarga mak bukan orang kaya , so bila lagi aku nak merasa hidup sebagai orang miskin kan ? Lepas je kes aku kena rogol tu , mama dan papa hilang kepercayaan pada mak .
Diorang kata mak tak jaga aku . Tapi , aku defend mak , teruk jugak mak kena maki dengan papa . Tapi , nasib baik papa faham bila mak dah explain betul-betul . Mama dan papa still bagi aku duduk Malaysia , tapi diorang suruh pindah dari kampung tu , sebab tu aku pindah Andalas . Jumpa pulak si Rizqi . Sampailah masuk U . Aku ambik business and management . Biarlah . At least , aku ada basic pasal business . Sebab one day, aku yang akan uruskan Aisys Holdings .
Tu je kott ? Hmm .
Mulai esok , aku akan dikenali sebagai Iqrina . No more Sofea ~
“Eh ! Kau dengar tak aku cakap apa ni ?” Zara tepuk bahu aku . Sakit . Pedih .
“Hah ?! Kau cakap apa ?”
“Tengok tu ! Berangan ! Aku tanya kau , kenapa kau kemas baju-baju dalam bilik kau tu , letak dalam beg? Kau nak pindah mana ngok ?” Alamak ! Lupa pulak nak sorok . Hmmh . Zara tak tau siapa aku yang sebenar lagi .
Macam mana ni ? Inilah akibatnya bila terlalu banyak rahsia . Haish . Parah ni !
“Err.. Aku nak jumpa family aku .”
“Takkan nak balik Klang sampai kena kemas semua baju ?”
“Tak tak . Bukan family tu ! Aku nak balik Dubai !”Aku cakap . Zara terdiam kejap . Lepastu dia duduk sebelah aku .
“Dubai ? Sejak bila kau ada family dekat Dubai ? Mana kau dapat duit ? Bi..” Aku tutup mulut Zara pakai tangan aku .
“Okayy . Macam ni . Actually , mak dengan adik tu semua , bukan keluarga kandung aku .Keluarga kandung aku ada dekat Dubai . Esok , aku nak balik sana . Aku rindukan keluarga aku .” Ringkas . Biarlah dia tau benda tu je .
“Ouh , mak ,adik tu semua keluarga angkat kau ? And sekarang , lepas 5 tahun kita kawan , baru kau nak bagitau aku . Kau ingat aku ni anak patung ke ?! Bila kau dah penat nak lalui semua ni , kau tinggalkan aku . Aku tak kisahlah kau anak orang kaya mana pun , perlu ke buat aku jadi pelakon tambahan dalam drama kau ni ?!
Sampai hati kau buat aku macam ni kan ? Sampai hati kau buat kawan baik kau ni , macam sampah je kan ?! Kalau aku tak nampak beg tu tadi , mesti esok kau terus lari je kan ?!” Again . I hate this .
“Zara , kau kena tolong aku . Tolong faham aku . Aku datang Malaysia , untuk rasa macam mana cara hidup mak . Tak sampai satu tahun aku dah ada kenangan pahit dekat kampung , Sebab tu aku pindah Andalas . Then , aku jumpa kau . Aku jumpa Rizqi . Sampailah sekarang . Aku dah tak tahan Zara , aku kena pergi untuk cari semula hidup aku yang sebenar .
Aku kena pergi Zara . Aku dah tak nak jumpa lelaki tu lagi . Tapi tak bermakna aku tak nak kawan dengan kau dah .Aku tak berniat nak rahsiakan benda ni semua dari kau . Yang tau ni pun mak je Zara , aku tak suka cerita kisah aku dekat orang . Kau dah macam kakak aku . Aku takkan lupakan kau macam tu je . Aku sayangkan kau .”
Air mata Zara . Aku nampak air mata Zara . Aduhh . Zara , jangan buat aku macam ni . Tolonglah . Jangan seksa aku !
“Kau nak pergi ? Tinggalkan aku kat sini ? Sorang ?” Zara dah teresak-esak nangis . Terhenjut-henjut bahu dia .
“Zara . Kau masih ada family kau . Bukan selamanya kita boleh hidup dengan kawan Zara . Ini masanya untuk kau pulihkan balik hubungan dengan family kau . Kayy ?”
“Aku tak ada family lahh !” Zara jerit . Aku peluk dia kuat-kuat . Zara ada problem dengan family dia . Kalau aku cerita , sampai esok tak habis .
“Nak atau tak nak , esok aku kena pergi . Kau bawakkan mak dengan adik pergi airport kayy ? Hantar aku pergi Dubai . Aku pergi naik limo. Jangan risau .” Aku cakap kat Zara lepastu leraikan pelukan .
Lepastu aku terus naik atas . Aku tak sanggup tengok air mata Zara . Masuk je bilik , aku pulak yang nangis . Aku kemas semua barang-barang aku . Check passport , purse , beg , dokumen semua . Lepastu tidur .
Tomorrow is a new beginning of my life ~
YOU ARE READING
MAAF
Mystery / ThrillerDisebabkan dia , aku jadi kuat , aku jadi aku yang baru dan aku boleh tersenyum dan ketawa . Dan disebabkan dia jugaklah aku menangis , disebabkan dia jugak aku berjaya , tapi itu bukan bermaksud aku akan terima dia dalam hidup aku semula lepas maru...